• 1
  • 2
2007-11-30, 23:09
Medlem
Schrails avatar
Innerst inne tror jag inte att det är bacon i det, men dem använder inte någon köttsaft i den för smaken eller är det 100% kemikalier för att få bacon smaken?
Citera
2007-11-30, 23:16
Medlem
Hur äkta än någonting övht idag? Lingonsylt på flaska= bara bestående utav gelé. Tidigare vilade åtminstone några stackars lingon där på ytan i burken bland all gelén...
Saft: Hur mycket är äkta bär och hur mycket är enbart kemikalier i smak identiskt bäret/ bären ifråga?
Citera
2007-11-30, 23:16
Medlem
Airbuzzs avatar
Det här kan man kanske kolla upp, tänker jag. Men min spontana gissning är att chipsen inte innehåller bacon, utan bara smakämnen.

Vi får se om någon har koll.

Min mor köpte Bacos i USA för många år sedan, det är små "baconbitar" man kan ha i sallad och liknande. Det var iaf ingen som helst bacon i dem, såvitt jag kunde förstå. Lite kusligt egentligen!
Citera
2007-11-30, 23:21
Medlem
Carl Hamiltons avatar
De gick förbi chipsgrytan med en gris, resten är smakämnen...
Citera
2007-11-30, 23:23
Medlem
tjaboooos avatar
Kanske häller lite gammelt stekfett i fritösen.
Citera
2007-11-30, 23:36
Medlem
smakämnen
Citera
2007-11-30, 23:45
Medlem
Airbuzzs avatar
Kommer även ihåg att det fanns "luktisar" som doftade bacon, back in the day.
Citera
2007-11-30, 23:48
Medlem
Schrails avatar
Så mina tankar om att det är bacon i dessa chips kan alltså bekräftas. Det är inte något från djuriket i dessa små knaster bitar?
Citera
2007-11-30, 23:49
Medlem
Airbuzzs avatar
Wiki:

Citat:
Baconsnacks är ett snacks som är vanligt förekommande på biografer, nöjesfält och badhus där de säljs varma och finns över större delen av västvärlden, de är oftast randiga. Det finns också många butiker som säljer dem men då inte varma utan i påsar likt chips och ostbågar. Baconsnacks innehåller liksom liknande produkter ett väldigt högt energivärde och överdriven konsumtion tillsammans med en stillasittande livsstil kan leda till övervikt och fetma. Baconsnacks består till största del av vetemjöl, vegetabilisk olja och kryddor. Smaken påminner om bacon, därav namnet baconsnacks eller baconchips som vissa kallar det. Kända varumärken som säljer baconsnacks är Sundlings, KiMs, Weekend snacks, OK Snacks och Lyka-snacks
Citera
2007-11-30, 23:51
Medlem
hälsingekusts avatar
vad säger innehållsförteckningen då?
Citera
2007-11-30, 23:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Intressant frågeställning dock, finns det månde ngn amerikansk variant som faktiskt innehåller riktiga baconbitar?
Jag tror mig minnas det se ni..
Citera
2007-12-01, 00:02
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Wiki:Baconsnacks består till största del av vetemjöl, vegetabilisk olja och kryddor.
Till största del? Alltså kan det finnas en liten del av t.ex. grisfötter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in