2008-04-11, 10:30
Medlem
Nikalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scheike
På tal om sådant. Att köpa sådant av folk på festivaler är inget jag har provat på. Men om man inte skulle ta med sig något dit så borde det väl gå att skaffa där? Eller har folk bara med sig så mycket som de behöver?

Det är lite olika måste jag säga.
Har du tur hittar du nån. P&L är det inte så jävla många knarkare på, så det är svårare där än på arvika/buller/hultan. Men om du har tur.

Själv missade jag att ta med mig förra året, men jag hade turen att hitta nån som ville bjuda. Eller snarare, han hittade mig

Jag ska jag ta med mig så mycket jag känner är nödvändigt i år(förmodligen FÖR mycket)
Citera
2008-04-11, 12:41
Medlem
notNs avatar
satt ett gäng trevliga personer under ett sådant dära stort party tällt, högra sidan av campingen mot järnvägs spåret typ o passade runt en bong
Citera
2008-04-12, 00:31
Medlem
Broder.s avatar
det ska väl inte vara omöjligt att hitta ngn med en spliff i munnen på en festival nej det går att hitta om man vill, annars är det ingen festival..
Citera
2008-04-13, 16:29
Medlem
storytellers avatar
Det är aldrig några problem att fixa rökverk på festival, P&L är inget undantag. Häll i dig något dussin öl och gorma runt på campingen och gör klart för alla att du är ute efter att köpa jazztobak så brukar det ordna sig rätt snabbt.
Förra året var campingen så skönt ouppstyrd, låg drivor med glasflaskor, partytält och annat överallt. Folk satte upp tälten lite hursomhelst och det var aldrig några sura miner. En stor soptunna av plast fick brinna hejvilt i över 10 minuter vid mitt tält utan att någon orkade släcka skiten. Får hoppas att man inte styr upp det alltför mycket i år.
Citera
2008-04-13, 20:26
Medlem
This_is_me_s avatar
Som andra säger i tråden ska det nog inte vara några problem att finna någon som puffar på lite.
Citera
2008-04-14, 17:05
Medlem
Har bokat P&L, Blir första gången för mig detta året, alla kompisar som har varit där har sagt att det är årets höjdpunkt! Så det verkar bli en skitkul vecka! Men hur är det med campingen? Läste att det inte var någon ordning (man satte upp tälte vart man ville), Det verkar svin soft och roligt! Men jag har också hört från andra håll att 05 06 så var de väldigt hårda på campingen. Någon som har nån insiderinformation om hur det kommer vara iår? Är det så att dom helt enkelt inte orkar hålla stenkoll på tältplatser m,m?
Citera
2008-04-14, 17:07
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersgustafsso
Har bokat P&L, Blir första gången för mig detta året, alla kompisar som har varit där har sagt att det är årets höjdpunkt! Så det verkar bli en skitkul vecka! Men hur är det med campingen? Läste att det inte var någon ordning (man satte upp tälte vart man ville), Det verkar svin soft och roligt! Men jag har också hört från andra håll att 05 06 så var de väldigt hårda på campingen. Någon som har nån insiderinformation om hur det kommer vara iår? Är det så att dom helt enkelt inte orkar hålla stenkoll på tältplatser m,m?

Man får väl alltid sätta upp sitt tält var man vill? Om det nu inte går en stor grusväg t ex (eller asfalterad väg som på p&l) rakt genom campingen men man är ju en jävla idiot om man dunkar upp tältet på den när det finns gräs.
Citera
2008-04-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersgustafsso
Härligt! Och ja, P&L är höjdpunkten på året!
Angående campingen så har de sk brandgångar. De har altså målat vita streck som som man inte får tälta innom. Detta hade de bra koll på, vilket känns skönt.

Sen kunde man tälta lite hur man ville där man fick tälta och de brydde sig väll inte så mycket. De sa till än en gång och hoppades på att man skulle fixa det.

Vi hade tex en stor circus maximum-skylt i mitten av vårat camp och det var ingen som sa någonting om
Citera
2008-04-14, 17:10
Medlem
sarutahikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Det är aldrig några problem att fixa rökverk på festival, P&L är inget undantag. Häll i dig något dussin öl och gorma runt på campingen och gör klart för alla att du är ute efter att köpa jazztobak så brukar det ordna sig rätt snabbt.
Förra året var campingen så skönt ouppstyrd, låg drivor med glasflaskor, partytält och annat överallt. Folk satte upp tälten lite hursomhelst och det var aldrig några sura miner. En stor soptunna av plast fick brinna hejvilt i över 10 minuter vid mitt tält utan att någon orkade släcka skiten. Får hoppas att man inte styr upp det alltför mycket i år.

Haha. Du tror inte de lärde sig nått efter förra året? I år är det ca 25 st fler ordningsvakter och ett 100-tals funktionärer som bara har campingen som arbetsområde. Ställen att planka in på som "knullkullen" osv är säkrade, och det kommer inte släppas in några som inte har köpt plats på campingen.

Peace & Love är en festival som fortfarande har växtvärk. Men lär sig år efter år.
Citera
2008-04-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeiboy
Härligt! Och ja, P&L är höjdpunkten på året!
Angående campingen så har de sk brandgångar. De har altså målat vita streck som som man inte får tälta innom. Detta hade de bra koll på, vilket känns skönt.

Sen kunde man tälta lite hur man ville där man fick tälta och de brydde sig väll inte så mycket. De sa till än en gång och hoppades på att man skulle fixa det.

Vi hade tex en stor circus maximum-skylt i mitten av vårat camp och det var ingen som sa någonting om

Peace & Love verkar ju bara bli bättre och bättre!
Citera
2008-04-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarutahiko
Ställen att planka in på som "knullkullen" osv är säkrade

Det var ju ett asnajs hangaround.
Citera
2008-04-14, 18:38
Medlem
sarutahikos avatar
Citat: