• 3
  • 4
2007-12-06, 11:14
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Sprayflaska med yesblandning var nytt för mig, smart! Och jag håller verkligen med dig om diskborsten, jag köpte en billig på biltema en gång. den är så styv så att man måste trycka löjligt hårt om mer än 2 strån ska beröra det du diskar.

Jag kan tipsa om att den vassaste diskborsten som går att få tag på finns på Granngården, den är orange med blå borst. Kostar bortåt 80-100 kr men är i stort sett outslitlig och perfekt tät och fin. (fan vad jag kände mig nördig nu, jag hatar ju att diska... )
Citera
2007-12-10, 01:42
Medlem
Vileda-diskborste, bra grepp och håller hur länge som helst. Kostar typ 20:-. De billiga för 5:- håller max 3 diskningar.

Kvalitétssprayflaska, liten med gummi i greppet och bra sprut.

Bra diskmedel, kör på yes utblandat 1:10 med vatten.

Det är mitt recept för att göra det lite enklare med diskningen.

Men nu i höst fick jag nog iaf, köpte en begagnad "bänkdiskmaskin" från bosch. En riktig diskmaskin fast i mindre förpackning. Byggde in den i skåpet under diskbänken(fick plats med några mm marginal. Kör nu allt förutom stekpannor och påtar i den. Blir rent och man spar massa tid.

Kommer aldrig gå tillbaka till handdisk!
Citera
2021-10-24, 15:23
Medlem
Diskborste till det alldagliga och svampen när man
går ner på djupet i disken, vid handdisk
Citera
2021-10-24, 15:30
Bannlyst
Just det där med att skaffa en fru eller flickvän som hjälp med disk och fruntimmersgöra ska utföras, kan väl vara ett alternativ?

Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Finns väl inte så många alternativ än att skaffa fru eller köra med papperstallrikar :/

Själv ställer jag all disk i blöt vilket underlättar.
Senast redigerad av Bensindriven 2021-10-24 kl. 15:34.
Citera
2021-10-24, 16:55
Medlem
Sladdarens avatar
Minns när jag bodde i en etta i en studentlägenhet med kokvrå och diskhon va så smal och liten
Köpte jag en balja och en trädgårdslang med klämma och koppla den till kranen-baljan och sen matade jag ner disk där i vattnet och fördiskade med diskborste. Och sen efterdiskade jag med lite duttar diskmedel på en annan diskborste och sen sköljde jag av pr st med slangen. Sen borrade jag ett hål i baljan underst där jag satte in en kranventil .. tryckte baljan lite mot kanten och öppnade kranen och vinklade så allt dyngvatten kunde rinna ner i diskhon, sen sköljde jag av baljan och tog ner den ifrån lilla spisen eftersom diskbänken var typ 20 cm bred, det fanns alltså ingen diskbänk knappt.

Sen borde man ha separerade diskborstar för tallrikar, glas, bestik
och en för pannor, kastruller
samt en ev för att skrubba diskbänken

så 3 st diskborstar eller 3st disksvampar
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem