2008-10-09, 20:05
Medlem
rilopozs avatar
Kan dom plocka en om man har cans i sin ryggsäck eller liknande?
2008-10-09, 20:23
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rilopoz
Ja. Förberedelse till skadegörelse.
2008-10-09, 20:24
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
falskt
Men när kan dom plocka dig då? När dom har bevis på det? hur får dom bevis om dom inte ser mig.. jag menar, om jag lägger ut en bild här och säger att det är jag kan dom la inte fälla mig för det..
2008-10-09, 20:30
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Men när kan dom plocka dig då? När dom har bevis på det? hur får dom bevis om dom inte ser mig.. jag menar, om jag lägger ut en bild här och säger att det är jag kan dom la inte fälla mig för det..
Nej. Men dom kan plocka dig, om du till exempel har målat och gått därifrån, men polisen har fått larm och träffar på dig en bit ifrån målningen så kanske dom vill se i din väska eller dylikt. Dock är det svårt att åka fast om det inte finns bra med vittnen, kamerabevisning eller att dom sett dig live.
2008-10-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson

nej det kan dom inte, men det bättrar på bevisen..

ja vågar ju knappt prata om sånt här i denna tråd längre, den alsmäktiga evilhoney kommer säga OT och radera allt, och hänvisa till juridik.

men tills det händer så.

du går å bombar en gata när du tror att ingen ser.
1: nån ser dig ringer polis och lämnar signalement. - polis ser att du stämmer och tar dig på det och genomsöker din väska/fickor i jakt på bevis

2:väktare tycker du ser ut som en klottrare och tar dig, klantig som du är så lyckas dom skrämma dig till ett erkännande

3: misstankar om nån bagatell skit, polis/väktare ljuger och säger att dom letar efter nån me ditt utseende och söker i dina fickor, hittar färg på fingrar osv.

en målning är svår att ta dig i efterhand för, de flesta torskar i närhet när de bombar upp slumparna, om då detektivbyrån 3lingon kommer kanske de hittar en nygjord målning me matchande färger av det du har i väskan.
efterett tag blir man igenkänd av väktare/polis som då gärna stannar en bil kollar dig och går ett varv runt ett kvarter för att hitta din tag, men tror inte du behöver oroa dig för det än..
2008-10-09, 20:36
Medlem
Citat:

du blir av med burkar om du har färg på händerna, även om du säger att du vart å målat en duk i polarns garage.. då får du överklaga å visa bilder
2008-10-09, 20:48
Medlem
rilopozs avatar
Citat:
du blir av med burkar om du har färg på händerna, även om du säger att du vart å målat en duk i polarns garage.. då får du överklaga å visa bilder

Men dom kan inte plocka in en på förhör eller liknande? Bara för innehav av burkarna.
2008-10-09, 20:49
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
nej det kan dom inte, men det bättrar på bevisen..

ja vågar ju knappt prata om sånt här i denna tråd längre, den alsmäktiga evilhoney kommer säga OT och radera allt, och hänvisa till juridik.

men tills det händer så.

du går å bombar en gata när du tror att ingen ser.
1: nån ser dig ringer polis och lämnar signalement. - polis ser att du stämmer och tar dig på det och genomsöker din väska/fickor i jakt på bevis

2:väktare tycker du ser ut som en klottrare och tar dig, klantig som du är så lyckas dom skrämma dig till ett erkännande

3: misstankar om nån bagatell skit, polis/väktare ljuger och säger att dom letar efter nån me ditt utseende och söker i dina fickor, hittar färg på fingrar osv.

en målning är svår att ta dig i efterhand för, de flesta torskar i närhet när de bombar upp slumparna, om då detektivbyrån 3lingon kommer kanske de hittar en nygjord målning me matchande färger av det du har i väskan.
efterett tag blir man igenkänd av väktare/polis som då gärna stannar en bil kollar dig och går ett varv runt ett kvarter för att hitta din tag, men tror inte du behöver oroa dig för det än..
Ok, tackar för detta. Och Mod; Finns det någon tråd i graffitiforumet där man kan ta upp sådana här frågor?
2008-10-09, 20:54
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ang. detta, finns det något sätt att förhindra visitering, kan man neka?
2008-10-09, 20:56
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak
Ang. detta, finns det något sätt att förhindra visitering, kan man neka?

Polisen får visitera någon de tror har klottrat, eller någon de tror ska klottra.
2008-10-09, 21:02
Medlem
Citat:
Men dom kan inte plocka in en på förhör eller liknande? Bara för innehav av burkarna.

det blir ett mindre förhör på plats, beroende på din ålder och vad du säger så kanske du slipper bli kallad på ytterligare förhör
2008-10-09, 21:04
Medlem
va hände me fobie? saknar hans fläsk tags..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in