Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-29, 16:01
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Har aldrig spelat med Orks elles chaos. Därimot spelat mot dem många gånger. Väldigt populära val. Om du ska välja mellan de två, så kör chaos. Orks är roligare i Fantasy än 40K

Efter att ha kikat runt lite så har jag droppat orks helt och istället intresserat mig lite för space wolves istället. Men jag står fortfarande och väger chaos också! Däremot kommer de bli nån av dessa jag kommer att skaffa!

Några tips?

MVH
Citera
2010-09-29, 16:14
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Helt klart en av de bättre armeerna, i alla fall när det kommer till design. Själv spelar jag redan Eldars, så DE blir nog inget för mig. Hellre prova något helt annorlunda.

Men DE utgör ju "the cool side of the pillow" av de båda arméerna.
Citera
2010-10-01, 19:30
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
Efter att ha kikat runt lite så har jag droppat orks helt och istället intresserat mig lite för space wolves istället. Men jag står fortfarande och väger chaos också! Däremot kommer de bli nån av dessa jag kommer att skaffa!

Några tips?

MVH

Jag hade kört Space Wolfs. Sedan är det sällan man håller sig till en arme, så du kan ju ta chaos när du är färdig med SW.

Jeg vet inte varför, men jag har något imot Chaos. Kanske beror det på att jag allt för ofta möter snorungar som börjat med WH40K och alla ungar väljer tydligen chaos. Kanske beror det på att jag blev så förbannad på "den onda" sidan efter att ha läst de första böckerna i Horus Heresy-serien.

Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Men DE utgör ju "the cool side of the pillow" av de båda arméerna.

Ja, hade de haft de figurer de får nu, när jag valde Eldars, så hade det nog blivit Dark Eldars Nu har jag stort sett allt med Eldars och att börja med Dark Eldars kommer nog att kännas lite som att börja om. Likheterna är för stora. Men jag har beställt de där kedjade brudarna man kan få till DE ( http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1370188_99060112055_BitzPrisonersMain_445x319.jpg ). Perfekta som objektives man kan kriga om

Nej, nu ligger jag lågt med nya armeer i 40K. Har 30-40 figurer omålade (plus div. tanks) i eldars, Witchhunters (allierade med Imperial Guard) och Black Templars.

Sedan har man fantasy där det finns nog figurer till 6 mån. målande.
Citera
2010-10-04, 09:14
Medlem
Stungens avatar
Perfekt! Nu kunde jag äntligen bestämma mig för SW som jag ändå hade blivit mer sugen på än chaos.
Citera
2010-10-04, 22:25
Bannlyst
Jag har en fråga angående warhammer allmänt, Varför gör dom en del modeller i plast och vissa i tenn? Det är ju fullständigt skit att måla dom i tenn...
Citera
2010-10-06, 23:40
Medlem
Anygivens avatar
Då har man precis kommit hem från nottingham då, och jävlar va intressant allt var. Drack Bugmans öl på Bugmansbar, var inne i warhammerworld som ligger vägg i vägg med baren, och jävlar vilken affär! tror de är en av de största i världen, är det inte den största rent "affär" mässigt så är det deffenetivt den största när det kommer till spel yta, tror dom hade en 200 bord där med väldigt snygg terräng uppsatt som man kunde spela på.
Var även inne i "Hall of Miniatures" ett museum av slag, där en stor del av alla Heavy metals modeller står på visning.
I princip varrenda modell som nånsin varit i en codex/armybook fanns där + en massa annat, bla Horus vs emperor dioramat som var med i space marines 3e editionens codex.
Var otroligt mäktigt att se alltsammans och bilderna som man ser i codex gör inte i närheten rättvisa av hur bra allt igentligen är målat, tåls att säga

Var där under 2 dagar på kurs så var även inne i fabriken där allt skapas, fick en introduktion av studion där allt skapas (fick ej gå in där dock, är sjukt hemmligt)
Pratade även med en av whitedwarfs editors och hon berättade att deras deadline för februaris white dwarf går ut imorgon, visar hur långt dom måste vara i förväg med allt som händer. Hon berättade även att heavy metall just nu håller på att måla vad som ska släppas nästa juni... så nog är dom en bit i förväg alltid.

Lyckades även få med mig en bit "skvaller" från källor som är av väldigt pålitligt material så att säga

Dom har mycket planerat för nästa år, vi kommer såklart att får se "Grey knights" och "Sisters of Battles" Som jag förstog det så är det namnen på de nya codexerna som kommer, vilket imop var lite underligt, men dom kanske ändrar sig.
Vad som är säkert dock är att vi kommer få greyknights och sisters i plasts!
Vi kommer även få en helt ny release av tomb kings, nya modeller, ny codex etc, de behövde dom.
Speaking about.... vi kommer även få en helt ny uppdates (nya modeller ny codex) av en annan arme som hängt med ett jävla tag.... några som folk har velat ha ett tag nu... guessed it?
Ny release av necrons! (fick ta del av de nya plastic imortals bla!)

Sen som ett sista påskägg kan jag dela med mig lite av en som förvånade mig lite, orcs, till warhammer fantasy kommer få sig en remake, ryktades om ny codex och nya modeller där med.

