2007-12-04, 20:28
Medlem
GråKattens avatar
Planer på P&L i sommar. Har inte varit där för så vad har jag att vänta mig?
Citera
2007-12-04, 23:20
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GråKatten
Planer på P&L i sommar. Har inte varit där för så vad har jag att vänta mig?

fulla fjortisar som gör allt för att få lite bekräftelse i form utav ett knull i ett tält med ett drägg från Stockholm. Men själva musiken är bra och det är fin bred
Citera
2007-12-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
fulla fjortisar som gör allt för att få lite bekräftelse i form utav ett knull i ett tält med ett drägg från Stockholm. Men själva musiken är bra och det är fin bred
Vadå "men musiken är bra"? Du får det att låta som att fulla fjortisar skulle vara en dålig sak
Citera
2007-12-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeiboy
Vadå "men musiken är bra"? Du får det att låta som att fulla fjortisar skulle vara en dålig sak

Hellre en nykter och villig fjortis än en stupfull som inte ens känner när man har parkerat i tjocktarmen på dem.
Citera
2007-12-07, 00:19
Medlem
Looptroop kommer dit, de räcker för mig. Count me in! I sommras var det riktigt jävla kul faktiskt, trots det tråkiga vädret :P
Citera
2007-12-07, 17:22
Medlem
Bambuelos avatar
Hardcore Superstar och Sex Pistols! Lite svagt bandsläpp om man bortser från Sex Pistols.

Ser ut att luta mot P&L '08 i år.
Citera
2007-12-07, 19:15
Medlem
Jockegrillars avatar
Senaste P&L var riktigt roligt så lär bli det nästa år också. Min polare var upp på scenen med Iggy i somras och det för man höra lite titt som tätt, så jag får försöka ta mig upp på scenen med Sex Pistols så det blir tyst på honom
Citera
2007-12-07, 22:50
Medlem
Personligen fick jag orgasm när jag såg att Looptroop skulle lira, har väntat på att se dom i sen de slutade spela sist. Och lite old school punk säger man inte heller nej till. Drar de upp ljudnivån från högtalarna några decibel jämfört med hultan förra året så kan det bli riktigt bra
Citera
2007-12-07, 22:55
Medlem
von_Ss avatar
Intervju med Caligula i FaluKuriren idag. Dark Funeral tackade tydligen nej till P&L förra året pga Ahriman var bortrest eller nåt sånt. men de var sugna på att dra ihop och spela på hemmaplan "nån gång". Hoppa satt det blir till sommaren då =)
Citera
2007-12-08, 02:33
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Looptroop kommer dit, de räcker för mig. Count me in! I sommras var det riktigt jävla kul faktiskt, trots det tråkiga vädret :P

Så jäkla dåligt väder var de inte, regnade typ 2 ggr. Små skvättar.. :P

Sen tycker jag de första bandsläppet ser lovande ut och jag tror inte de kommer bli sämre, så count me in i år igen. Hoppas bara att jag denna gång slipper se när tältgrannarna hittar sin kompis som tagit självmord, var inget bra slut på festivalen
Citera
2007-12-08, 02:36
Medlem
LittleDaves avatar
Peace & Love tar ett kliv ut i världen – genomför festival och temadagar i Sydamerika

Pressmeddelande

Peace & Love – Santiago de Chile 4-5 januari 2008

Musik- och kulturfestivalen Peace & Love i Borlänge har under sina nio år etablerat sig som en av de större i Sverige. I början av det tionde året tas konceptet vidare till Sydamerika för att i ett unikt samarbete även bli Peace & Love - Santiago de Chile. Festival, temadagar, svenska och chilenska artister samt föreläsare finns i programmet som har tema ”Solidaritet”.

Medverkande artister

I Santiago medverkar såväl svenska och chilenska som amerikanska artister. Nedan följer ett urval:

Joe Vasconcellos (CL)

Cat Martino (US)

Mando Diao (S)

Juanafe (CL)

Miss Li (S)

Advance Patrol (S)

Mano Ajena (CL)

Elias & The Wizzkids (S)

”Musik och kultur är en utmärkt grund att bygga broar mellan olika kulturer samtidigt som den kan underhålla, upplysa och roa”, säger Gonza Blatteskånska i hip hop-gruppen Advance Patrol. Medlemmarna har sina rötter i Chile.

Bakgrund

Sedan 1990 bedriver kommunen i Borlänge ett utbyte och samarbete med Conchalí, en av de 52 kommunerna i Chiles huvudstad Santiago. Huvudstaden har drygt sju miljoner invånare och är präglad av stora sociala klyftor. Conchalí är belägen i en av de fattigare delarna av Santiago.

Idén att genomföra en festival i Santiago startade 2005 när Peace & Love fick möjlighet att resa med till Chile och besöka arbetet på plats. Efter ytterligare en resa och förberedande arbete genomförs nu festivalen i ett samarbete med Conchalís kommun.

Målsättningen är att göra Peace & Love till ett årligt återkommande

arrangemang i Santiago, för att tillföra mening, glädje och en mötesplats

för människor i en tuff och utsatt tillvaro.

Peace & Loves grundtanke handlar om att med musik, kultur och eftertanke söka förändra världen till det bättre.

”Vi känner oss mycket stolta och glada över att kunna genomföra vårt första internationella projekt just i Chile, eftersom Sverige och Chile har en speciell historia. Efter 10 år med Peace & Love i Sverige blickar vi nu ut i världen”, säger Jesper Heed och Sara Olsson, huvudansvariga för Peace & Love.
Citera
2007-12-08, 17:23
Medlem
Jag tror att P&L snart kommer bli sveriges enda festival värd att åka på. Hultsfred var väl länge festivalernas festival men har ju nu spelat ut sin roll för längesen. Dom bokar bara creddiga skitartister som ingen jävel vill se. Peace and love däremot, satsar stenhårt på sånt som folk vill ha. Det är rätt stor skillnad mellan Lena PH och Stefan Sundström och Haunted och vilka det nu än må vara. Men dom syr ihop det fint - och det kommer folk. Strategi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in