2011-03-21, 21:55
Medlem
nidoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmann
Satt och kollade på One Tree Hill förra veckan, hur mycket av det som visas där under träningarna stämmer mot en riktig basketträning?

om man jämför med andra basket-filmer/serier så är one tree hill faktiskt helt ok. ibland undrar man om det fanns nån som ens kollat på basket i produktionen i vissa filmer
Citera
2011-03-22, 14:29
Medlem
SlNNERs avatar
Jag taenkte bidra med en fin dokumentaer!

http://www.mrworldpremiere.net/2011/03/30-for-30-fab-five.html
Citera
2011-03-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidox
om man jämför med andra basket-filmer/serier så är one tree hill faktiskt helt ok. ibland undrar man om det fanns nån som ens kollat på basket i produktionen i vissa filmer

det roligaste som finns är då lagets "stjärna" i filmerna/serierna har en så pass djunglig skottteknik att man ser klart och tydligt att den här killen har aldrig spelat basket förut
Citera
2011-03-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
LF (specielt Håkan och John) förtjänar ett till guld tycker jag, eftersom detta lär bli Håkans sista säsong. Fast det är nog bara för att jag bor i Luleå jag tycker så

John får väl ta över som lagkapten nästa säsong, om han fortsätter. Vilket han borde göra eftersom han varit bättre än 80% av alla centers/forwards säsongen igenom. Kommer helt klart kännas som att laget faller ihop efter säsongen om Håkan slutar.

Ja, John Rosendahl håller jag väldigt högt. Han tillsammans med Jocke slåss om titeln som ligans bästa center. Det blir svårt för oss två att avgöra, då jag tror våra bedömingar blir en aning subjektiva

Såg för övrigt första kvarten Dolphins-Solna igår. Onödigt spännande, där Dolphins skärper till sig de sista 5min. Spelar dem som de gjorde igår så vinner LF den ev. semifinalserien med 3-0.
Citera
2011-03-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Ja, John Rosendahl håller jag väldigt högt. Han tillsammans med Jocke slåss om titeln som ligans bästa center. Det blir svårt för oss två att avgöra, då jag tror våra bedömingar blir en aning subjektiva

Såg för övrigt första kvarten Dolphins-Solna igår. Onödigt spännande, där Dolphins skärper till sig de sista 5min. Spelar dem som de gjorde igår så vinner LF den ev. semifinalserien med 3-0.

Ah, blev lite paff när jag hörde att det stod 77-72 till solna där ett tag.

Är lite svårt att avgöra vem som är bäst, då de har rätt så olik spelstil. John är förmodligen en av ligans bästa medeldistans-skyttar, specielt fadeaways. Jocke är (enligt mig) en lite mera klassisk center som sätter screens och kör inside-moves. Johns inside-moves slutar nästan alltid med en fade-away, vilket är väldigt svårt att stoppa iofs
Jocke är ju också längre och lite lättare i kroppen, till skillnad från John som är endast 203cm och väldigt kompakt
Citera
2011-03-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ah, blev lite paff när jag hörde att det stod 77-72 till solna där ett tag.

Är lite svårt att avgöra vem som är bäst, då de har rätt så olik spelstil. John är förmodligen en av ligans bästa medeldistans-skyttar, specielt fadeaways. Jocke är (enligt mig) en lite mera klassisk center som sätter screens och kör inside-moves. Johns inside-moves slutar nästan alltid med en fade-away, vilket är väldigt svårt att stoppa iofs
Jocke är ju också längre och lite lättare i kroppen, till skillnad från John som är endast 203cm och väldigt kompakt

Håller med Rosendahl är Basketligans svar på Kevn Garnett när de gäller de så kallade midrange jumpshot Klockren jämförelse btw (Y)
Citera
2011-03-24, 22:25
Medlem
Citat:
Håller med Rosendahl är Basketligans svar på Kevn Garnett när de gäller de så kallade midrange jumpshot Klockren jämförelse btw (Y)

Jo, Rosendahl är nog närmaste vi kommer Garnett i SBL :P

Hur går det mot Solna då? Har ni det här eller är du osäker?

Tror knappt att Borås vinner en match i denna serie. Iofs har vi förlorat mot Borås borta en gång och andra gången var det riktigt jämnt. Men är inte specielt orolig, vi totalt dominerade dem i tisdags.

OT: luleå slog just SAIK, leder 2-0 i semifinal-serien nu :P
Citera
2011-03-25, 10:15
Medlem
Citat:
Jo, Rosendahl är nog närmaste vi kommer Garnett i SBL :P

Hur går det mot Solna då? Har ni det här eller är du osäker?

