Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-24, 09:26
  #1597
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Om det är svårt att göra som du gjorde? Nej inte om man vet VAD du gjorde. För det var ju verkligen inte "URL: rtmp://mtgfs.fplive.net" du skrev i ditt tidigare inlägg så försök inte. Men tack vare uman231 och dennes pedagogik så fungerar det nu perfekt. Jag förstår verkligen inte din inställning. Kan du inte hjälpa så är det väl bättre att bara vara tyst och hålla humöret i tråden uppe?
Jag försöker vara så pedagogisk och korrekt som möjligt... Jag försöker även hålla en nivå där så många som möjligt kan hänga med och faktiskt förstå vad som man gör utan att varken gå för djupt in med alldeles för avancerade förklaringar men samtidigt inte rekommendera och ge alldeles för enkla förklaringar och lösningar...

Finns många super lösningar som gör allt smidigt och enkelt tillexempel Pirateplayer... Men dessa har en baksida med.. Behövs en ytterst liten ändring på streaming siterna innan allt kraschar och inget funkar.. Därför lär jag ut mer "manuella" lösningar men ändå utan att ta steget till alldeles för avancerad teknik..

Nog om mig och denna diskussion nu... Låt oss nu koncentrera oss på ämnet i stället..
Citera
2014-10-24, 10:09
  #1598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
URL: rtmp://

Testat att söka på t ex rtmp nån gång ??

Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Om det är svårt att göra som du gjorde? Nej inte om man vet VAD du gjorde. För det var ju verkligen inte "URL: rtmp://mtgfs.fplive.net" du skrev i ditt tidigare inlägg så försök inte. Men tack vare uman231 och dennes pedagogik så fungerar det nu perfekt. Jag förstår verkligen inte din inställning. Kan du inte hjälpa så är det väl bättre att bara vara tyst och hålla humöret i tråden uppe?

E'ru koko du, va ??

SÖK på: https://www.google.com/search?hl=sv&q=rtmp&gws_rd=ssl så får du som sjätte träff upp RtmpDump, och före den träffen en massa förklaringar!

Hur svårt var det ??

OM folk lärde sig SÖKA, så skulle minst 98% av alla problem de alltid har försvinna!
Citera
2014-10-24, 11:37
  #1599
Medlem
Tack och lov att det finns vänliga människor kvar som vill dela med sig, och som kan förklara på ett bra sätt. Det kan vara tufft när det finns för mycket fakta med och man inte vet var man ska börja, sen är kanske inte språket så lätt. Jag hade 0 erfarenhet med CMD innan detta med svtplay-dl. Man blir jäkligt ledsen över alla spydiga människor, det förstör mycket för en.
Citera
2014-10-24, 11:39
  #1600
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
E'ru koko du, va ??

SÖK på: https://www.google.com/search?hl=sv&q=rtmp&gws_rd=ssl så får du som sjätte träff upp RtmpDump, och före den träffen en massa förklaringar!

Hur svårt var det ??

OM folk lärde sig SÖKA, så skulle minst 98% av alla problem de alltid har försvinna!
Och skulle alla dela med sig av sin kunskap lite mer och visa lite mer medmänsklighet skulle säkert de vara mindre konflikter i världen...
Citera
2014-10-24, 12:51
  #1601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Och skulle alla dela med sig av sin kunskap lite mer och visa lite mer medmänsklighet skulle säkert de vara mindre konflikter i världen...

Men det är ju inget vi kan utreda här!

HÄR kan vi däremot konstatera att alla dessa Mammas Pojkar som är vana att få allt serverat på fat, håller hus ...

De klarar inte ens av att LÄRA sig ATT Söka, än mindre att ta emot tips från folk som faktiskt försöker hjälpa dem.

De FATTAR INTE ens ATT man försöker Hjälpa dem att Hjälpa sig själva, för i Längden kan man INTE räkna med att andra hela tiden ska dalta med en, utan Bra Karl reder sig själv!


