Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-02, 02:41
  #1
Medlem
Utsatts avatar
Har 75mg efexor/d, tänkte dra _lite_ e ikväll...

Bra eller anus?
Citera
2007-12-02, 03:06
  #2
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsatt
Har 75mg efexor/d, tänkte dra _lite_ e ikväll...

Bra eller anus?


Har och har. Du får ju ingen narkotiskeffekt av efexor så du kan ju inte ta dom i det syftet. Och det är inte bra att blanda ssri/snri med ecstasy. Ofta så händer det ingenting eller så mår du sämre än vanligt. Och med tanke på att man tar ssri/snri för att bota depressioner så är det knappast bra att ta en drog som bränner en veckas serotinindepoter på ett par timmar.
Citera
2007-12-02, 03:55
  #3
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsatt
Har 75mg efexor/d, tänkte dra _lite_ e ikväll...

Bra eller anus?

Efexor är ingen drog man kan ta bara när som helst, utan det är ett antidepressivt läkemedel man tar över långa perioder i jämn dos varje dag för att då succesivt normalisera halterna av Signalsubstanserna Serotonin och Noradrenalin, det skall man aldrig kombinera tillsammans med någonting som kan påverka humöret eftersom det finns en stor risk för att man kan råka ut för Serotonergt-syndrom vilket sedan kan leda till döden! och det är verkligen ingen död man vill lida igenom!så lägg av för helvetet!
Citera
2007-12-02, 20:57
  #4
Medlem
datajesuss avatar
har testat äta ca 300mg mdma vid 150mg daglig dos av efexor. effekten blev att det kliade lite bakom örat och sen var det mer eller mindre över alla polarna blev sanslöst påverkade så mdma:t var det absolut inget fel på.

om du har "en kapsel" av efexor så tycker jag du bör gå till apotekets läkemedelsåtervinning och lämna den där. dom kan helt omöjligt ge dej någon upplevelse förutom placebo effekten.. vilket iof inte ska underskattas
Citera
2007-12-02, 22:20
  #5
Medlem
75mg per dag står det tror jag... efexor.

Skippa E:n... gebort eller spara. kommer inte ge ngt positivt.

mvh
Citera
2007-12-02, 22:21
  #6
Medlem
Highlighteds avatar
har hört att efexor (och antagligen liknande preparat) kan ge en E effekt och helt tvärtom. Låter som något man ska ta om man har det utskrivet och inte annars

Pz
Citera
2007-12-02, 22:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highlighted
har hört att efexor (och antagligen liknande preparat) kan ge en E effekt och helt tvärtom. Låter som något man ska ta om man har det utskrivet och inte annars

Pz

Men han har det ju utskrivet (fattar jag det som)
och ja det är en stark antidepp tablett. 75mg är dock en låg dos.
med det är ett rent helveta att sluta med.

jämfört med vanliga ssri.
Citera
2013-05-24, 19:34
  #8
Medlem
Jaaaas avatar
har ätigt 75mg efexor i 2,5 månad typ slutade med de för 14 dagar sedan typ, funkar det att ta mdma nu
Citera
2013-05-24, 19:43
  #9
Medlem
Jaaaas avatar
dvs är det farligt för mig att ta mdma,
Citera
2013-05-24, 20:50
  #10
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
har ätigt 75mg efexor i 2,5 månad typ slutade med de för 14 dagar sedan typ, funkar det att ta mdma nu

Japp det kommer funka och nej det är inte farligt.

mvh


edit: När jag åt Efexor fick jag brutala käkspänningar och enorma pupiller, såg helt jävla superpåtänd ut.
Och har faktiskt nog aldrig mått så jävla dåligt som när jag åt Efexor.
__________________
Senast redigerad av auto607989 2013-05-24 kl. 20:54.
Citera
2013-05-24, 22:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chriz___
Men han har det ju utskrivet (fattar jag det som)
och ja det är en stark antidepp tablett. 75mg är dock en låg dos.
med det är ett rent helveta att sluta med.

jämfört med vanliga ssri.


Viktigt att understryka ifall någon som står på högre doser efexor/venlafaxin och vill ta E/LSD eller någon annan drog man inte ska blanda dessa antidepp med, det är jobbigt att sluta och det sitter i kroppen ett tag, så man kan nog inte direkt bara sluta "dagen innan" så att säga...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback