2010-11-16, 10:23
Medlem
zickans avatar
Har denna substans popularitet att göra med den legala statusen? En sökning med google ger ytterst få tripprapporter på engelska. Bluelight och erowid har bara ett fåtal med 4-ho-met. Men här på FB finns det över hundra rapporter bara på svenska.

Någon som vet om något annat ställe där det finns engelska rapporter?
Citera
2010-11-16, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
öhh.. va?

Håller med honom. Har inte hört någon som har nått högre än nivå 3 på 4-ho-met oavsett dos. Jämför detta med svamp där man lätt når nivå 4 bara man tar en ordentlig dos.
Citera
2010-11-16, 11:12
Bannlyst
Jag "trippade" ju fredags, tänkte slänge ihop en väldigt kort review om vad jag tyckte;

I stort sig enbart visuellt, inget mindfuck som på svamp och framför allt lsd, och inga roliga hallissar heller utan bara basicgrejjerna.

Känns som om man gjort det en gång så får det va nog sen, för speciellt kul va det inte.

Tog iaf 2 gånger 60mg, och ja det är mycket, men jag har svårt att tänka mig att MER skulle hända vid 25mg, men kommer ändå ge det (25) en chans.

Skulle väll kanske vilja påstå att detta är något för "nybörjare".

Timmarna efter trippen och innan man kunde sova va inte roliga, men det berodde väll förmodligen på min höga dos.
Citera
2010-11-16, 11:26
Medlem
svartaspetsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aula
Jag "trippade" ju fredags, tänkte slänge ihop en väldigt kort review om vad jag tyckte;

I stort sig enbart visuellt, inget mindfuck som på svamp och framför allt lsd, och inga roliga hallissar heller utan bara basicgrejjerna.

Känns som om man gjort det en gång så får det va nog sen, för speciellt kul va det inte.

Drick dig full först, och sen drar du i dig pulvret, det enda rätta! Sist kröp jag omkring på golvet och gjorde konstiga ljud och armrörelser med en lysstav i munnen, kändes som jag var med i fear and loathing lite. Sjukt flummigt! Såg nog ut som ett jävla psykfall, men kul hade jag iaf. Hade behövts liite mer alkohol för ultimat effekt dock.
Jag tycker det är skönt utan mindfuck, då kan man flumma på utan att allt ska bli så himla allvarligt hela tiden. Men prova att supa först, innan du lägger det på hyllan (:
Citera
2010-11-16, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aula

Tog iaf 2 gånger 60mg, och ja det är mycket, men jag har svårt att tänka mig att MER skulle hända vid 25mg, men kommer ändå ge det (25) en chans.

Skulle väll kanske vilja påstå att detta är något för "nybörjare".

Timmarna efter trippen och innan man kunde sova va inte roliga, men det berodde väll förmodligen på min höga dos.

Nej, det är alltid jobbigt att sova oavsett dos. Det är det jag säger... det spelar ingen roll hur stor dos man tar man upplever samma effekter ändå.
Citera
2010-11-16, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartaspetsar
Drick dig full först, och sen drar du i dig pulvret, det enda rätta! Sist kröp jag omkring på golvet och gjorde konstiga ljud och armrörelser med en lysstav i munnen, kändes som jag var med i fear and loathing lite. Sjukt flummigt! Såg nog ut som ett jävla psykfall, men kul hade jag iaf. Hade behövts liite mer alkohol för ultimat effekt dock.
Jag tycker det är skönt utan mindfuck, då kan man flumma på utan att allt ska bli så himla allvarligt hela tiden. Men prova att supa först, innan du lägger det på hyllan (:

Ja det är mycket möjligt, ska absolut testa.

Jag hade ingen annan drog att boosta med måste självklart tilläggas, men då jag trippat på svamp och lsd utan något innan så jämför jag ju också hur man mår på dessa utan.

Så att ha något till (och mycket av det) är nog ett måste, som du säger.
Citera
2010-11-17, 01:04
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quickslide
Håller med honom. Har inte hört någon som har nått högre än nivå 3 på 4-ho-met oavsett dos. Jämför detta med svamp där man lätt når nivå 4 bara man tar en ordentlig dos.

jag försvann iallafall iväg på det just den gången, har aldrig tappat verklighetsuppfattningen på 4hm innan men denna gången gjorde jag faktiskt det.. trott eller ej
Citera
2010-11-17, 01:04
Medlem
first-pilot-Salladins avatar
Jag tycker att 4-ho-met är den ultimata hallucinogenen till att trippa för nöjets skull. Man är hyfsat klar i skallen jämfört med t.ex. syra, och trippen varar inte mer än 3-4 timmar (jämför med 2c-p vilket gör en prutt-trippad i 10 timmar.) Väldigt nybörjarvänlig, tror att det kan vara en anledning till att det är så populärt.

Däremot tycker jag att det saknar det här djupa insiktsfulla, och ser man psykedelier som ett verktyg är inte 4-ho-met det bästa på planeten. Det är bara kul, helt enkelt.

En fråga, om någon vet: Är det någon skillnad i hur effektivt kroppen tar upp 4-ho-met när man snortar jämfört med att svälja det? Med t.ex. tjack är det ju en hel del skillnad...
Citera
2010-11-17, 12:20
Medlem
ifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first-pilot-Salladin
Jag tycker att 4-ho-met är den ultimata hallucinogenen till att trippa för nöjets skull. Man är hyfsat klar i skallen jämfört med t.ex. syra, och trippen varar inte mer än 3-4 timmar (jämför med 2c-p vilket gör en prutt-trippad i 10 timmar.) Väldigt nybörjarvänlig, tror att det kan vara en anledning till att det är så populärt.

Däremot tycker jag att det saknar det här djupa insiktsfulla, och ser man psykedelier som ett verktyg är inte 4-ho-met det bästa på planeten. Det är bara kul, helt enkelt.

En fråga, om någon vet: Är det någon skillnad i hur effektivt kroppen tar upp 4-ho-met när man snortar jämfört med att svälja det? Med t.ex. tjack är det ju en hel del skillnad...

Om du tar det Oralt så brukar det ta mellan 10-20 min innan det drar igång. Det är lite olika från person till person. Bombar du det så tar det lite längre tid eftersom pappret ska lösas upp men samma sak där olika från person till person. Sen har du det snabba sättet som är nasalt och då kan det ta mellan 1-5 min. Det som skiljer sig är först tiden det tar innan det drar igång men också längden på trippen du får längre och inte lika intensiv om du tar det oralt och tvärtom om du tar det nasalt.
Citera
2010-11-17, 13:01
Bannlyst
Är det någon som har testat blanda 4-ho-met med svamp? Borde väl fungera bra? Intages samtidigt?
Citera
2010-11-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifos
Om du tar det Oralt så brukar det ta mellan 10-20 min innan det drar igång. Det är lite olika från person till person. Bombar du det så tar det lite längre tid eftersom pappret ska lösas upp men samma sak där olika från person till person. Sen har du det snabba sättet som är nasalt och då kan det ta mellan 1-5 min. Det som skiljer sig är först tiden det tar innan det drar igång men också längden på trippen du får längre och inte lika intensiv om du tar det oralt och tvärtom om du tar det nasalt.
Jag kan direkt tillägga något här som jag tillagt förut i tråden.
Tripperna kan variera så mycket att det kan bli intensivare (med samma mängd) även fast du intar det oralt. Du kan även ha en längre tripp på nasalt intag. Det du skriver stämmer nog dock i längden och "on average", fast man behöver inte ha det som utgångspunkt, man behöver inte förvänta sig att det blir mindre intensivt bara för att man tar det oralt.
Citera
2010-11-17, 15:00
Bannlyst
KIöpte 100mg av Prisman. Vägde upp det med min nya 0.01 våg, det visade bara 0.77 med zipbagen.. Är det min våg som är fuckad eller får man så lite.. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in