Det här med att Lära sig Söka och Lära sig Använda program osv,
har INGET med 'medmänsklighet' eller liknande att göra,
så blanda inte in ovidkommande begrepp du
uppenbarligen inte ens förstår innebörden av, Tack!
__________________
Senast redigerad av lbl 2014-10-24 kl. 12:54.
Citera
2014-10-24, 14:18
  #1602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men det är ju inget vi kan utreda här!

HÄR kan vi däremot konstatera att alla dessa Mammas Pojkar som är vana att få allt serverat på fat, håller hus ...

De klarar inte ens av att LÄRA sig ATT Söka, än mindre att ta emot tips från folk som faktiskt försöker hjälpa dem.

De FATTAR INTE ens ATT man försöker Hjälpa dem att Hjälpa sig själva, för i Längden kan man INTE räkna med att andra hela tiden ska dalta med en, utan Bra Karl reder sig själv!


Det här med att Lära sig Söka och Lära sig Använda program osv,
har INGET med 'medmänsklighet' eller liknande att göra,
så blanda inte in ovidkommande begrepp du
uppenbarligen inte ens förstår innebörden av, Tack!

Är det inget vi kan utreda? Du har nyinköpta skygglappar va?

Om du försöker hjälpa folk med dina spydigheter så tycker jag nog att du borde sluta helt. Tänk om man hade hört detta i skolan när man frågade sin lärare om hjälp? "Men sööök på Google, hur svårt ska det vara??"

Jag hoppas vi kan lägga ner detta nu men eftersom du inte verkar förstå vad man är irriterad över så beskriver jag det som JAG upplever en sista gång få se om myntet trillar ner.

Citerar dig och ditt första inlägg till mig:

"Testat att söka på t ex rtmp nån gång ??"

Ja det har jag gjort naturligtvis. Men du bortser alltså helt från 50% av mitt inlägg (hur man får fram en ren länk) som du verkar tycka oviktigt och tar bort ur din citering av mig.

Ditt andra svar till mig:

"Är det svårt att göra som jag gjorde, klistra in "URL: rtmp://mtgfs.fplive.net" på Google, och sen se vad man får upp ?!"

Här låter det precis som världens mest logiska sak. Hur ska en människa förstå att man ska googla på just "URL: rtmp://mtgfs.fplive.net" om ingen berättat det?

Lyckligtvis har vi uman231 i tråden som skrev ett snabbt välskrivet pm där han påvisade en sida som kunde coda/encoda dessa länkar, precis som jag efterfrågade. Tack för den! Lägger även till den så att ANDRA kan ha nytta av den istället för att jag ska börja gorma och skrika SÖK till andra bara för att jag råkat fått den kunskapen nu:

http://www.togglecase.com/encode_decode_url.php.

Oj det var jobbigt..

Hade det inte varit enklare för dig att bara posta den länken du också eller motsvarande så hade du hjälpt både mig och en massa andra utan en massa tjafs som svärtar ner hela tråden?

Edit: Sen uppskattas inte dina personliga påhopp som att man är koko eller "mammas pojke". Du har ingen aning om vad det sitter för individ på andra sidan så det är nog är bättre att knipa. Det här beskriver mer om dig som en osäker person än andra här inne.
__________________
Senast redigerad av dacore84 2014-10-24 kl. 14:21.
Citera
2014-10-24, 14:37
  #1603
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Är det inget vi kan utreda? Du har nyinköpta skygglappar va?

Om du försöker hjälpa folk med dina spydigheter så tycker jag nog att du borde sluta helt. Tänk om man hade hört detta i skolan när man frågade sin lärare om hjälp? "Men sööök på Google, hur svårt ska det vara??"

Jag hoppas vi kan lägga ner detta nu men eftersom du inte verkar förstå vad man är irriterad över så beskriver jag det som JAG upplever en sista gång få se om myntet trillar ner.

Citerar dig och ditt första inlägg till mig:

"Testat att söka på t ex rtmp nån gång ??"

Ja det har jag gjort naturligtvis. Men du bortser alltså helt från 50% av mitt inlägg (hur man får fram en ren länk) som du verkar tycka oviktigt och tar bort ur din citering av mig.

