Även om samtidens många moderna hjälpmedel, såsom diskmaskiner och dylikt, underlättat aktiviteten diskning så tycker jag ändock att denna sysselsättning förtjänar en egen tråd.
Min utgångspunkt är att diskning är något oerhört tråkigt och varje gång jag tvingas till handdiskning kan jag inte göra annat än att förbanna min situation för att i stadiet därefter försöka fundera ut metoder och lösningar som underlättar momentet.
Tråden är alltså primärt avsedd för en generell diskussion kring diskning med ett särskilt fokus på hur detta kan underlättas. Därtill efterfrågar jag gärna att den människokategori som till sin natur njuter av diskning berättar om sina erfarenheter och tankegångar.
Håller helt med, diskning är ett otyg och det är lika tråkigt varje gång (handdisk alltså, in och ut ur diskmaskinen är inte riktigt lika jobbigt).
Det som kan underlätta är att antingen ha någon att prata med under tiden, kan ju även passa på att ringa någon vän eller gammal släkting. En annan sak kan vara att lyssna på radio/musik eller något sådant. Brukar ofta köra lite podradio med något bra program så brukar det lindra pinan en aning.
Lätt löst. Jag har uppfostrat min kvinna och mina vänner till att den som lagar mat slipper diska. Och med lite träning är det lätt att bli bäst på att laga - så behöver man alltså aldrig diska!
Jag hatar att diska, dessutom är mitt kök just nu ett original 40-tal vilket innebär larvigt låg diskbänk. Pissblöt och grinig blir jag av att diska, dessutom slår jag sönder en del porslin och glas när jag tappar det och har mig.
De enda tips jag kan ge är, blötlägg, kvalitetsdiskborste, yesblandning på sprayflaska och framförallt en bra ljudbok i öronen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!