2010-12-26, 11:07
Medlem
warums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Flera frågor.

Vad fäster ni en mall mot en vägg med så att den inte rivs bort när man ska ta bort den efter att man gjort klart den? Vanligt limmstift bara? Tejp?

Hur orkar ni göra något utomhus nu? Plasthandskar gör inte direkt så att man inte fryser fingrarna av sig. Och tjocka men varma handskar är klumpiga?

När ni sprejat klart en mall, hur handskas ni med den? Lätt hänt att man bara slänger bort den kletiga skiten.

Det skrammlar ju en del ifrån burkar, hur gör ni dem tystare när ni går med dem eller behöver springa men tyst t.ex?
Det med burkarna så brukar jag åka pendeltåg mot märsta och sen om det kommer någon lurkare som vill visitera mig så säger jag bara att jag ska till lagliga väggen i Märsta.
2010-12-26, 13:08
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Flera frågor.

Vad fäster ni en mall mot en vägg med så att den inte rivs bort när man ska ta bort den efter att man gjort klart den? Vanligt limmstift bara? Tejp?

Hur orkar ni göra något utomhus nu? Plasthandskar gör inte direkt så att man inte fryser fingrarna av sig. Och tjocka men varma handskar är klumpiga?

När ni sprejat klart en mall, hur handskas ni med den? Lätt hänt att man bara slänger bort den kletiga skiten.

Det skrammlar ju en del ifrån burkar, hur gör ni dem tystare när ni går med dem eller behöver springa men tyst t.ex?

1. tejp, finns spraylim har som jag har för mig funkar bra för ändamålet men som är lite dyrare, tror det finns i hobby affärer och highlights.

2. no pain, no gain. (jag funderar ochså på en bra lösning för tillfället)

3. det torkar väll fort om du inte överdriver med färg.

4. Magneter lär funka, starka sådana.

Citat:
Ursprungligen postat av warum
Det med burkarna så brukar jag åka pendeltåg mot märsta och sen om det kommer någon lurkare som vill visitera mig så säger jag bara att jag ska till lagliga väggen i Märsta.

hur ofta händer det att någon vill visitera dig?
2010-12-26, 15:32
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Flera frågor.

De få gånger jag har gjort stenciler har jag hållt fast den med handen.

Om du bara ska spreja en stencil så hinner du inte frysa så mycket om handen i alla fall. Finns rätt bra vinterhandskar för trädgård, bygg osv som är rätt bra. De är inte så himla osmidiga och håller värmen litegrann i alla fall. Sen finns ju handvärmarna man knäcker och kan ha i fickan att värma sig med efteråt.

Ha med en pappkasse att lägga mallen i efteråt. Då blir den inte mosad. Kär med nån färg som torkar lite snabbare om du tycker det är jobbigt med kletig mall.

Brukar räcka att bara packa burkarna på rätt sätt i väskan, dvs alla burkar ska stå upprätt.
2010-12-26, 18:18
Medlem
Använd material så som... tunn plast, kartong, som t.ex mappar av plast osv..

Håll stencilen med handen, och fixa sådana här handskar

http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=1&page=13&search_text=sof t%20touch&x=0&y=0&page=14&shophex=&pid=2891

Håll också ett bra avstånd från stencilen när du sprayar för att inte få några så kallade "drips".
Och lägg ner stencilerna i antingen en plastpåse, rakt ner i ryggsäcken eller en mapp, du kan också bara hålla i stencilerna.

Här har du något som får tyst på ljudet:

http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=1&page=13&search_text=mag net&x=0&y=0&page=14&shophex=&pid=264
2010-12-26, 20:04
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubba
och fixa sådana här handskar

http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=1&page=13&search_text=sof t%20touch&x=0&y=0&page=14&shophex=&pid=2891

Flera personer på forumet har sagt att dom där handskarna suger...
2010-12-26, 21:12
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Haha CSA. Nej CSA är inte OLS, toys båda två så kan förstå din "undran".

Ols känns som Ehg.. bägge verkar ha medlemmar som är på väldigt olika nivåer . Vissa duktiga medans andra bara brölar. I like!

http://www.fotolog.com/lessr1/75928964
http://www.fotolog.com/tjockskalle/archive

rätt bra skillnad på vissa!
Senast redigerad av Dinitrol 2010-12-26 kl. 21:16.
2010-12-27, 01:38
Medlem
har sådana, riktigt sköna faktiskt. Rekommenderas
2010-12-27, 02:01
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Flera personer på forumet har sagt att dom där handskarna suger...
Den varianten är inget att ha i 15 minus men duger bra på hösten när det är för kallt för vanliga tunna plasthandskar.
2010-12-27, 03:08
Medlem
Aidsdrabbatmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av politin
Samma MCA som hängde i Södertälje?
För typ två år sen såg man nya tags här och där då och då iaf, nu har jag flyttat från stan så nu vet jag inte.
Dom är upptagna med att injicera amfetamin och gå runt och bryta koppar.
2010-12-27, 04:05
Medlem
jekks avatar
Är det bättre med en rundad eller platt spets på en marker när man skar tagga? Eller är det vad man själv tycker är bäst?
2010-12-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jekk
Är det bättre med en rundad eller platt spets på en marker när man skar tagga? Eller är det vad man själv tycker är bäst?
Beror väll lite på vilket underlag du ska kladda på och hur du vill att din tag ska se ut.
Jag antar att du menar squeezers/skoputsar med rundade(?) och de är ju betydligt överlägsna när det gäller att få drips. Medans flows är bättre om du vill göra kalligrafi.
Om du menade nått annat med rundade och platta så får du gäran förlkara närmare eller länka bilder?
2010-12-27, 11:32
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jekk
Helt och hållet en smaksak. Fast helt platta uddar brukar vara bäst när de har blivit lite slitna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in