2009-07-01, 16:13
Medlem
Ronilles avatar
Tja, han spelar ju för fullt, både PL i Borlänge och nu nästa vecka på Hultsfred. Enligt ratsit så bor både han och Anna Platt på Ringvägen 79 så det kan vara mycket möjligt att det är så!
Citera
2009-07-01, 18:34
Medlem
Lasse the nazi.

Citat:
Ursprungligen postat av Andree
LW var tidigare medlem i Snodas, ett punkband... och som de flesta vet har punkare och nazister aldrig riktigt kommit överens.... Förutom det har han (vad jag vet) spelat gratis på minst 2 st antirasistgalor så nazisimpatisör är han INTE (dessutom, en kille med hans talang och förnuft skulle aldrig kunna vara rasist, hans hjärna skulle säga ifrån).

Citat:
Ursprungligen postat av danjon-3
Verkar som att du mest snappat upp det som står på hans skivomslag... Läs istället på skivomslaget till Svastika 1991-1996 så får du se en liten hälsning till Lars W

Jag har fått berättat av personer i dessa kretsar att de hängde med Lasse på den tiden det begav sig. Kanske dags för en "Lasse was a nazi"

Han har varit Nazist, och gör tydligen ett utmärkt jobb att dölja sin "mörka" bakgrund. Detta med tanke på att folk här tävlar vilka demo kasetter från Bromölla man har och inte har men inte vet detta. Visste att jag läst om herr Winnerbäck på något halvtaskigt vitmakt omslag när jag var inne och slirade på den scenen i min ungdom. Föga anade jag att det var Svastika, tycker att det borde lyftas fram i denna debatt med tanke på att det diskuterats hur låg IQ nazister har samt: "dessutom, en kille med hans talang och förnuft skulle aldrig kunna vara rasist, hans hjärna skulle säga ifrån."... Tydligen inte.
Citera
2009-07-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikhell
Han har varit Nazist, och gör tydligen ett utmärkt jobb att dölja sin "mörka" bakgrund. Detta med tanke på att folk här tävlar vilka demo kasetter från Bromölla man har och inte har men inte vet detta. Visste att jag läst om herr Winnerbäck på något halvtaskigt vitmakt omslag när jag var inne och slirade på den scenen i min ungdom. Föga anade jag att det var Svastika, tycker att det borde lyftas fram i denna debatt med tanke på att det diskuterats hur låg IQ nazister har samt: "dessutom, en kille med hans talang och förnuft skulle aldrig kunna vara rasist, hans hjärna skulle säga ifrån."... Tydligen inte.

Kom igen, bättre kan ni väl Fascinerande hur Sverige populäraste artist kan leva så totalt hemligt som han verkar göra med tanke på hur lite det snackas om honom. Man kan nästan tro att han inte finns på riktigt!
Citera
2009-07-10, 17:46
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nysgerrig
Kom igen, bättre kan ni väl Fascinerande hur Sverige populäraste artist kan leva så totalt hemligt som han verkar göra med tanke på hur lite det snackas om honom. Man kan nästan tro att han inte finns på riktigt!

sveriges populäraste artist är väl att ta i ? kanske i din värld men det finns många som hatar honom och allt han står för
Citera
2009-07-10, 17:48
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
sveriges populäraste artist är väl att ta i ? kanske i din värld men det finns många som hatar honom och allt han står för
mja jag hatar honom också, men jag tror att han är topp fem när det gäller att nå ut till en bred massa
Citera
2009-07-10, 17:52
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
mja jag hatar honom också, men jag tror att han är topp fem när det gäller att nå ut till en bred massa

Jo tyvärr är det väl så
Citera
2009-07-14, 18:19
Medlem
playmates avatar
Lasse släpper nytt album i september, Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen, och första singeln från albumet, Jag får liksom ingen ordning, släpps i augusti. Han ger sig även ut på turné i höst.

Ganska bra att först spela på en massa festivaler och sen turnera på egen hand, kanske är det så att den möjliga återföreningen med Anna har inspirerat honom till att orka.
Citera
2009-07-14, 18:48
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock

Det där förstår jag inte.

Hur kan man hata Winnerbäck????

Verkar ju vara en relativt oförarglig man, begåvad, som sköter sitt och håller käften till skillnad från så oändligt många andra pappskallar som ska höras, synas och uttala sig om allt djävelskap.
Citera
2009-07-14, 18:49
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikhell

Aldrig att han varit nazist. En polare till mig växte upp med honom och hävdar att han varit punk och kulturnisse så länge han kunde minnas iaf.
Citera
2009-07-14, 19:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Aldrig att han varit nazist. En polare till mig växte upp med honom och hävdar att han varit punk och kulturnisse så länge han kunde minnas iaf.

Här är i alla fall skivomslaget.

http://junsele.com/viewpic.asp?id=107643
Citera
2009-07-14, 23:14
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Här är i alla fall skivomslaget.

http://junsele.com/viewpic.asp?id=107643

Lägg av!

Kan det vara förklaringen till att sveriges kritikerkår avskyr honom så? Dvs om vet det men är så diskreta att dom inte vill påtala en 20 år gammal synd?
Citera
2009-07-15, 00:05
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Lägg av!

Kan det vara förklaringen till att sveriges kritikerkår avskyr honom så? Dvs om vet det men är så diskreta att dom inte vill påtala en 20 år gammal synd?

Givetvis inte! Det finns väl många artister med lik i garderoben som är ätte värre än det där. Men är det verkligen så att kritikerkåren avskyr honom? Konserterna har ju fått lysande recensioner och den senaste Daguva fick ju både positiv och negativ respons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in