Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-09, 08:56
Bannlyst
Har börjat lite smått med Dark Angels, några veteraner och två tanks.
Citera
2010-10-09, 11:01
Medlem
Anygivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
Har de fortfarande värdelös armor save men överdriven speed?

Yepp! stämmer bara bra, deras vanliga warriors har fortfarande 5+ armor save, wiches har fortfarande 4+ invurn i close combat osv.

Deras ravagers kan köra i cruising speed och skjuta alla sina vapen (3 dark lances).
Vissa av deras transporter och flyg fordon har nått som heter super sonic speed, vilket låter dom gå flat out 36 (utan uppgraderingar)
Sen finns en uppgrade till viechles vilket är ett segel som raiders och andra fordon kan ha, som låter dig flyga 2d6 extra varje runda, dock får trupper inte dissembarka eller skjuta under den runda som dom gör de (trupper som är inne i fordonet dvs!)

så ja, dom är äckligt snabba men deras armor suger fortfarande, dock! har dom vissa saker med awsome armor, bla en fallen phoenix lord :O
Senast redigerad av Anygiven 2010-10-09 kl. 11:20.
Citera
2010-10-09, 11:20
Medlem
Anygivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Hur kommer combat drugs att funka?
Några skillander på Incubi?
Hörde rykten om att dom som flyger på "skateboards" (heter dom Hellions?) ska kunna dra ut Independant Characters från en unit, stämmer detta?
Vad har dom för olika anti-tank vapen nu?

Där har du några frågor att bita i

1. Du köper dom som en uppgrade till en av dona units (vissa tror jag kan börja med dom gratis) sen i början av game slår du en tärning och alla som har combat drugs får då denna effekt för resten av spelet.
effekterna är, 1. alla som har drugs, när dom gör run moves slår man tre tärningar och välljer den högsta. 2. all som har drugs får +1 wpn skill. 3. alla med drugs får +1 str. 4. alla med drugs får rerolls to wound i close combat. 5. alla med drugs får +1 attack. 6. alla med drugs startar spelet med 1 pain token

2. Incubi har WS 5, BS 4, S 3, T3, W 1, I 5, A 2, LD 8, Sv 3+, deras uppgraderade "champion" har +1 ws och bs, samt + 1 ini, attack och LD.
Dom har vapen som är power wpns som också ger dig +1 str (detta är alla i squaden inte championen)
championens vapen kan man "vällja" mellan varje tur, så man välljer att antingen ge han +2 attacker eller +2 str hans vapen är ofc power wpns med.
Man kan även ge han en uppgradering vilket låter han göra en range attack varje tur. med profilen
Template, str 3, ap 3, assult 1
De bäst med dom dock är special reglerna du får om du tar med en champion.
Den första gör att när du anfaller i melee så varje gång du slår en 6a när du slår för att att wounda, så får du en extra attack! du kan dock inte få en extra attack ur denna extra tärning, men är likt förbannad sjukt bra iaf!
Den andra är inte mindre bra heller, den låter dig nominera en unit i början av din close combat (varje close combat runda) din champion (bara din champion som jag förstår det) har preeferd enemy mot den uniten för resten av rundan.

3. japp de stämmer bra, Hellions har hit and run och när dom utför en sin hit and run (om du har en unit champion) så slå en tärning, 2+ så får du vällja en independent char i samma close combat och dra med han i helionsen hit and run move, när dom avslutar sin move så ska du ställe dina helions i base contact med den du drog med dig och de blir en close combat mellan dom nästa runda.

4. 3 som jag kommer att tänka på såhär rakt av, men kan kolla upp de andra senare.
Du har de nya lance pistols, som är pistols men har lance "special rule"
du har också nya lances som både har lance effekten OCH melta effekten!
samt du har dina gammla dark lances kvar.
som sagt, finns fler men har inte tid att kolla igenom nu, tar en titt när jag kommer hem.

