2009-04-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Kan någon som är lite insatt om LW förklara varför han har ett ankare tatuerat på högerarmen? Har han någon anknytning till sjölivet, dvs har han jobbat på sjön, seglat osv? Eller är det bara för att posa på något skumt sätt, nån slags arbetarklassymbol ryckt ur sitt sammanhang?

Står för Hopp i "Tro, Hopp och Kärlek" han har andra tatueringar som står för dom resterande.
Citera
2009-04-18, 10:43
Medlem
AndrewDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Står för Hopp i "Tro, Hopp och Kärlek" han har andra tatueringar som står för dom resterande.

Är han troende kristen? med tatuerat kors?
Citera
2009-04-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewDice
Är han troende kristen? med tatuerat kors?

Tror jag inte, är nog mer att han skulle ha det för "Tro, hopp och kärlek"-grejen.

Men jag känner inte karln så han kan lika gärna vara kristen vad vet jag.

Fast lägger nog mina pengar på att det har med den gamla romantiska bilden av en rocker att ha såna tatueringar.
Citera
2009-04-18, 13:18
Medlem
Fat bastards avatar
Det är ju lite intressant att just Winnerbäck får så massivt mycket kritik för att han är en "lågbudget-Springsteen eller Lundell" bara för att de spelar i samma musikaliska fåra.

Det är ju inte helt ovanligt att låta som någon annan, men man hör ju sällan nån som klankar på t.ex. Hellacopters för att de låter som varenda bra sjuttiotalsband som funnits. Inte heller hör man att Moneybrother kallas för "Southside Johnnykopia".

Alla måste ju inte vara så jävla unika och särskilda hela tiden, det finns ju plats för mer än en i varje genre.

Själv uppskattar jag samtliga artister i mitt inlägg oavsett likheter och skillnader.
Citera
2009-04-18, 13:21
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Kan någon som är lite insatt om LW förklara varför han har ett ankare tatuerat på högerarmen? Har han någon anknytning till sjölivet, dvs har han jobbat på sjön, seglat osv? Eller är det bara för att posa på något skumt sätt, nån slags arbetarklassymbol ryckt ur sitt sammanhang?

Man kan ju ha en tatuering bara för att man gillar motivet också.

Jag tror alla har drabbats av "Miami Inksjukan" och tror att det hela tiden måste vara en tung och invecklad mening med alla tatueringsval.

Har själv ett stort ankare på underarmen utan någon mer anledning än att det var snyggt.
Citera
2009-04-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard

Jag tror alla har drabbats av "Miami Inksjukan" och tror att det hela tiden måste vara en tung och invecklad mening med alla tatueringsval.

Har själv ett stort ankare på underarmen utan någon mer anledning än att det var snyggt.

Han (LW) har dock sagt i en intervju som finns med på "Live i Linköping" dvd att det just står för "Hopp" i "Tro, Hopp och Kärlek".
Citera
2009-04-18, 17:18
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey

Aha, tack för svaret.
Citera
2009-04-18, 17:22
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard

Jag har också funderat på att göra det, kanske inte just på underarmen men ett vanligt svart LW-ankare tycker jag är vackert. Blev du inspirerad av honom eller hur ser ditt ut?
Citera
2009-04-18, 18:12
Medlem
JEzuss avatar
Har på rätt säker källa att han legat med hela sitt förband på turnén som gick för ett år sedan. De där Abolon Dots lr hur de nu hette.

Fortfarande ett rykte men jag förstår om 4-5 tjejer i 20 års åldern vill ligga med en av Sveriges största musiker!

mvh
Citera
2009-04-18, 19:34
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Jag har också funderat på att göra det, kanske inte just på underarmen men ett vanligt svart LW-ankare tycker jag är vackert. Blev du inspirerad av honom eller hur ser ditt ut?

OT-varning på detta men...
Nej, jag visste inte ens att han hade en sådan tatuering förrän i morse när jag läste det här.

Min bild är i gråtoner med ett gulbrunt rep slingrande runt och en blå/svart kompassros bakom.
Har ritad den till stora delar själv och den är skitsnygg
Citera
2009-04-19, 23:14
Medlem
Nazister dummare än andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Andree
LW var tidigare medlem i Snodas, ett punkband... och som de flesta vet har punkare och nazister aldrig riktigt kommit överens.... Förutom det har han (vad jag vet) spelat gratis på minst 2 st antirasistgalor så nazisimpatisör är han INTE (dessutom, en kille med hans talang och förnuft skulle aldrig kunna vara rasist, hans hjärna skulle säga ifrån).

Inte så övertygande argumentation om att nazister skulle vara ointelligenta. Jag har aldrig sett en sådan undersökning, men däremot är de som idag sympatiserar med det som kallas extremhögern (egentligen stora beröringspunkter med vänstern rent politiskt) väl kartlagda vad gäller bakgrund. De har tidigare ofta sympatiserat med socialdemokratin, de har klassiska arbeten utan krav på högre utbildning, de bor ofta på mindre orter, de har lägre inkomster än genomsnittet, de är relativt unga och de är oftast män. Sammantaget utgör de en mycket stor grupp människor, varav en mindre del antingen sympatiserar med nationalistiska rörelser (bara undantagsvis nazismen) eller så är de vänstersympatisörer från socialdemokrati till extremvänster.

Om de "riktiga" nazisterna vet man ungefär lika mycket vad gäller social bakgrund. De ledande nazisterna i tredje riket vet man mycket om eftersom intelligenstester av de fängslade männen gjordes inför Nurnbergrättegångarna. De ledande nazisterna hade överlag en mycket hög intelligenskvot, vilket kanske inte var så underligt då de nått den positionen.

Att säga något om personers intelligens efter deras politiska uppfattning är grundlöst och naivt.
Citera
2009-07-01, 15:36
Medlem
Lite skvaller, tack :)

Citat:
Ursprungligen postat av DJH
Tänkte kicka igång tråden igen! Skriver Lasse eller, någon som vet något?

Vad vet vi om denna mystiska man? Hur lever han numera och var?? Någon som vet? Jag har hört rykten om att han har återförenats med sin gamla tjej Anna men har inga säkra källor på det tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in