Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
Hur gör ni med spits? Är det beef om någon drar en liten jävel med tusch över er på ett fame, eller ska det mycket till innan ni tar i med hårdhandskarna? Ska man dö om man drar över en tag eller hur mycket kan ni ta innan det köttas!?
Det beror på spitten. Att tagga i nåns piece med tusch är dåligt, framförallt i fames är det ett bra sätt att skaffa sig ovänner, eftersom många spritpennor lyser igenom rätt bra, det är dock inget jag skulle bli mer sne över än nåt annat. Olyckor händer, man råkar köra lite på nåns något, det är ingen anledning att beefa imho...
Men krossar du nån på ett kungligt spot, kryssar en piece eller tag ute i fält så kan det hetta till, går du över samma person eller crew mer än en gång på ett respektlöst sätt så kommer du garanterat få biff på halsen, kanske tom en fysisk tillsägelse... om du inte är ett stort namn själv vill säga. Fames skulle jag säga är annorlunda, där beror det på utrymmet och hur länge nåt suttit, hur pass fet din egen piece är etc.
Spya går över tag, piece går över spya, burner över piece är traditionen.
Men writers är ett stingsligt folk, i vissa fall kan du inte av misstag råka gå över nåns tag utan att det blir dålig stämning. Iofs tycker jag dom flesta biffarna verkar utspela sig över internet numera. Nån är lack på nån och mordhotar deras flogg.