Så vi har mycket att se fram emot nästa år, det var allt jag hade att dela med mig av idag, hope you liked it

Edit dålig stavning förmodligen, börjar bli ovan att stava svenska och är sjukt trött
Senast redigerad av Anygiven 2010-10-07 kl. 00:36.
Citera
2010-10-07, 10:14
Medlem
joppes avatar
Citat:
Perfekt! Nu kunde jag äntligen bestämma mig för SW som jag ändå hade blivit mer sugen på än chaos.

Bra val

Citat:
Ursprungligen postat av pegglegg
Jag har en fråga angående warhammer allmänt, Varför gör dom en del modeller i plast och vissa i tenn? Det är ju fullständigt skit att måla dom i tenn...

Tror det handlar om tekniken bakom stöpningen. När jag började med hobbyn var plastfigurer rent skit. Väldigt få detaljer. Tennfigurerna var dem man ville ha och måla. Nu är plastmodellerne lika detaljerade som tennmodellerna och det ser ut som att man går över till enbart plast.

Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
Då har man precis kommit hem från nottingham då, och jävlar va intressant allt var. Drack Bugmans öl på Bugmansbar, var inne i warhammerworld som ligger vägg i vägg med baren, och jävlar vilken affär! tror de är en av de största i världen, är det inte den största rent "affär" mässigt så är det deffenetivt den största när det kommer till spel yta, tror dom hade en 200 bord där med väldigt snygg terräng uppsatt som man kunde spela på.
Var även inne i "Hall of Miniatures" ett museum av slag, där en stor del av alla Heavy metals modeller står på visning.
I princip varrenda modell som nånsin varit i en codex/armybook fanns där + en massa annat, bla Horus vs emperor dioramat som var med i space marines 3e editionens codex.
Var otroligt mäktigt att se alltsammans och bilderna som man ser i codex gör inte i närheten rättvisa av hur bra allt igentligen är målat, tåls att säga

Var där under 2 dagar på kurs så var även inne i fabriken där allt skapas, fick en introduktion av studion där allt skapas (fick ej gå in där dock, är sjukt hemmligt)
Pratade även med en av whitedwarfs editors och hon berättade att deras deadline för februaris white dwarf går ut imorgon, visar hur långt dom måste vara i förväg med allt som händer. Hon berättade även att heavy metall just nu håller på att måla vad som ska släppas nästa juni... så nog är dom en bit i förväg alltid.

Lyckades även få med mig en bit "skvaller" från källor som är av väldigt pålitligt material så att säga

Dom har mycket planerat för nästa år, vi kommer såklart att får se "Grey knights" och "Sisters of Battles" Som jag förstog det så är det namnen på de nya codexerna som kommer, vilket imop var lite underligt, men dom kanske ändrar sig.
Vad som är säkert dock är att vi kommer få greyknights och sisters i plasts!
Vi kommer även få en helt ny release av tomb kings, nya modeller, ny codex etc, de behövde dom.
Speaking about.... vi kommer även få en helt ny uppdates (nya modeller ny codex) av en annan arme som hängt med ett jävla tag.... några som folk har velat ha ett tag nu... guessed it?
Ny release av necrons! (fick ta del av de nya plastic imortals bla!)

Sen som ett sista påskägg kan jag dela med mig lite av en som förvånade mig lite, orcs, till warhammer fantasy kommer få sig en remake, ryktades om ny codex och nya modeller där med.

Så vi har mycket att se fram emot nästa år, det var allt jag hade att dela med mig av idag, hope you liked it

Edit dålig stavning förmodligen, börjar bli ovan att stava svenska och är sjukt trött

Låter som en fantastisk upplevelse. Battlesisters i plast har jag väntat på i flera år. Skönt att höra att de är på väg
Citera
2010-10-08, 18:38
Medlem
Varulvs avatar
Citat:

Chaos är så vanilla ijämförelse med de specifierade Space Marines-chaptren som Dark Angels, Blood Angels, Black Templars () och Space Wolves
Citera
2010-10-09, 00:22
Medlem
Anygivens avatar
så var det tid för frågestund med anygiven.

Sitter här, i mind hand, hållandes det nya exemplaret av den splitternya dark eldar codexen.
Så har ni några frågor angående den, vad som hellst, så fråga iväg och jag ska försöka svara så gott jag kan, kommer nog bli ganska så bra svar eftersom jag har facit i hand
Citera
2010-10-09, 02:53
Medlem
Mehrs avatar
Citat:

Sitter här, i mind hand, hållandes det nya exemplaret av den splitternya dark eldar codexen.
Så har ni några frågor angående den, vad som hellst, så fråga iväg och jag ska försöka svara så gott jag kan, kommer nog bli ganska så bra svar eftersom jag har facit i hand

Har de fortfarande värdelös armor save men överdriven speed?
Citera
2010-10-09, 03:21
Medlem
Citat:

SCAN!
Citera
2010-10-09, 03:27
Medlem
Artexs avatar
Citat:

Hur kommer combat drugs att funka?
Några skillander på Incubi?
Hörde rykten om att dom som flyger på "skateboards" (heter dom Hellions?) ska kunna dra ut Independant Characters från en unit, stämmer detta?
Vad har dom för olika anti-tank vapen nu?

Där har du några frågor att bita i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in