2008-01-20, 20:32
Medlem
Molkos avatar
vare sig det stämmer eller inte så förknippar jag ändå HEJ crew med Dalarna(?)
2008-01-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Har helt för mig att jag har sett Izue någonstans.. kanske var Izzue som någon sa innan, inte världens största skillnad direkt..
Okej. Var det längre ner eller? Jag bor ganska högt upp så kan jag ha den tror ni?
2008-01-20, 22:18
Medlem
Hur gör ni?

Hur gör ni som vart med länge, målar ni en piece och sen taggar hem eller?

Är ny med att måla, men gillar det starkt

Förresten, någon som vet om det ens är någon ide att skaffa en polisradio nu? ( Bor i Stockholm )
Hade tänkt lägga undan lite pengar till en, så man kan springa i tid
men nu verkar ju det lite onödigt iom RAKEL...
2008-01-20, 22:21
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0kFULL
Hur gör ni som vart med länge, målar ni en piece och sen taggar hem eller?

Är ny med att måla, men gillar det starkt

Förresten, någon som vet om det ens är någon ide att skaffa en polisradio nu? ( Bor i Stockholm )
Hade tänkt lägga undan lite pengar till en, så man kan springa i tid
men nu verkar ju det lite onödigt iom RAKEL...

Jag taggar varken dit eller hem de gånger jag kör. Sen är jag överdrivet nojjig ibland också
2008-01-20, 22:30
Medlem
buster_s avatar
är väl ingen direkt nybörjare, har väl gjort ett antal målningar men har en fråga angående caps som ja ändå tror passar i denna tråd, ska inte göra nån ny beställning med cans eller så nu på ett tag men skulle väldigt gärna vilja prova needle-cap som jag antar ska göra riktigt tunna linjer med tanke på sitt namn? Finns de nån cap på burk i vanliga affärer som är i närheten av denna? skulle vilja göra smååå detaljer så behöver en cap som gör så tunnt som möjligt. Finns det nåt vad ni vet?
2008-01-20, 22:42
Medlem
buster_s avatar
kan ta en till fråga när ja ändå håller på. Alla mina skisser ja gör ritar ja först först med blyerts sen bara färgpennor, de tråkiga me detta är att man inte kan göra så mycket mer med dom än att färglägga därför att de inte går rita färg på färg.. vad ska man köpa för pennor i en stad som inte har highlights eller childstore? och som dessutom inte kostar skjortan?
2008-01-20, 22:44
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buster_
är väl ingen direkt nybörjare, har väl gjort ett antal målningar men har en fråga angående caps som ja ändå tror passar i denna tråd, ska inte göra nån ny beställning med cans eller så nu på ett tag men skulle väldigt gärna vilja prova needle-cap som jag antar ska göra riktigt tunna linjer med tanke på sitt namn? Finns de nån cap på burk i vanliga affärer som är i närheten av denna? skulle vilja göra smååå detaljer så behöver en cap som gör så tunnt som möjligt. Finns det nåt vad ni vet?

Needle cap gör smala linjer, men den stänker jävligt mycket. bra för att göra sprickor, men jag tycker inte den är någon höjdare för "super-smala detaljer".

Kolla på europrise efter en burk, tror det var turtle wax, med klädseltvätt för bilar eller något likande. Ska sitta en stor borste längs ut, ta bort borsten och under sitter en cap som liknar needle-cap.
2008-01-20, 22:52
Medlem
buster_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Needle cap gör smala linjer, men den stänker jävligt mycket. bra för att göra sprickor, men jag tycker inte den är någon höjdare för "super-smala detaljer".

Kolla på europrise efter en burk, tror det var turtle wax, med klädseltvätt för bilar eller något likande. Ska sitta en stor borste längs ut, ta bort borsten och under sitter en cap som liknar needle-cap.

hmm okaj, ja har level 1 skinny här hemma men tycker unte de blir jättesmala linjer ändå... är de den nästa minsta efter needle? eller finns de andra alternativ att välja på på highlighst?

haha ska man sno i butiken eller ska man behöva köpa turtle wax?:P dyrt som fan ju:P
2008-01-20, 23:00
Medlem
Neffs avatar
Citat:
hmm okaj, ja har level 1 skinny här hemma men tycker unte de blir jättesmala linjer ändå... är de den nästa minsta efter needle? eller finns de andra alternativ att välja på på highlighst?

haha ska man sno i butiken eller ska man behöva köpa turtle wax?:P dyrt som fan ju:P

Needlecap är ju förjävlig då den har så högt tryck å stänker å sprutar ut alldeles för mkt färg. Lvl 2 grey softcap eller nå brukar ja köra me när ja vill göra småa saker, bara å dra snabbt så du inte får rinn. Skinny beige är fin den me..
2008-01-20, 23:16
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Ja bestäm själv om du vill betala 50 kr för en cap Level 2 tycker jag är bäst för smådetaljer. Level ett är också bra. bara att hålla nära och dra fort så blir den bra.

Man ska kunna strypa burken genom att hålla den utt och ner och spruta ut drivgas en stund så det blir lägre tryck, vet inte om detta fungerar dock.
2008-01-20, 23:17
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
kan ta en till fråga när ja ändå håller på. Alla mina skisser ja gör ritar ja först först med blyerts sen bara färgpennor, de tråkiga me detta är att man inte kan göra så mycket mer med dom än att färglägga därför att de inte går rita färg på färg.. vad ska man köpa för pennor i en stad som inte har highlights eller childstore? och som dessutom inte kostar skjortan?

ZIG-pennor eller uniposca ( brukar finnas på hobbybutiker, om du inte har råd så kan du ju bara låna en )
2008-01-20, 23:59
Medlem
buster_s avatar
Hmm okej så gör en skinny level 2 tunnare linjer än 1:an?

menar nä rja tittar på youtube-filmer
så får dem alltid till skitfina o tunna linjer även om dem säkert hållt på ett bra tag så ska väl de ändå gå för mig med?

Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
ZIG-pennor eller uniposca ( brukar finnas på hobbybutiker, om du inte har råd så kan du ju bara låna en )

okej är dessa två sådana pennor som man exempelvis kan måla rött o sen vita sträck på precis som med sprayfärg? för de går ju itne med vanliga tusch-pennor ju

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in