2014-10-12, 03:35
Medlem
Någon mer som upplever att comedown på detta ämne nästan alltid karaktäriseras av extremt obehagliga vågor av bodyload (hela universums tyngd på ens axlar samtidigt som det känns som någonting levande och onaturligt vill komma ut ur kroppen) och vad som ibland känns som epileptiska anfall (blixtrar till i huvudet, spasm-artade ryckningar, ofrivilliga rörelser)?

Detta obehag har iofs varit det allra mest givande med ämnet eftersom det fått mig att inse varför människan tar sin flykt till Gud under extrem stress (min efterhanda tolkning av vad som hände här: (FB) 4-HO-MET: En glimt av himlariket och helvetet.), bland andra uppenbarelser, men så fort trippen börjar gå ur kroppen känns det rent fysiskt som att jag håller på att dö.

Eftersom jag vet att man oftast inte dör av psykedelia är jag inte särskilt orolig mer än just när dessa 30-60 minuter av känslan infinner sig och det är aldrig heller något som överskuggar charmen med allt som händer tidigare i trippen men någonstans kommer jag alltid till det ögonblicket då jag tänker: "fan, jag hade helt glömt bort hur fysiskt påfrestande och metafysiskt ångestframkallande 4 ho met är" och förbereder mig för en period av horribelt lidande. Det blir även också alltid mentalt påtagligt att jag leker med kemikalier och det får mig ofta att önska att jag tagit t.ex. svamp istället.

Mer kortfattat, någon som känner igen det jag beskriver och har metoder för att lättare ta sig igenom, eller snarare för att bättre kunna bli klokare av, den "av högre makter bestraffande" delen av trippen? Samt, är detta vanligt även vid användandet av andra psykedeliska substanser såsom psilocin eller LSD? 4 ho met är fortfarande det enda psykedeliat jag har erfarenhet av men har använt det ett tiotal gånger nu under loppet av många år och har fortfarande många doser kvar så alla tips angående hur man får ut så mycket som möjligt av upplevelsen uppskattas!
Senast redigerad av Netzach 2014-10-12 kl. 03:38.
Citera
2014-10-12, 10:55
Medlem
Psychotics avatar
Denna var speciell för mig. Var jag ensam vat den milt visuell med mild mindfuck. Var jag och trippa med andra på denna så vart det mycket visuellt och mycket mindfuck med inslag av telepati.
Citera
2014-12-07, 22:01
Medlem
HabIb*s avatar
är det någon som vet om det säljs på nån gröna sida nu förtiden?
Citera
2015-03-13, 14:28
Medlem
papperskulas avatar
Någon som kan svara på om det är farligt med gammalt 4-ho-homet?

Har en påse jag köpte för typ 5år sedan liggandes i källaren
Citera
2015-03-13, 14:53
Medlem
pink-nimbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula

Du kan vara lugn, däremot tror jag att potensen i stort sett har försvunnit Prova dig frammåt!
Citera
2015-03-13, 19:19
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pink-nimbus
Du kan vara lugn, däremot tror jag att potensen i stort sett har försvunnit Prova dig frammåt!

Aj då , tycker det tenderar att bli ganska jobbigt när det inte slår tillräckligt . Tog en minidos förut och hamnade i något slags mellanläge i några timmar.

Pratar du förresten utav egen erfarenhet eller är det något du hört av andra?

Gäller bara att ta reda på hur mycket det är också , det minns man såklart inte, någonstans mellan 30-100mg har jag för mig iaf .
Citera
2015-03-13, 19:24
Medlem
Citat:

Inte farligt, men var beredd på lite annorlunda (svagare) effekter kanske. Det jag använde var minst 3 år gammalt och fungerade som det skulle i alla fall.

edit: Obs detta betyder inte att jag rekommenderar en högre dos än du är van vid. Kan fortfarande vara lika potent.
Senast redigerad av Netzach 2015-03-13 kl. 19:46.
Citera
2015-03-13, 19:30
Moderator
kvm3s avatar
Citat:

Mina erfarenheter av gammalt metocin är att det fortfarande ger god effekt. I mitt fall har det i alla fall haft tre-fyra år på nacken.
Citera
2015-07-18, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Jag kom på tanken igår. Att man kunde stoppa metyl på OH-gruppen och få en metoxygrupp(MEO).
Fick idén när jag kollade på a,O-DMS. Det som e intressant är att den e så enkel i struktur och är ändå så potent, ovanligt, 2.5 - 4.5 mg krävs för en bra tripp. sen vad det ger för effekter och bieffekter i jämförelse med DMT är annan historia.
finns inte många tryptaminer med metoxy.
här kommer några:

5-MeO-NMT (C12H16N2O)
5-MeO-DMT (C13H18N2O)
5-MeO-TMT (C14H20N2O)
------------------------------------------------
5-MeO-DET (C15H22N2O)
5-MeO-MIPT(C15H22N2O)
De här två är isomer till varandra.
------------------------------------------------
5-MeO-pyr-T(C15H20N2O)
5-MeO-DIPT (C17H26N2O)

Alla de här har en metoxy på 5te positionen.
-------------------------------------------------
Det jag vill ha är Meo på 4de positionen. här e några som redan finns:
4-MeO-MIPT
4-MeO-DMT
både två är aktiva
.................................................. ..........
jag är förvånad varför inte någon fixat meo på dessa:

4-meo-DBT
4-meo-DIPT
4-meo-DPT
4-meo-MET
och så vidare...

Det där a,O-DMS har metoxy på 5te positionen. verkar som man har gjort massa på 5te men inte på 4de. Kanske någon tillverkat 1 eller 2 st utan att få lovande resultat och så gett upp att utforska.

5-MeO-TMT finns tydligen ute på marknaden nu. 5-MeO-DMT var ju förjävla fräsig, tror du den är i samma klass?
Citera
2015-07-18, 21:35
Medlem
Reactants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
5-MeO-TMT finns tydligen ute på marknaden nu. 5-MeO-DMT var ju förjävla fräsig, tror du den är i samma klass?

vart???
Citera
2015-07-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reactant
vart???

Det är ju hårt nu på flashback, men kolla reddits vendor-lista.
Citera
2015-10-11, 18:12
Medlem
HeligKossas avatar
Denna finns på FS nu så blev lite nyfiken. Hur känns ruset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in