2007-11-29, 11:49
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High_On_Acid
Måste man resa iväg bara för att ha någonting att sakna borde man inte skriva någonting alls.
Då hoppas jag verkligen att han personligen åker hem till dej och ber ödmjukast om ursäkt för att hans arbetsmetoder inte passar dej!
Citera
2007-11-29, 12:35
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Men det handlar ju om att han sitter i ett hotellrum i öst-europa och längtar hem till familjen.
Han åker alltid bort när det är dags att skriva en ny platta.

Har du till exempel lyssnat på "Innan mörkret faller"

vill jag lämna några varma rader
kanske möter vi en vår igen
jag ångrar inga steg vid din sida
jag vattnar dina växter än

Eller "jag fattar ingenting"

men sen i mörkret på hotellet
i lappsjukans klimax
klickar jag fram bilder
som jag har i telefon
hon och jag i taxi
på väg från Gorkijparken
på ett sista försök
i Moskva

Eller: "jag har väntat på ett regn"

vi gick långt här du och jag
kanske så långt vi kunde gå
kanske fanns ingen ärlig chans för oss
men jag ser det inte så

Jag kan ju inte undgå att tolka detta som om han har blivit singel...
Citera
2007-11-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Har du till exempel ....

Har tänkt så men kommit på en teori på sistone.

Kanske bara är nån slags sätt att hantera separationsångest, att "fantisera" om hur det skulle vara..

Men förmodligen är det på riktigt.
Citera
2007-11-29, 13:14
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
Kanske bara är nån slags sätt att hantera separationsångest, att "fantisera" om hur det skulle vara..
Brudarna lär ju digga låtar där han fantiserar om hur det skulle vara att vara singel igen
Citera
2007-12-05, 06:45
Medlem
Pastor Sulas avatar
Såsom östgöte har man snappat upp en del, men ingenting av det som sagts i min närvaro tyder på att han är annat än blyg och ödmjuk - och definitivt inte nassesympatisör - någonsin.
Citera
2007-12-05, 07:06
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somsovjet
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Har du till exempel ....

Har tänkt så men kommit på en teori på sistone.

Men förmodligen är det på riktigt.
Om det är "rolldikt", alltså där han ikläder sig rollen av en separerad man, en roll som inte är synonym med hans verkliga situation, så är han väl inte den förste som gör såna låtar. Till exempel skrev Tom Paxton en gång en låt som heter "When I Go to See My Son", som i första person berättar om en frånskild man som hämtar sin son från sin f d fru för att umgås med honom över helgen. Tom Paxton har aldrig varit frånskild och har ingen son. Bara som exempel...
Citera
2007-12-05, 07:08
Bannlyst
Ha aldrig lyssnat på någon av hans aslter tidigare. Efter att ha lyssnat på 4 låtar på YT så kan jag verkligen inte se charmen i hans musik eller röst.
Citera
2007-12-05, 09:23
Medlem
TheHarlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ha aldrig lyssnat på någon av hans aslter tidigare. Efter att ha lyssnat på 4 låtar på YT så kan jag verkligen inte se charmen i hans musik eller röst.

Sånt här är verkligen supertrist.
Vi behöver verkligen inte fler Winnerbäcktyper.
Citera
2007-12-05, 09:35
Medlem
Andrees avatar
LW var tidigare medlem i Snodas, ett punkband... och som de flesta vet har punkare och nazister aldrig riktigt kommit överens.... Förutom det har han (vad jag vet) spelat gratis på minst 2 st antirasistgalor så nazisimpatisör är han INTE (dessutom, en kille med hans talang och förnuft skulle aldrig kunna vara rasist, hans hjärna skulle säga ifrån).
Citera
2007-12-05, 10:33
Medlem
kraids avatar
Om nån fortfarande tvivlar så kan jag bekräfta att han och Anna Platt separerat. Dom har ett barn ihop ja. Om han nu är singel eller har nån ny vet jag däremot inte, förmodligen är han singel.
Han säger ju detta i flera låtar på nya albumet nästan rakt ut, har även hört det från en bekannt till honom. Han har inte heller längre någon förlovningsring på fingret.
Citera
2007-12-05, 17:50
Medlem
Miss Cellulites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraid
Om nån fortfarande tvivlar så kan jag bekräfta att han och Anna Platt separerat. Dom har ett barn ihop ja. Om han nu är singel eller har nån ny vet jag däremot inte, förmodligen är han singel.

jag är också singel! Du har inte hans mejl???????????????
Citera
2007-12-05, 18:35
Medlem
Lars Mattias Winnerbäck, född Nilsson 19 oktober 1975 i Stockholm, är en svensk artist vars styrka anses vara precisa och poetiska beskrivningar av tillvaron.[källa behövs] Han skriver och framför sin musik på svenska och kallas ibland för vår tids Cornelis Vreeswijk.[källa behövs]

Winnerbäck sjöng och spelade från början i punkbandet Snoddas. Hans nuvarande kompband heter Hovet. Han har en son, Ebbe (född 2004), med tidigare fästmön Anna Platt.

Från wikipedia... Verkar vara singel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in