Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-22, 10:15
Medlem
Aldains avatar
Möjligt att detta redan postats i tråden, men 60 sidor är lite mycket att lusläsa så jag testar att fråga istället.

Har för ett antal år sedan kört lite Warhammer FB, la dock ner eftersom det nästan helt saknades folk i närområdet att lira med. Har nu blivit taggad på 40k istället och bygger så sakteliga upp en liten Space Marine - armé.

Det jag undrar är, finns det några bra sidor för w40k föreningar? Den bästa jag hittade var http://www.svenska40k.se/index.php som dock mest verkar vara till för att lista turneringar (trevligt i om för sig). Sitter i Sala, 6 mil utanför Uppsala, så om någon känner till en specifik förening i krokarna vore det ju trevligt
Citera
2010-06-22, 22:34
Medlem
dozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Det jag undrar är, finns det några bra sidor för w40k föreningar? Den bästa jag hittade var http://www.svenska40k.se/index.php som dock mest verkar vara till för att lista turneringar (trevligt i om för sig). Sitter i Sala, 6 mil utanför Uppsala, så om någon känner till en specifik förening i krokarna vore det ju trevligt

jag vet att det finns lite folk som spelar i sala, men jag har aldrig träffat dom, bara sätt dom skriva på olika forum. annars sås finns det en klubb i västerås som har egen lokal och jag tror att atlantis i uppsala har egen lokal.
men jag har flyttat från heby komun nu och jag hade inte så bra på 40K när jag bodde där heller.

men testa sverok, dom har en databas av nått slag tror jag.
Citera
2010-06-23, 03:03
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Möjligt att detta redan postats i tråden, men 60 sidor är lite mycket att lusläsa så jag testar att fråga istället.

Har för ett antal år sedan kört lite Warhammer FB, la dock ner eftersom det nästan helt saknades folk i närområdet att lira med. Har nu blivit taggad på 40k istället och bygger så sakteliga upp en liten Space Marine - armé.

Jag och några polare spelar oftast i Sollentune, men även ibland i Uppsala. Vet inte hur det är med föreningar, men när du har en armé så kan vi kanske dra en match på Fantasia i Uppsala. Dom har ett bra bord och rymlig lokal.
Citera
2010-06-23, 15:39
Medlem
Aldains avatar
Skall ta en titt på Sverok Tyvärr är jag en absurt långsam målare och har därför endast en tac squad + rhino just nu, men har införskaffat lite scouts att fixa härnäst så om en vecka eller så kanske jag kan få fram en 500 point "armé". Brukar handla hos Fantasia, riktigt maffigt spelbord har de.
Citera
2010-06-23, 21:13
Medlem
Är det någon som vet om/vart det går att få tag på Sisters of Battle-figurer?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sisters_of_Battle

edit: ignorera, jag hittade
Senast redigerad av Miami 2010-06-23 kl. 21:17.
Citera
2010-06-24, 23:18
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
http://www.gameslave.co.uk/newscomments.cfm?news=9212&title=Warhammer-40000-Dark-Millenium-Online-Screenshots--Trailer

Nå?

Ah, så de har kommit en bit på det projektet. Tycker dock inte att de har valt rätt miljö för ett MMO på den skalan.

Visst det finns väl en del som kommer att göra i byxan av exaltering av att springa runt på slagfält med warhound titans och annat stort och mäktigt. Problemet är bara att om inte slagfälten kommer att populeras med ett antal miljoner NPC-soldater från de olika fraktionerna så kommer den där feta WH40K-epicness-känslan att gå om intet. Det kommer troligen att kännas för "smått".

Ett MMORPG/FPS baserat på lite mindre skalor av WH40K världen, som exempelvis Necromunda, Inkvisitionen eller möjligen en Rogue Trader setting hade nog blivit lättare att leva upp till.

Kalla mig desillusionerad om du vill, men jag tror inte att spelet kommer att kunna leva upp till rätt nivå av "epicness".

Men, givetvis hoppas man ju att man har fel.
Citera
2010-06-30, 11:42
Medlem
avocados avatar
Tjena.

Lirade warhammer för ett bra tag sen o hade en necron lista då. Nu när jag skulle plocka fram den visade det sig att den var bortkastad . Så det blir att skrapa ihop en ny lista. Vet inte vad jag vill lira riktigt men har kollat lite på chaos daemons och även tittat på tyranider.
Necrons ligger ju alltid varmt om hjärtat med :P
Kan ingen dra en sammanfattning lite snabbt om lagens fördelar/nackdelar o sen lite hur man spelar dem nu för tiden.

MVH
Avo
Citera
2010-06-30, 11:58
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Ah, så de har kommit en bit på det projektet. Tycker dock inte att de har valt rätt miljö för ett MMO på den skalan.

Visst det finns väl en del som kommer att göra i byxan av exaltering av att springa runt på slagfält med warhound titans och annat stort och mäktigt. Problemet är bara att om inte slagfälten kommer att populeras med ett antal miljoner NPC-soldater från de olika fraktionerna så kommer den där feta WH40K-epicness-känslan att gå om intet. Det kommer troligen att kännas för "smått".

Ett MMORPG/FPS baserat på lite mindre skalor av WH40K världen, som exempelvis Necromunda, Inkvisitionen eller möjligen en Rogue Trader setting hade nog blivit lättare att leva upp till.

Kalla mig desillusionerad om du vill, men jag tror inte att spelet kommer att kunna leva upp till rätt nivå av "epicness".

Men, givetvis hoppas man ju att man har fel.
Har också tänkt på det.
Den riktigt episka kännslan av att se två, stora armeer krocka på ett slagfält är nog fan svår att få till i ett mmo.
Citera
2010-07-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado
Tjena.

Lirade warhammer för ett bra tag sen o hade en necron lista då. Nu när jag skulle plocka fram den visade det sig att den var bortkastad . Så det blir att skrapa ihop en ny lista. Vet inte vad jag vill lira riktigt men har kollat lite på chaos daemons och även tittat på tyranider.
Necrons ligger ju alltid varmt om hjärtat med :P
Kan ingen dra en sammanfattning lite snabbt om lagens fördelar/nackdelar o sen lite hur man spelar dem nu för tiden.

MVH
Avo

Drygaste med necrons är deras jäva lords med res orb som låter gubbarna komma tillbaka fast dom har blivit träffade av en salva från min demolisher.

Massa vanliga gubbar och lord med orb. Monolithen är också en jobbig jävel då den kan teleportera bort warriors från närstrid.
Citera
2010-07-08, 21:21
Medlem
Aldains avatar
Hur ligger det egentligen till med WYSIWYG vid turneringar? Blir nästan mörkrädd när jag läser på diverse US-forum om hur man minsann måste ha modellerat varenda combi-vapen som man ämnar använda etc. Det faktum att vissa vapen och delar är extremt svåra/dyra att få tag på verkar ha gått dessa personer förbi, och om det är så här benhårt angående WYSIWYG undrar jag om turneringar verkligen är något att bry sig om
Citera
2010-07-15, 19:00
Medlem
Är det någon som lirar Space Wolves? Hurdana är de att spela, roliga/svårspelta/tråkiga? Vad är det som gör det skönt att spela med dem?
Citera
2010-07-19, 03:17
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miami
Är det någon som lirar Space Wolves? Hurdana är de att spela, roliga/svårspelta/tråkiga? Vad är det som gör det skönt att spela med dem?
Har aldrig sett Space Wolves in action, men som jag har förstått det så är dom ganska bra i närstrid. Dom har t.ex Counter-attack och Acute Senses special rules (har dock ingen aning om vad dessa regler gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in