Då har man precis kommit hem från nottingham då, och jävlar va intressant allt var. Drack Bugmans öl på Bugmansbar, var inne i warhammerworld som ligger vägg i vägg med baren, och jävlar vilken affär! tror de är en av de största i världen, är det inte den största rent "affär" mässigt så är det deffenetivt den största när det kommer till spel yta, tror dom hade en 200 bord där med väldigt snygg terräng uppsatt som man kunde spela på.
Var även inne i "Hall of Miniatures" ett museum av slag, där en stor del av alla Heavy metals modeller står på visning.
I princip varrenda modell som nånsin varit i en codex/armybook fanns där + en massa annat, bla Horus vs emperor dioramat som var med i space marines 3e editionens codex.
Var otroligt mäktigt att se alltsammans och bilderna som man ser i codex gör inte i närheten rättvisa av hur bra allt igentligen är målat, tåls att säga
Var där under 2 dagar på kurs så var även inne i fabriken där allt skapas, fick en introduktion av studion där allt skapas (fick ej gå in där dock, är sjukt hemmligt)
Pratade även med en av whitedwarfs editors och hon berättade att deras deadline för februaris white dwarf går ut imorgon, visar hur långt dom måste vara i förväg med allt som händer. Hon berättade även att heavy metall just nu håller på att måla vad som ska släppas nästa juni... så nog är dom en bit i förväg alltid.
Lyckades även få med mig en bit "skvaller" från källor som är av väldigt pålitligt material så att säga
Dom har mycket planerat för nästa år, vi kommer såklart att får se "Grey knights" och "Sisters of Battles" Som jag förstog det så är det namnen på de nya codexerna som kommer, vilket imop var lite underligt, men dom kanske ändrar sig.
Vad som är säkert dock är att vi kommer få greyknights och sisters i plasts!

Vi kommer även få en helt ny release av tomb kings, nya modeller, ny codex etc, de behövde dom.
Speaking about.... vi kommer även få en helt ny uppdates (nya modeller ny codex) av en annan arme som hängt med ett jävla tag.... några som folk har velat ha ett tag nu... guessed it?
Ny release av necrons! (fick ta del av de nya plastic imortals bla!)
Sen som ett sista påskägg kan jag dela med mig lite av en som förvånade mig lite, orcs, till warhammer fantasy kommer få sig en remake, ryktades om ny codex och nya modeller där med.
Så vi har mycket att se fram emot nästa år, det var allt jag hade att dela med mig av idag, hope you liked it
Edit dålig stavning förmodligen, börjar bli ovan att stava svenska och är sjukt trött