Ditt andra svar till mig:

"Är det svårt att göra som jag gjorde, klistra in "URL: rtmp://mtgfs.fplive.net" på Google, och sen se vad man får upp ?!"

Här låter det precis som världens mest logiska sak. Hur ska en människa förstå att man ska googla på just "URL: rtmp://mtgfs.fplive.net" om ingen berättat det?

Lyckligtvis har vi uman231 i tråden som skrev ett snabbt välskrivet pm där han påvisade en sida som kunde coda/encoda dessa länkar, precis som jag efterfrågade. Tack för den! Lägger även till den så att ANDRA kan ha nytta av den istället för att jag ska börja gorma och skrika SÖK till andra bara för att jag råkat fått den kunskapen nu:

http://www.togglecase.com/encode_decode_url.php.

Oj det var jobbigt..

Hade det inte varit enklare för dig att bara posta den länken du också eller motsvarande så hade du hjälpt både mig och en massa andra utan en massa tjafs som svärtar ner hela tråden?

Edit: Sen uppskattas inte dina personliga påhopp som att man är koko eller "mammas pojke". Du har ingen aning om vad det sitter för individ på andra sidan så det är nog är bättre att knipa. Det här beskriver mer om dig som en osäker person än andra här inne.
Det finns naturligtvis fler sätt än just länken men den är bra och funkar även till mer än just decoda rtmp länkar...
Citera
2014-10-24, 14:38
  #1604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Det finns naturligtvis fler sätt än just länken men den är bra och funkar även till mer än just decoda rtmp länkar...

Ja och det var precis något sådant jag efterfrågade så den är jag väldigt tacksam över!
Citera
2014-10-24, 19:35
  #1605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Ta en titt här....

(FB) Tråden om att rippa från Webb-TV, tips, frågor (Mod)

Jättebra med sådana filmguider. Tack. Men det gick inte, Först ändrade jag i miljövariabler (skrev till den sista biten) Python34\Scripts;C:\Program Files (x86)\AMD APP\bin\x86_64;C:\Program Files (x86)\AMD APP\bin\x86;C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\PhysX\Common;%SystemRoot%\system32;%Sy stemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\ System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\;C:\hdsdump

Sen startade jag en stream och följde guiden och skrev in "f4m" men fick inte upp några resultat då. Längre kom jag inte.

Försökte rippa ifrån expressen.
Citera
2014-10-24, 19:39
  #1606
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Jättebra med sådana filmguider. Tack. Men det gick inte, Först ändrade jag i miljövariabler (skrev till den sista biten) Python34\Scripts;C:\Program Files (x86)\AMD APP\bin\x86_64;C:\Program Files (x86)\AMD APP\bin\x86;C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\PhysX\Common;%SystemRoot%\system32;%Sy stemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\ System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\;C:\hdsdump

Sen startade jag en stream och följde guiden och skrev in "f4m" men fick inte upp några resultat då. Längre kom jag inte.

Försökte rippa ifrån expressen.
Du måste ha startat konsolen innan du startat klippet...
Citera
2014-10-24, 23:26
  #1607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Du måste ha startat konsolen innan du startat klippet...

Tyckte jag gjorde det förra gången men när jag gjorde det nu så gick det.

Hursomhelst så får jag inte ner hela klippen, det står att den har laddat ner alla fragmenten men alla klipp dör efter 50-70% av tiden
Citera
2014-10-25, 02:02
  #1608
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Tyckte jag gjorde det förra gången men när jag gjorde det nu så gick det.

Hursomhelst så får jag inte ner hela klippen, det står att den har laddat ner alla fragmenten men alla klipp dör efter 50-70% av tiden
Märkligt... Och inget felmeddelande?



Nu så är mitt nya program klart Man väljer i programmet hdsdump eller svtplay-dl efter behov det spara senaste nedladdnings mapp så man inte behöver fylla i varje gång om man har en standard mapp... .ts raderings buggen ska nu vara väck med...

Programmet ska bara under helgen fel testas och städas lite lite i koden sedan läggs det upp..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback