Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-30, 14:22
  #13
Medlem
Simaõs avatar
Jag måste säga att jag alltid tyckt att svärd och magier varit ganska mesigt, men jag håller riktigt rollspelare fan så mycket högre än alla homofiler som sitter och spelar world of warcraft 14 timmar om dagen.
Citera
2007-11-30, 14:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tycker det är stor skillnad. Vuxna männsikor som springer runt å leker med träsvärd.. Att meka med en bil eller bygga en båt ser jag mer som passion för något..

Det väl lika mycket passion för något att skapa karaktärer och skriva scenarion som att sitta hela kvällarna o skruva fast muttrar på en ful bil.
Det kräver i alla fall att man tänker lite till skillnad från att sitta o skruva muttrar.
Hur ser du på vuxna människor som spelar schack och poker?
Citera
2007-11-30, 14:52
  #15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det väl lika mycket passion för något att skapa karaktärer och skriva scenarion som att sitta hela kvällarna o skruva fast muttrar på en ful bil.
Det kräver i alla fall att man tänker lite till skillnad från att sitta o skruva muttrar.
Hur ser du på vuxna människor som spelar schack och poker?


Sitta å skruva muttrar??

Nja, tror det krävs lite mer än så. Men visst spring du runt i slängkappa och träsvärd...
Citera
2007-11-30, 14:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Sitta å skruva muttrar??

Nja, tror det krävs lite mer än så. Men visst spring du runt i slängkappa och träsvärd...

Vart har du fått för dig att man springer runt i slängkappa och hjälm?
Och vad anser du om vuxna män som spelar schack och poker? Eller varför inte teater?
Citera
2007-11-30, 14:58
  #17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Vart har du fått för dig att man springer runt i slängkappa och hjälm?
Och vad anser du om vuxna män som spelar schack och poker? Eller varför inte teater?



Folk får väl hålla på med vad dom vill. Det är ju bara MIN uppfattning (och resten av folket... )
Citera
2007-11-30, 15:02
  #18
Medlem
jalouxs avatar
Hur orkar vuxna människor verkligen bry sig huruvida något är töntigt eller ej? Hade inte sådant sin kulmen i högstadiet?

Att folk håller på att spela rollspel i vuxen ålder innebär ju i alla fall att de är såpass mogna och självständiga att de i alla fall i det avseendet slutat anpassa sig efter omgivningens förväntningar på dem. Antingen det eller också har de väl helt enkelt gett upp sina förhoppningar om att någonsin passa in den stora majoritetens fåra.

Oavsett är de ju i alla fall som grupp mindre obehagliga än alla de som hela tiden så desperat måste försöka framhäva sig själva såsom "normala". Människor som nervöst går genom livet och forcerat, med hjälp av parmiddagar och överrockar, försöker leva upp till ett vuxenideal som är såväl föråldrat som begränsande.
Citera
2007-11-30, 15:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Folk får väl hålla på med vad dom vill. Det är ju bara MIN uppfattning (och resten av folket... )

Men är det töntigt med vuxna män som spelar spel som poker och schack för att inte tala om att spela teater?
Citera
2007-11-30, 16:09
  #20
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är ju bara MIN uppfattning (och resten av folket... )
Absolut. Men den är ju fullständigt felaktig, så varför hålla fast vid den? Håller du alltid fast vid felaktiga uppfattningar bara för att "folk tycker ju så"?

Det finns inga rollspelare eller lajvare som springer runt och leker med träsvärd. Det gjorde man när man var liten vill jag minnas..
Citera
2007-11-30, 17:16
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidob
Jag kan hålla med om att folk som diskuterar in-game situationer IRL är ganska... Ja, töntiga. "Ah, och när Dink Smallwood bara hoppade upp och satte sin yxa i huvet på den där tiraken, och Akhulion ba, Yä! Jag tar den här! o3t6, bah, perfekt! Så höjde jag svärd till 15" <- Sånna diskutioner undanbeder jag mig att delta i. Även om jag själv gärna lirar lite EON om jag har tid över.
Haha, det var huvudet på spiken.
Citera
2007-11-30, 17:18
  #22
Avstängd
sEBbe85s avatar
Rollspel har alltid väckt reaktioner. För 15 år sen nånting, kanske mer, så var det ofta tal om hur "farligt" rollspel var. Rollspelare sågs som sinnessjuka unga människor som "gick in i sin roll" och ibland mördade någon pga att de tappat kontakt m verkligheten.

Men egentligen är det väl en oförarglig och egentligen ganska kreativ fantasilek med inslag av tärningar och siffertabeller. "Ni kommer till en trollhåla, vad gör ni" "Vi dödar trollen" "ja, Argur, och du , med dina tjyvaktiga händer kan stjäla trollens krut!!" "jag gör det nu" "har ni mer Jolt-cola grabbar?"
Citera
2007-11-30, 17:35
  #23
Medlem
jingizus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
Rollspel har alltid väckt reaktioner. För 15 år sen nånting, kanske mer, så var det ofta tal om hur "farligt" rollspel var. Rollspelare sågs som sinnessjuka unga människor som "gick in i sin roll" och ibland mördade någon pga att de tappat kontakt m verkligheten.

Men egentligen är det väl en oförarglig och egentligen ganska kreativ fantasilek med inslag av tärningar och siffertabeller. "Ni kommer till en trollhåla, vad gör ni" "Vi dödar trollen" "ja, Argur, och du , med dina tjyvaktiga händer kan stjäla trollens krut!!" "jag gör det nu" "har ni mer Jolt-cola grabbar?"


helt korrekt, det är en social sammanslutning av vänner, och att istället för att lira yatzy, eller xbox360 så använder man hjärnan OCH snackar skit om veckan/månaden/året som varit
Citera
2007-11-30, 17:53
  #24
Medlem
Twoswordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachri

Det är klart att alla ska få syssla med det de tycker är roligt men visst är det fruktansvärt töntigt när vuxna människor håller på med sådant?

Alla har ju sin smak. Vissa spelar rollspel, andra konfliktspel. Sen har vi ju folk som samlar på dockor, märklintåg, sifoner, frimärken.

Alla gör vad de vill med sin fritid helt enkelt. Det är väl inget som är töntigare än det andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback