2008-07-04, 23:02
Medlem
Breakemouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -B-
Med ett namn som ligger så bra på tungan är det egentligen inte så konstigt att flera väljer att använda det. Nästa år kanske Klamydiacamperna gör gemensam sak i "Allians Klamydia"?

Jo det har du ju rätt i. Hehe Det Allierade Camp Klamydia. Hade varit grejjer det.
Citera
2008-07-10, 16:55
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -B-
Många verkar ha varit framme vid moshpiten på DLK, men var det ingen mer än jag som lade märke till att en av publikvärdarna var en celebritet? Fick någon form av euforiskt glädjerus när jag fick dricka vatten ur den bidragsberoende hårdrockarens (känd från Boston Tea Party) vattenflaska.

För att försäkra mig om att det var han gick jag efter spelningen fram till honom och frågade om han gillar hårdrock, varpå han på ett övertygande sätt svarade ja. För att bli riktigt säker frågade jag om han varit med i Boston Tea Party, och även på denna fråga svarade han ja. Jag fick greppa hans näve i ett riktigt hårdrockarhandslag och även ta en bild på honom poserande i klassiskt hårdrocksmanér.

http://img521.imageshack.us/my.php?image=2806082331xk7.jpg

Hahaha Roggan och jag Campade ihop på hotel "Hilton" AKA- flyktingförläggningen. Där alla svettiga security folk bodde, allas rum såg så propra ut förutom vårat som såg ut som att de kastat in en handgranat, i de flesta sovsalar var det en 10-20 pers som bodde.
Vi var fem stycken....goddamnit...haha...
Killen är ett orginal kan man ju säga, men juste och trevlig.

Edit: För övrigt är det min vackra skalle man ser i bakgrunden....snygg bild du...hahaha...
Citera
2008-07-10, 18:27
Medlem
jokkaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemman
Millencolin var asbra och Takida går man inte och kollar på (sex pistols spelade väl då? )

sluta nu. millencolin spelade typ 2132013021snabbt och så hängde dom själva inte med i tempot och publiken var stendöd, iaf tills jag gick.

Och sex pistols, sångarn såg ut som en hipphoppare på helt fel plats och försökte leva på sitt rykte istället för att ge allt på scenen. Takida däremot, som är på väg uppåt har fortfarande inte fattat att dom blivit en hel del större och pressa 100% i all låtar.

MEN peace and love wasnt about the music, utan om trevligt sällskap och mängder alkohol
Citera
2008-07-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokkaa
sluta nu. millencolin spelade typ 2132013021snabbt och så hängde dom själva inte med i tempot och publiken var stendöd, iaf tills jag gick.

Och sex pistols, sångarn såg ut som en hipphoppare på helt fel plats och försökte leva på sitt rykte istället för att ge allt på scenen. Takida däremot, som är på väg uppåt har fortfarande inte fattat att dom blivit en hel del större och pressa 100% i all låtar.

MEN peace and love wasnt about the music, utan om trevligt sällskap och mängder alkohol

Jag har aldrig sett en hiphoppare klädd så, för att vara ärlig.
Citera
2008-07-10, 21:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8D8
Jag har aldrig sett en hiphoppare klädd så, för att vara ärlig.

Han såg ju ut som skit. men hiphoppare? Njae.
Citera
2008-07-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokkaa

Menar du att Millencolin spelade för snabbt? Du får ta och gå på dina svenskalektioner, det är obligatoriskt i grundskolan vet du

Menmen, självklart kan inte alla tycka likadant. Själv tycker jag att det var ett jävla drag på Millencolin, spelade många bra låtar, var enligt mig tajt, och jag röjde längst fram hela tiden. Vackert. Sex pistols kan ha kört lite på rutin, att höra låtar som Anarchy in the UK och God save the queen live var dock magiskt. Johnny Rotten hade jävligt fula kläder, ja. Har dock aldrig sett en hiphopare som ser ut så. (btw så ser väl pojkarna i takida ut som skyltdockor på jack n jones? osäkert om det är bättre, hur någons kläder ser ut finner jag dock rätt irrelevant när det gäller vilken musik som är bra).

Jo, takida kan nog behöva ge 100% för att det ska komma något alls, är väl rätt tunn och slätstruken musik redan från början. (med större menar du maximalt antal spelningar i RixFM tillsammans med britney spears och peter jöback? jo, det är en bedrift att vara stolt över )

Men som sagt, alla gillar olika saker
Citera
2008-07-11, 02:08
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Jag var snubben som var konstant stenad, hade gasmask och spelade dubstep.
Citera
2008-07-11, 07:24
Medlem
SonnieOlsons avatar
Till att börja med få får jag säga att jag hade riktigt fint gratisnöje. Tyvärr blev jag för för full för att få ut nåt av första dagen. Men andra var jag helt nykter.

Eldkvarn levererade och det var en fin trivsam stämmmning. Thåström var helt jävla briljant. Tyvärr så förstördes nöjet lite pga fjortisar i keps som trodde att det skulle bli en kavalkad i 800 grader, när dom blev översköljda av vemodiga ballader så envisades dom att småprata och föra oväsen. Dock en väldigt bra speling det enda som saknades var balladen om black jim.

Pistols var skit som väntat, dock bättre än vad man hoppats på.

Sista dagen bjöd på Roky Erickson & Nomads vilket var bland dom bästa konserter jag någonsin sett och en självklar höjdpunkt på hela festivalen.

Såg slutligen Håkan Hellström och blev besviken. Var visserligen snorfull vid tillfället. Fjortisar från varje håll trängde min arma lekamen ända längst fram till scenen, Håkan var slapp och spelade inte För sent för Edelweiss som jag hoppats på. Den enda behållningen där var att se alla fjortisar som svimmade när dom blev tryckta mot stängslet! HAHA!
Senast redigerad av SonnieOlson 2008-07-11 kl. 07:27.
Citera
2008-07-11, 16:41
Medlem
Trollols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Jag var snubben som var konstant stenad, hade gasmask och spelade dubstep.

Såg dig
Citera
2008-07-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Han såg ju ut som skit. men hiphoppare? Njae.

Yes, skit var det. Det är det som punk går ut på, att vara en så skitig människa som möjligt. Vilket Johnny Rotten för övrigt stoltserar med rätta med.

Visserligen såg inte hans kostym så "punk" ut heller, om man ser det så.

Skål på dig!
Citera
2008-07-12, 01:02
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollol
Såg dig
Var det dig jag bjöd på spliff vid vårat camp?
Citera
2008-07-12, 01:27
Medlem
joltarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Det är ingen som har en bra sida med recensioner från festivalen? Inte aftonbladet och expressen då..

Längst ner på sidan finns några recensioner:
http://www.rockfoto.nu/festivals/Peace%20&%20Love/20080626/20080628

Peace & Love 08 var grymt. Det var mycket bra musik, roligt campingliv och helt enkelt en mycket lyckad festival

Peace & Love 09 är ju givet. 347 dagar kvar
(om man räknar att den börjar onsdag den 24 juni )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in