2008-04-03, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Nu går det heta rykten på Peace&Love-forumet att Oasis ska vara nästa "stora" bokning. Om det är sant vet vi ju inte nu. Men någon påstår att källan är pålitlig. Detta skrevs innan första april.

Jag tvekar dock men givetvis skulle det vara en enormt bra bokning för Peace and love!
Wow! Vilket lyft det skulle vara. Hoppas på ett stort bandsläpp snart då bara hälften av artisterna är bokade.
Citera
2008-04-03, 12:17
Medlem
storytellers avatar
I gästboken så pratar de ansvariga om att det kommer ett bandsläpp idag.
Intressant är att de knappt släppt något riktigt stort ännu, men ändå lyckats pricka in runt 10 av mina favoritband. Vem vet vad som kommer härnäst.

De Lyckliga Kompisarna, ett gammalt favoritband, är tydligen återförenade och enligt både rykten och DLKs egen, nya hemsida är de klara för Peace & Love 2008. Kommer förmodligen att inkluderas i dagens bandsläpp, eller när det nu kommer.
Glad som en liten unge är jag just nu.
Ho-ho-ho-hockeyfrilla!
Senast redigerad av storyteller 2008-04-03 kl. 12:23.
Citera
2008-04-03, 13:21
Medlem
vinnes avatar
Ingen som vet mer om biljettläget? Kan tänka mig en oerhörd tillstormning om nu ryktet stämmer, och de faktiskt lyckats få Oasis.
Citera
2008-04-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
I gästboken så pratar de ansvariga om att det kommer ett bandsläpp idag.
Intressant är att de knappt släppt något riktigt stort ännu, men ändå lyckats pricka in runt 10 av mina favoritband. Vem vet vad som kommer härnäst.

De Lyckliga Kompisarna, ett gammalt favoritband, är tydligen återförenade och enligt både rykten och DLKs egen, nya hemsida är de klara för Peace & Love 2008. Kommer förmodligen att inkluderas i dagens bandsläpp, eller när det nu kommer.
Glad som en liten unge är jag just nu.
Ho-ho-ho-hockeyfrilla!
Dlk Mart (martin) var min gammla matte lärare , ett cooolingpoäng till mig tack
Citera
2008-04-03, 14:33
Medlem
Manu Chao, The hives och DLK + 7 andra artister/band släpptes idag

Edit: Dom sju andra är
Organism 12
Jill Johnson
Crystal Castles (CAN)
Jondo (DE)
The Tallest man on earth
Hoffmaestro & Craa
Supersci.

Riktigt bra bandsläpp tycker jag.
Senast redigerad av d0ze 2008-04-03 kl. 14:37.
Citera
2008-04-03, 14:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Tycker inte riktigt om att peace and love bokar jill johnson och sådana artisrer. Men The Hives är ju världens lyft. Ska lbi spännande att se vilka mer tunga namn som kommer. De har ju några men det lär ju komma några fler större huvudakter.
Citera
2008-04-03, 15:21
Medlem
storytellers avatar
Ja vad säger man. Som hiphopälskare är det svårt att inte ta emot nya bandsläppet med öppna armar. Organismen och Supersci hör till det klart mest intressanta vi har i Sverige i hiphopväg. Manu Chao är också en favorit.

Dessa (nu släppta) akter kommer jag garanterat inte att missa att se i sommar!

Ken
Kent
Håkan Hellström
Adam Tensta
Looptroop Rockers
Petter
In Flames
Dark Funeral
Entombed
Promise and the Monster
Organismen
Manu Chao
De Lyckliga Kompisarna

Varken Hultan eller Roskilde har tillnärmeselvis lika många akter jag vill se. 2-3 stycken var ungefär har dom. Visserligen fler släpp att vänta, men jag hade faktiskt nöjt mig helt och hållet med Peace & Love som det ser ut nu. Uppe och nosar på Roskilde '06 när det gäller mest intressanta lineup på nordisk festival under 2000-talet hittils, för mig personligen... men visst, någon internationell storakt som är realistisk vore kul.
Morrissey kanske? The Cure? Ett återförenat My Bloody Valentine hade varit min absoluta topdröm att få se, och det är inte omöjligt att de kommer till Sverige på någon festival i sommar. De är ju nämligen klara för både Øyafestivalen och Roskilde som inte ligger helt fel i tiden... fast då är det väl troligare att de bokas till Arvika i sånt fall, till målgruppen sett. Men hoppas kan man ju alltid!
Senast redigerad av storyteller 2008-04-03 kl. 15:27.
Citera
2008-04-03, 20:05
Medlem
statoil^s avatar
Ja, vad ska man säga.

Peace & Love har med råge gått om Hultsfred. I år är man större än Hultan. Det enda som lockar en till Hultsfred är RATM och Serj. Inget annat sticker ut för mig. Linkin Park känns så 2003.

Eller vad säger ni andra? Fan, The Hives och Manu Chao spelar på torsdagen. Bäddar för en kanonöppning alltså!
Citera
2008-04-04, 15:25
Medlem
urbanexplorers avatar
Blir sugen att dra dit enbart för Manu Chao! The Hives är ju riktigt bra med..
Citera
2008-04-04, 22:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Av de hittils släppta akterna, vill jag inte missa

Caesars
Håkan Hellström
Johnossi
Kent
Mando Diao
Nationalteatern
Sugarplum Fairy
Teddybears STHLM
The (International) Noice of Conspairy
The Hives
The Tallest Man On Earth
Timo Räisänen

Sen är det en hel del annat jag vill se, men som jag måste lyssna in mig mer på eller att det inte är riktigt hela världen om man missar.
Citera
2008-04-05, 12:40
Medlem
Victor_punks avatar
När tror ni att biljetterna tar slut? Som student har man inte mycket pengar så ja väntar nog tills efter alla studentskivor o diverse supaktiviteter...
Hur lång tid innan festivalen tror ni att biljetterna kommer att vara slut? / brukar de vara slut?
Citera
2008-04-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor_punk
När tror ni att biljetterna tar slut? Som student har man inte mycket pengar så ja väntar nog tills efter alla studentskivor o diverse supaktiviteter...
Hur lång tid innan festivalen tror ni att biljetterna kommer att vara slut? / brukar de vara slut?
Som det sagts så många gånger förr. Köp så fort du kan då biljetterna kommer att slut. Så låna en slant av mor och far eller någon kompis. Man vill ju inte missa P&L-08!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in