Hoppas de gjorde de lite mer klart för er, är de fler frågor så är det bara ställa dom, kommer nog ha codexen tills imorn iaf
Citera
2010-10-09, 14:54
Medlem
Norpheuss avatar
Jag trodde de flesta körde Warhammer och inte 40k nuförtiden? Jag och mina vänner fann det ganska trist med skjutstrider i jämfört med originalets fältslag iaf.
Citera
2010-10-09, 15:39
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Jag trodde de flesta körde Warhammer och inte 40k nuförtiden? Jag och mina vänner fann det ganska trist med skjutstrider i jämfört med originalets fältslag iaf.

Tvärtom, det är fantasy som är total skit. 40k, det är där de stora pojkarna finns...

Finns inget som är härligare än att köra in ett par feta bolterrounds i facet på en ork.

Du som SD:are borde ju gilla att skjuta orker med gigantiska bolters
Citera
2010-10-09, 16:54
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Har börjat lite smått med Dark Angels, några veteraner och två tanks.
Wellcome Brother!!

Nu på tisdag så ska vi köra de första matcherna i vår mini-turnering, fasen vad taggad jag är.
Citera
2010-10-09, 23:11
Medlem
Såg du några fler nya plastmodeller till Necrons? Flayed Ones hade varit trevligt, t.ex.
Citera
2010-10-09, 23:51
Medlem
Anygivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervolainen
Såg du några fler nya plastmodeller till Necrons? Flayed Ones hade varit trevligt, t.ex.

nej tyvärr immortals var de enda jag fick se, dock skulle de förvåna mig om dom inte gjorde flayed ones i plast, så skulle inte oroa mig om jag var dig

vi kommer förmodligen få se en jävla massa mer plast modeller, en hel del nya modeller över huvud taget, samt en ny codex som spelar på att Necrons äntligen har vaknat upp helt och hållet och inte bara deras scouting force, (som hitils) and we will all tremble under their wrath!
Citera
2010-10-10, 00:51
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
nej tyvärr immortals var de enda jag fick se, dock skulle de förvåna mig om dom inte gjorde flayed ones i plast, så skulle inte oroa mig om jag var dig

vi kommer förmodligen få se en jävla massa mer plast modeller, en hel del nya modeller över huvud taget, samt en ny codex som spelar på att Necrons äntligen har vaknat upp helt och hållet och inte bara deras scouting force, (som hitils) and we will all tremble under their wrath!
Pfft, metalpojkarna har inget att säta mot mig!
Citera
2010-10-10, 13:25
Medlem
Citat:
så var det tid för frågestund med anygiven.

Sitter här, i mind hand, hållandes det nya exemplaret av den splitternya dark eldar codexen.
Så har ni några frågor angående den, vad som hellst, så fråga iväg och jag ska försöka svara så gott jag kan, kommer nog bli ganska så bra svar eftersom jag har facit i hand

Hur ser Archons court ut? (Stats mässigt altså)
Vad har grotesques för CC vapen?
vilka saker ger gratis pain token?

Om nån har hittat en scan av boken får gärna pma mig. Vill bygga DE arme nuuu!
Citera
2010-10-10, 15:10
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:

Som Necronspelare (första armén jag byggt och lyckats spela med i 40K) så måste jag säga att detta är goda nyheter. Hoppas fan i mig att de gör något åt saken med penetrationsvärdet på fordons armour value. I och med att de bara gick över till en lista där glancing hits alltid har minus så blev det löjligt mycket svårare för Necrons att förstöra fordon, och detta gjorde armén mycket tråkigare att spela med.
Citera
2010-10-10, 15:26
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Som Necronspelare (första armén jag byggt och lyckats spela med i 40K) så måste jag säga att detta är goda nyheter. Hoppas fan i mig att de gör något åt saken med penetrationsvärdet på fordons armour value. I och med att de bara gick över till en lista där glancing hits alltid har minus så blev det löjligt mycket svårare för Necrons att förstöra fordon, och detta gjorde armén mycket tråkigare att spela med.
Jag började spela som Necrons som mitt första lag, men gick över till Blood Angels då jag ville ha en mer assault anpassad armé (sen är jag torsk på Space Marines också ).

Även om jag inte kommer att spela Necrons - då jag sålde av mina modeller till en kompis - så ser jag verkligen fram emot en update på dom. Tycker det är ett coolt lag och vill verkligen se mer coola enheter från dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in