Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-28, 15:59
Medlem
Hej!

Är intresserad av att lära mig mer om honom, någon som kan berätta lite om hans styrkor/svagheter, meriter osv... saker som var speciellt med honom? Några läsvärda länkar/bilder också gärna
Citera
2007-11-28, 20:57
Medlem
SweTechs avatar
http://www.geocities.com/e_ouzikov/larionov.html
http://www.pbfc.org/ilas/
http://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Larionov

Wikipedia and Google are your friends..
Citera
2007-11-28, 23:10
Medlem
mjo, men tänkte mer om någon hade egna åsikter/erfarenheter om honom?
Citera
2007-11-29, 07:57
Medlem
Ett tips är att titta på dokumentären om CCCP hockey. Annars har jag för mig att när han lirade 4 matcher med Brunflo 2005 var det i samband med att han skulle släppa en dvd om hans liv, eller i alla fall om hans hockeykarriär.
Citera
2007-11-29, 09:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iffan
Ett tips är att titta på dokumentären om CCCP hockey. Annars har jag för mig att när han lirade 4 matcher med Brunflo 2005 var det i samband med att han skulle släppa en dvd om hans liv, eller i alla fall om hans hockeykarriär.

Nja, var inte det i samband med att han lanserade vin?

Iaf var Igor en av dom smartaste spelarna som har beträtt en rink.
Hans spelsinne var gudomligt, han hade dessutom i motsats till
resten av superfemman en bra attityd och tränade stenhårt hela
sin karriär. Det var säkert därför han höll på så länge
som han gjorde. Krutov får väl betecknas som hans motpol
vad gäller disciplin.
Citera
2007-11-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nja, var inte det i samband med att han lanserade vin?

Det var tydligen både vin och dvd han skulle marknadsföra:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...ticle330134.ab
Citera
2007-11-29, 20:06
Medlem
Punchlines avatar
Kan bara hålla med vf. Och så hade han en väldigt ful hjälm. Jag som är Detroit-fan kan ju bara tycka om honom. Egentligen.
Citera
2007-11-29, 23:50
Medlem
Jag undrar fortfarande hur Krutov och Larionov kunde hamna i Brunflo (numera nedlagd hockeyklubb). Krutov kom först och då till ÖIK (Östersunds IK). Det var väl Belfourvarning på den värvningen. ÖIK spelade i Div 2 norra B.

En vän till mig spelade i Tre Kronor i slutet på 80-talet, på den tiden då de förlorade med tvåsiffrigt. I början på Röda Armens framgångar växte superfemman tio kg från det ena året till det andra och det kändes inte så roligt, berättade min vän. Hur kunde man träna så mycket mer än vad de själva gjorde, frågade han sig. Krutov var exemplet som oftast kom upp i sammanhanget.

Nåväl... Krutov fick andra intressen vid sidan om hockeyn och därmed tog NHL karriären slut. Inget annat lag intresserade sig för den djupdykande karriären och så hamnade han i Östersund.
Gissar att Krutov spelade viss roll varför Larionov hamnade i Jämtland men han bar inte på samma bördor som föregångaren ändå.

Vad som hände sedan med Larionov vet jag inte.
Citera
2007-11-30, 00:57
Medlem
Håller med vf, Larionov kallades för "The Professor" eftersom han var otroligt smart och väldigt sällan gjorde misstag. Liten till växten, men kompenserade det med sin smartness och var en fantastisk playmaker som tog ansvar i båda ändarna av rinken. "Class act" ut i fingerspetsarna, fick ofta röstpoäng till Lady Byng Trophy som NHL:s sportsligaste spelare.
Citera
2007-11-30, 19:30
Medlem
zapios avatar
Läste en artikel förut och där kunde man läsa att när Larionov var 41 eller 42 år hade en tvättbräda som skulle göra alla spelare i samma omklädningsrum avundsjuka.
Citera
2008-12-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag undrar fortfarande hur Krutov och Larionov kunde hamna i Brunflo (numera nedlagd hockeyklubb). Krutov kom först och då till ÖIK (Östersunds IK). Det var väl Belfourvarning på den värvningen. ÖIK spelade i Div 2 norra B.

En vän till mig spelade i Tre Kronor i slutet på 80-talet, på den tiden då de förlorade med tvåsiffrigt. I början på Röda Armens framgångar växte superfemman tio kg från det ena året till det andra och det kändes inte så roligt, berättade min vän. Hur kunde man träna så mycket mer än vad de själva gjorde, frågade han sig. Krutov var exemplet som oftast kom upp i sammanhanget.

Nåväl... Krutov fick andra intressen vid sidan om hockeyn och därmed tog NHL karriären slut. Inget annat lag intresserade sig för den djupdykande karriären och så hamnade han i Östersund.
Gissar att Krutov spelade viss roll varför Larionov hamnade i Jämtland men han bar inte på samma bördor som föregångaren ändå.

Vad som hände sedan med Larionov vet jag inte.
Ursäkta trådlyftet men Brunflo IK är fan inte en nerlagd klubb! Jag spelar där själv.
Säg inte nått som du inte vet nått om
Citera
2010-12-28, 00:42
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Tidigare NHL- och landslagsspelaren Anders Hedberg sprider detta rykte i Malcolm Dixelius dokumentär CCCP Hockey. Igor Larionov kommenterar det i ganska vaga ordalag i samma dokumentär ("Jag blev erbjuden en spruta men jag tackade nej"). Jag undrar om det inte mest är avundsjuka. KLM-femman genomgick ju ett rent militärt träningsprogram; i kombination med extrem talang så känns det inte så konstigt att de snabbt blev överlägsna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in