2009-02-28, 17:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowie
tvivlar på att du har alla 3 demokasetter orginal, en gång i tiden hade jag ioförsig alla tre så det är ju fullt möjligt. däremot sålde jag skiten eftersom winnerbäck efter singelskivan är totalt djävla skräp & en sellout. däremot ska jag ju gå på honom imorgon i oslo i hopp om att en akustisk spelning kanske inte är så tokig ändå. det var ju ett tag sen senast (om man inte räknar sktispelningen på p&l 07)

Skrek du "Judas"?
Citera
2009-02-28, 19:50
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Lasse började låta Lundell långt innan Hovet, Cornelis-grejen får jag hålla med om men tyckte att han rätt snabbt blev en Sundström-wannabe för att sedan som sagt var Lundell-wannabe.
Om ni har missat det så har han varit Lundell-fan jävligt länge.

du uppvisar kraftiga luckor i dina kunskaper i musikhistoria. Största luckorna tycks ligga i vissångsdelen.
Menar du att stefan sundström skulle vara ett Lundell-fan?
Det är lördag och jag är tacospappa. Orkar fan inte förklara.
Som jag ser det så kommer Sundström och Winnerbäck från samma håll. Från Ebba grön och punken.
Den stora okunniga massan tycks ofta missa hur stor inverkan herr Thåström haft och har på unga musiker i detta land.
Självklart har nog Winnerbäck noterat Lundell, men tvivlar på att han stod hemma i pojkrummet och mimade till öppna landskap.
Citera
2009-03-04, 19:07
Medlem
Stentomtens avatar
Citat:
tvivlar på att du har alla 3 demokasetter orginal, en gång i tiden hade jag ioförsig alla tre så det är ju fullt möjligt. däremot sålde jag skiten eftersom winnerbäck efter singelskivan är totalt djävla skräp & en sellout. däremot ska jag ju gå på honom imorgon i oslo i hopp om att en akustisk spelning kanske inte är så tokig ändå. det var ju ett tag sen senast (om man inte räknar sktispelningen på p&l 07)

Har aldrig påstått att jag har alla 3 demokassetter i original, din felstavande dumskalle. Hur var konserten i Oslo förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
ps. Jag såg Lasse när han fortfarande lirade med Snoddas, vinner jag? ds.

Japp, du vinner!
Citera
2009-03-04, 21:39
Medlem
Chowies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stentomten
Har aldrig påstått att jag har alla 3 demokassetter i original, din felstavande dumskalle. Hur var konserten i Oslo förresten?

Citat:
(Ja, jag har alla Winnerbäcks utgivna skivor, singlar och demokassetter)
nehe okay...
Citera
2009-03-04, 22:47
Medlem
Stentomtens avatar
Citat:
nehe okay...

Jag har musiken, som ursprungligen spelades in på demokassetter, i form av mp3 på min iPod. Alltså inte i original. Jag ber om ursäkt om jag uttryckte mig otydligt, men enligt min åsikt så låter musiken ungefär likadan oavsett om jag har den på kassett eller på min ipod. Vad sägs om att sluta besudla denna vackra tråd med en massa tjafs nu?
Citera
2009-03-05, 13:31
Medlem
Chowies avatar
Citat:
Jag har musiken, som ursprungligen spelades in på demokassetter, i form av mp3 på min iPod. Alltså inte i original. Jag ber om ursäkt om jag uttryckte mig otydligt, men enligt min åsikt så låter musiken ungefär likadan oavsett om jag har den på kassett eller på min ipod. Vad sägs om att sluta besudla denna vackra tråd med en massa tjafs nu?
då har du väl snarare alla utgivna (& outgivna låtar) snarare, konserten i oslo var inget vidare jag hade hoppats på att den hade varit som höstturnén 04 men istället var anna stadling & banjomannen på scen samtliga låtar (utom en) låtvalet förövrigt var rätt så trist, dom enda låtarna som inte var från söndermarken & nyare var kom ihåg mig, hugger i sten, solen i ögonen & elden. men vi fick ju höra en helt ny låt iallfall.
Citera
2009-03-10, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Har inte läst hela tråden, men det här hittade jag från hans biografi på hemsidan:

"På hösten mönstrade jag i Karlstad, drack en laglig starköl, såg på Jurassic Park och fick en frisedel av en psykolog som tyckte att jag skulle söka hjälp.

Undrar om han sökte hjälp, eller om det blev en låt...

Om du har sett Solen i Ögonen så vet du att han går hos en psykolog runt 3 (minns inte exakta numret) dagar i veckan,
Citera
2009-03-25, 09:10
Medlem
mahasukas avatar
Kan någon som är lite insatt om LW förklara varför han har ett ankare tatuerat på högerarmen? Har han någon anknytning till sjölivet, dvs har han jobbat på sjön, seglat osv? Eller är det bara för att posa på något skumt sätt, nån slags arbetarklassymbol ryckt ur sitt sammanhang?
Citera
2009-04-17, 22:27
Medlem
joeyopals avatar
Vet inte varför men jag nästan hatar denne man. Vet inte om det är att han ska spela så svår hela tiden. Eller att alla fåniga tonåringar tycker att han ger en röst åt hur det känns att var ung och osäker. Jävla falska karl .
Citera
2009-04-17, 23:05
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyopal
Vet inte varför men jag nästan hatar denne man. Vet inte om det är att han ska spela så svår hela tiden. Eller att alla fåniga tonåringar tycker att han ger en röst åt hur det känns att var ung och osäker. Jävla falska karl .

Det där var ju ett riktigt smaskigt skvaller.... Men tack för ditt inlägg!
Citera
2009-04-17, 23:23
Medlem
joeyopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Det där var ju ett riktigt smaskigt skvaller.... Men tack för ditt inlägg!

Ja jag är ju inte ensam om att gå OT i den här tråden.
Men varsågod.
Citera
2009-04-18, 02:13
Medlem
Vet inte om de kommit upp att han är gammal nazze och gått i demonstrations tåg etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in