Tror knappt att Borås vinner en match i denna serie. Iofs har vi förlorat mot Borås borta en gång och andra gången var det riktigt jämnt. Men är inte specielt orolig, vi totalt dominerade dem i tisdags.

OT: luleå slog just SAIK, leder 2-0 i semifinal-serien nu :P

Att vi tar Solna över 5 matcher är jag relativt säker på. Allt annat vore århundradets mysslyckande. Men Solna kan hålla en fin högsta nivå när de väl vill. Ska för övrigt upp till Solna idag och se den andra kvarten. Bussen går 14.55 laddad med ett par kalla

Nej, LF tar den serien med 3-0. Borås har visserligen en bra första 5a, men bredden i truppen är riktigt dålig. Ska bli intressant och se om firma Rosendahl/Åkesson lyckas hålla bättre koll på Palm i dagens match. Enligt matchrapporter samt statistiken var han rätt grym senast?

OT: Hoppas Luleå tar guldet. SAIK slog ut LHC, så dem kan ni gärna slå ut med 4-0 i matcher:P
Senast redigerad av njaha 2011-03-25 kl. 10:29.
Citera
2011-03-25, 13:52
Medlem
Citat:
Att vi tar Solna över 5 matcher är jag relativt säker på. Allt annat vore århundradets mysslyckande. Men Solna kan hålla en fin högsta nivå när de väl vill. Ska för övrigt upp till Solna idag och se den andra kvarten. Bussen går 14.55 laddad med ett par kalla

Nej, LF tar den serien med 3-0. Borås har visserligen en bra första 5a, men bredden i truppen är riktigt dålig. Ska bli intressant och se om firma Rosendahl/Åkesson lyckas hålla bättre koll på Palm i dagens match. Enligt matchrapporter samt statistiken var han rätt grym senast?

OT: Hoppas Luleå tar guldet. SAIK slog ut LHC, så dem kan ni gärna slå ut med 4-0 i matcher:P

Palm var deraste enda hot offensivt typ. 34 poäng eller så. Fast han fick säkert 6 poäng i slutskedet då försvaret börjat slappna av. Men han spelade fortfarande riktigt bra. Han är en center man inte får utesluta då man pratar om bra centrar från ligan. Han har riktigt grymma inside-moves men defensivt-sett då är han inte jätte bra. Kanske lätt att säga för mig, som är van att se Rosendahls defense i alla dessa år :P
Citera
2011-03-25, 20:50
Medlem
Haha, Alla hemmalagen vann. Borås, Solna och Jämtland

LF hade två chanser att avgöra. Underläge med 3 poäng, rudy 2 straffar, sätter första missar andra och offensiv retur av terrence, han missar och levett missar tip-in.

Palm 29p, Ryan 28p, McCoy 19p, Carlsson 17p
Stor spriding på poängen Borås hade :P

Roligt att se Pahlmblad med 26p iaf. Svenska basketligan börjar hålla bättre kvalite nu märker man, när de svagare lagen slår de bättre.
Citera
2011-03-26, 16:06
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Haha, Alla hemmalagen vann. Borås, Solna och Jämtland

LF hade två chanser att avgöra. Underläge med 3 poäng, rudy 2 straffar, sätter första missar andra och offensiv retur av terrence, han missar och levett missar tip-in.

Palm 29p, Ryan 28p, McCoy 19p, Carlsson 17p
Stor spriding på poängen Borås hade :P

Roligt att se Pahlmblad med 26p iaf. Svenska basketligan börjar hålla bättre kvalite nu märker man, när de svagare lagen slår de bättre.
Innan det hade ju Borås flera chanser att avgöra också, men Ryan chokade ju totalt på straffkasten i slutet.
Nu lär väl LF ta hem den kvarten ändå, man har ju i princip två femmor som är likvärdiga med Borås starters, men fan vilken härlig seger det var! Palm och lill-Ryan var helt sanslöst bra. Dessutom blir det ju en hemmamatch till vilket kan vara guld värt för klubbkassan.
Citera
2011-03-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Innan det hade ju Borås flera chanser att avgöra också, men Ryan chokade ju totalt på straffkasten i slutet.
Nu lär väl LF ta hem den kvarten ändå, man har ju i princip två femmor som är likvärdiga med Borås starters, men fan vilken härlig seger det var! Palm och lill-Ryan var helt sanslöst bra. Dessutom blir det ju en hemmamatch till vilket kan vara guld värt för klubbkassan.

Ryan är en bra spelare, men han chokar ganska ofta tycker jag. Som i finalerna mot Norrköping förra säsongen. Han hade iprincip startat alla matcher tills finalerna, då han spelade ca 10 min/match. (och fick inte mycket gjort under dessa 10 min)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in