Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-20, 18:18
  #121
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachri
Intresse hör givetvis ihop med status och tar du ett fotbolls-vm så är en stor del av folket intresserade av hur det går för fotbollslandslaget. Då en så stor del av populationen är idrottsintresserade så anses inte det som töntigt av den stora massan utan bara av de rollspelande nördar som alltid blev valda sist på gympan när man delade upp lagen.
Ja, och fördomsfulla idioter är ju verkligen uppskattade i "samhället".
Citera
2007-12-20, 22:40
  #122
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachri
Intresse hör givetvis ihop med status och tar du ett fotbolls-vm så är en stor del av folket intresserade av hur det går för fotbollslandslaget. Då en så stor del av populationen är idrottsintresserade så anses inte det som töntigt av den stora massan utan bara av de rollspelande nördar som alltid blev valda sist på gympan när man delade upp lagen.

Ja, det stämmer nog på många. Däremot inte mig. Jag skejtar, har en vältränad kropp, ser hyfsat bra ut. Jag har inga direkta problem med brudar, jag har många kompisar utanför rollspelsföreningen, jag har tillochmed jobb och körkort.

Men Punk som man är så skiter jag i om jag är accepterar, jag spottar på samhället som det är i alla fall.
Citera
2007-12-20, 23:21
  #123
Medlem
Trollishs avatar
Såklart rollspel är löjligt och nånting man växer ifrån förhoppningsvis.
Citera
2007-12-21, 00:04
  #124
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Såklart rollspel är löjligt och nånting man växer ifrån förhoppningsvis.

Vadå "förhoppningsvis"? Skadar det någon om man inte gör det, eller?
Vad är det för jävla resonemang???
Citera
2007-12-21, 00:46
  #125
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vadå "förhoppningsvis"? Skadar det någon om man inte gör det, eller?
Vad är det för jävla resonemang???

Ja skulle hela jordens människor springa runt i skogen och fjanta sig som troll och magiker så tror jag inte det skulle vara så nyttigt.
Citera
2007-12-21, 00:52
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Ja skulle hela jordens människor springa runt i skogen och fjanta sig som troll och magiker så tror jag inte det skulle vara så nyttigt.

Då skulle nog många människor få utlopp för inneboende kreativitet, vilket är väldigt positivt. Levande skådespel är synnerligen stimulerande. På vilket sätt skulle detta inte vara nyttigt?
Citera
2007-12-21, 01:01
  #127
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Ja skulle hela jordens människor springa runt i skogen och fjanta sig som troll och magiker så tror jag inte det skulle vara så nyttigt.
Jag tror inte det skulle vara så nyttigt om alla människor på jorden gjorde samma sak, oavsett vad. Skulle världen vara en bättre plats om alla sprang runt och spelade fotboll?

No offence, men du bör nog ge dig innan du säger något ännu dummare.
Citera
2007-12-21, 01:13
  #128
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag tror inte det skulle vara så nyttigt om alla människor på jorden gjorde samma sak, oavsett vad. Skulle världen vara en bättre plats om alla sprang runt och spelade fotboll?

No offence, men du bör nog ge dig innan du säger något ännu dummare.


VAra bara en punkt varför man inte ska hålla på med fjanterierna känns inte så jävla värt att sitta och diskutera med dig klockan 1 på natten om varför man inte ska springa runt i skogen och leka gandalf.

OCh tro mig det kommer krävas mycke av mig för jag ska se dummare ut än dig som försvarar rollspel.

Ne måste sova nu vissa måste juh jobba imorn och inte bara sitta och sy nya koola kläder till nästa rundtur i skogen.
Citera
2007-12-21, 01:18
  #129
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
VAra bara en punkt varför man inte ska hålla på med fjanterierna känns inte så jävla värt att sitta och diskutera med dig klockan 1 på natten om varför man inte ska springa runt i skogen och leka gandalf.

OCh tro mig det kommer krävas mycke av mig för jag ska se dummare ut än dig som försvarar rollspel.

Ne måste sova nu vissa måste juh jobba imorn och inte bara sitta och sy nya koola kläder till nästa rundtur i skogen.

Så jag är dum som försvarar mitt (och många andras) frihetsintresse som inte stör någon? Du var mig en rolig en...
Och som jag och flera andra nämnt om och om igen på denna tråd. Rollspel och lajv är olika saker. Har du läst tidigare inlägg överhuvud taget?

Ignorance should be punished!
Citera
2007-12-21, 02:12
  #130
Medlem
Alladins avatar
Ja jag tycker det är töntigt, inte att spela det direkt... men att prata om det i sällskap med andra människor i "vanliga" livet.
Ungefär som att det är ganska töntigt när någon snöar in och pratar om karaktärer och stategier i datorspel i fel sällskap.
För är det inte töntigt så kan man ju fundera på vad som är töntigt överhuvudtaget...?
Citera
2007-12-21, 02:58
  #131
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Ja jag tycker det är töntigt, inte att spela det direkt... men att prata om det i sällskap med andra människor i "vanliga" livet.
Ungefär som att det är ganska töntigt när någon snöar in och pratar om karaktärer och stategier i datorspel i fel sällskap.
För är det inte töntigt så kan man ju fundera på vad som är töntigt överhuvudtaget...?
Töntigt är väl lite fel ord. Jobbigt som fan är det ju. Och som du skriver så gäller det ju inte bara rollspel, utan allt. Jag, som är fullständigt ointresserad av sport finner det sjukt jobbigt att lyssna på fotbollsintresserade som snackar om senaste x-x matchen.

Fanatism i allt är jobbigt att lyssna på, oavsett vad det är. Förstår inte varför folk gnäller just på rollspel... Eller ja, på det de har fått för sig är rollspel. Hälften på denna tråden verkar ju inte veta vad det är.
Citera
2007-12-21, 04:44
  #132
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Töntigt är väl lite fel ord. Jobbigt som fan är det ju. Och som du skriver så gäller det ju inte bara rollspel, utan allt. Jag, som är fullständigt ointresserad av sport finner det sjukt jobbigt att lyssna på fotbollsintresserade som snackar om senaste x-x matchen.

Fanatism i allt är jobbigt att lyssna på, oavsett vad det är. Förstår inte varför folk gnäller just på rollspel... Eller ja, på det de har fått för sig är rollspel. Hälften på denna tråden verkar ju inte veta vad det är.

Nej det är töntigt... för dig kan det upplevas jobbigt att lyssna på prat om senaste matchen, men det är inte töntigt.
Rollspel är, i och med att det är så en större massa ser på det.
Kläder är "ute" eftersom en större massa anser att något annat tagit över och är "inne", ser du parallellen?

Sen är det ofta ganska "töntiga" killar som spelar rollspel just... allt utifrån vad "den stora massan" tycker, och det är ju den åsikten som måste räknas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback