En bakfull dag avklarad. In Flames var riktigt bra måste jag säga. Väldigt snyggt både musikaliskt och visuellt. Fy fan vad mycket bättre de är live än på skiva nu för tiden.
Nya skivan suger ju som bekant fetingballe. Men jävlar vad låtarna gjorde sig bra live. Move Through Me var helt och hållet grym. Underbart med Colony och Ordinary Story också. Disconnected var en gäspning men i övrigt finns inget att klaga på.
En sak jag hatar är dock folk som ska bråka på fester. Stod själv vid sidan av publiken där det var stillsamt och plötsligt börjar en ful 14-åring i cäääsualkläder att stödda sig mot en lika ful idiot i grön In Flames-tröja. Den sistnämnde hoppar runt som en tok under hela konserten och stöter in i 14-åringen ibland. 14-åringen ägnar 2 timmar åt att bara stå och glo (försökte glo på ett coolt sätt) på gröntröjan. Hur fan orkar bögen. Kolla på musiken istället vad fan gör du annars på en konsert?
Tycker det är alldeles för ungt folk på festivalen. Jag är 22 och känner mig lastgammal. Men annars har det varit jävligt bra hittills!