Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Hur kommer combat drugs att funka?
Några skillander på Incubi?
Hörde rykten om att dom som flyger på "skateboards" (heter dom Hellions?) ska kunna dra ut Independant Characters från en unit, stämmer detta?
Vad har dom för olika anti-tank vapen nu?
Där har du några frågor att bita i

1. Du köper dom som en uppgrade till en av dona units (vissa tror jag kan börja med dom gratis) sen i början av game slår du en tärning och alla som har combat drugs får då denna effekt för resten av spelet.
effekterna är, 1. alla som har drugs, när dom gör run moves slår man tre tärningar och välljer den högsta. 2. all som har drugs får +1 wpn skill. 3. alla med drugs får +1 str. 4. alla med drugs får rerolls to wound i close combat. 5. alla med drugs får +1 attack. 6. alla med drugs startar spelet med 1 pain token
2. Incubi har WS 5, BS 4, S 3, T3, W 1, I 5, A 2, LD 8, Sv 3+, deras uppgraderade "champion" har +1 ws och bs, samt + 1 ini, attack och LD.
Dom har vapen som är power wpns som också ger dig +1 str (detta är alla i squaden inte championen)
championens vapen kan man "vällja" mellan varje tur, så man välljer att antingen ge han +2 attacker eller +2 str hans vapen är ofc power wpns med.
Man kan även ge han en uppgradering vilket låter han göra en range attack varje tur. med profilen
Template, str 3, ap 3, assult 1
De bäst med dom dock är special reglerna du får om du tar med en champion.
Den första gör att när du anfaller i melee så varje gång du slår en 6a när du slår för att att wounda, så får du en extra attack! du kan dock inte få en extra attack ur denna extra tärning, men är likt förbannad sjukt bra iaf!

Den andra är inte mindre bra heller, den låter dig nominera en unit i början av din close combat (varje close combat runda) din champion (bara din champion som jag förstår det) har preeferd enemy mot den uniten för resten av rundan.
3. japp de stämmer bra, Hellions har hit and run och när dom utför en sin hit and run (om du har en unit champion) så slå en tärning, 2+ så får du vällja en independent char i samma close combat och dra med han i helionsen hit and run move, när dom avslutar sin move så ska du ställe dina helions i base contact med den du drog med dig och de blir en close combat mellan dom nästa runda.
4. 3 som jag kommer att tänka på såhär rakt av, men kan kolla upp de andra senare.
Du har de nya lance pistols, som är pistols men har lance "special rule"
du har också nya lances som både har lance effekten OCH melta effekten!
samt du har dina gammla dark lances kvar.
som sagt, finns fler men har inte tid att kolla igenom nu, tar en titt när jag kommer hem.
Hoppas de gjorde de lite mer klart för er, är de fler frågor så är det bara ställa dom, kommer nog ha codexen tills imorn iaf