2008-06-17, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irn´
Nej, man andvänder inte maskeringstejp när man klottrar.

Okey, sätt ganska många målningar (om det kallas så ?) som är riktigt schysta, är det bara nåt man lär sig göra, raka linjer osv ?
2008-06-17, 20:24
Medlem
Ett bra tipps är att, Köp dej en kanna eller två (alt.racka) o stick till närmsta tunnel by night... lira på o se glad ut.. du lär dej med tiden. studera målningar, lär dig teckensnitt osv. se på nu ! snabbt till highlights !
2008-06-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Davve
Okey, sätt ganska många målningar (om det kallas så ?) som är riktigt schysta, är det bara nåt man lär sig göra, raka linjer osv ?

Prova dig fram, kopiera inte folks stilar och bokstäver bara, ingen uppskattar det.
2008-06-17, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timsan
Ett bra tipps är att, Köp dej en kanna eller två (alt.racka) o stick till närmsta tunnel by night... lira på o se glad ut.. du lär dej med tiden. studera målningar, lär dig teckensnitt osv. se på nu ! snabbt till highlights !

Okey, tackar så mycket för sidan. Är det lagligt btw att beställa hem sprayburkar ?
2008-06-17, 20:29
Medlem
Du bör först och främst ta bort din avatar ifall du vill bomba osv.
Sen så köp en billig kanna färg och ge dig ut och bomba, bomba och bomba.
Övning ger färdighet.
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Okey, tackar så mycket för sidan. Är det lagligt btw att beställa hem sprayburkar ?

ja, det är lagligt
Medlem
Citat:

Det är fullt lagligt.
2008-06-17, 20:30
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Prova dig fram, kopiera inte folks stilar och bokstäver bara, ingen uppskattar det.
En bajtad, men fin målning (Samma stil, andra bokstäver och hela skiten) är väl mer uppskattad än en väldigt dålig målning?
2008-06-17, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Du bör först och främst ta bort din avatar ifall du vill bomba osv.
Sen så köp en billig kanna färg och ge dig ut och bomba, bomba och bomba.
Övning ger färdighet.

Jo det har jag funderat på länge att göra. Tackar för alla svar
2008-06-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satur
En bajtad, men fin målning (Samma stil, andra bokstäver och hela skiten) är väl mer uppskattad än en väldigt dålig målning?

Är du helt jävla pantad eller? Graffiti handlar om att skapa något utav ingenting, att ha en egen stil, att vara kreativ. Jag ser hellre en asful piece med en egen stil än en jävla wildstyle-piece tex som nästan alltid ser likadana ut.

Jag är medveten om att graff handlar om mer än det jag nämnde ovan men jag orkar inte skriva ut allt det handlar om för mig.

På tal om fula målningar med egen stil : www.fotolog.com/uglyisnice
2008-06-17, 20:39
Medlem
ztingers avatar
Köp burkar från highligts, biltema, fatcap, henx (Biltemas burkar suger, försök få tag på montana eller belton.)

Öva! Gärna på något avskillt ställe där du inte blir störd och där det inte spelar någon större roll hur resultatet blir.

Skissa mycket med penna och papper för att få till snygga bokstäver.

Respektera andras målningar och spitta aldrig något. (spitta = måla/kladda över någon annans verk)
Senast redigerad av ztinger 2008-06-17 kl. 20:41.
2008-06-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Tips

Kan lägga till också att graffiti är olagligt, vissa verkar inte fatta det alls, så snacka inte så mycket om att du målar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in