2019-09-26, 06:58
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det var ju en trevlig offensiv match att titta på. Men inget av lagen var särskilt intresserade av att spela försvar.

Otäck stukning på Jämtlandsspelaren (Dawson var det va?). I bästa fall är det en allvarlig stukning, men det såg verkligen ut som att fotleden gick av. Har dock själv varit med om situationer där jag varit övertygad om fotledsbrott men där det visade sig vara stukning. Helvete vad ont det gör att bara titta på, och SVT kör 10 repriser!

Där såg man också vilken budgetsport basket är i Sverige. INGEN sjukvårdspersonal närvarande och nån stackars materialare som får försöka linda en ispåse på foten och sen bäras bort.

Fotleden är av, tyvärr.

Håller med gällande budgetsport och att inga sjukvårdare fanns att tillgå. Normalt sett finns det alltid sjukgymnaster/naprapater på plats på hemmamatcherna dock.
Citera
2019-10-05, 13:14
Medlem
zebra121s avatar
Några tankar så här i början av säsongen? BC Luleå har tre raka och Jämtland har idel förluster (oväntat) . Borås ser inte helt övertygande ut medan Köping börjat piggt.
Södertälje har inte spelat sin första match än, något märkligt.
Citera
2019-10-09, 11:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Några tankar så här i början av säsongen? BC Luleå har tre raka och Jämtland har idel förluster (oväntat) . Borås ser inte helt övertygande ut medan Köping börjat piggt.
Södertälje har inte spelat sin första match än, något märkligt.

Mäktig vinst av Wetterbygden mot Södertälje igår. Södertälje såg matchen igenom ut som det klart bättre laget, och det är de nog över en hel säsong. Men Wetterbygden kämpade sig igenom hela matchen och lyckades med detaljerna i slutet.

Av inledningen kan jag säga att jag tycker att Luleå framstår som klar favorit. Södertälje har ju bara spelat en match så svårt att döma, men de kommer att vara bra. De har också en importplats att fylla.

Borås har inte imponerat i inledningen. I Jämtland råder det kris.
Umeå kommer få en jobbig säsong.
Nässjö, Djurgården och Norrköping kommer blanda lyckoträffar med bottennapp.

Den stora överraskningen hittills är ju Köping. Jag tippade dem som jumbo. Sa att importerna har ett alldeles för tungt lass att dra. Det har dem, men än så länge har de gjort det med bravur. När dessutom Larsson och Axelsson bidrar som de gjort hittills så har de en förstafemma som verkar kunna hota många lag.
Senast redigerad av Beaver14 2019-10-09 kl. 11:37.
Citera
2019-10-23, 19:30
Medlem
zebra121s avatar
BC Luleå ser starkt ut tillsammans med Borås.
Kings tar in Gaddefors. Bra värvning. Nässjö ser ut att få det tungt i botten. Jämtland skrällde sist, riktigt starkt gjort.
Citera
2019-10-26, 21:28
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
BC Luleå ser starkt ut tillsammans med Borås.
Kings tar in Gaddefors. Bra värvning. Nässjö ser ut att få det tungt i botten. Jämtland skrällde sist, riktigt starkt gjort.

Vi har ju inte ens spelat 1/4 av säsongen än men det ser redan ut som att ligan delas i två halvor. Att Luleå, Borås och Södertälje skulle vara i topphalvan är ju ingen överraskning. Men ska bli mycket intressant att se om Köping och Wetterbygden kan fortsätta på den fina starten. Wetterbygden har Nässjö och Jämtland kvar vilket mycket väl kan innebära två segrar och 7/2 efter första fjärdedelen. Det vore mumma för en supporter som jag. Köping ska möta både Luleå och Södertälje och det är tuffare. Kan påverka om Jackson blir borta med stukningen han åkte på idag.
Citera
2019-10-27, 08:58
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Vi har ju inte ens spelat 1/4 av säsongen än men det ser redan ut som att ligan delas i två halvor. Att Luleå, Borås och Södertälje skulle vara i topphalvan är ju ingen överraskning. Men ska bli mycket intressant att se om Köping och Wetterbygden kan fortsätta på den fina starten. Wetterbygden har Nässjö och Jämtland kvar vilket mycket väl kan innebära två segrar och 7/2 efter första fjärdedelen. Det vore mumma för en supporter som jag. Köping ska möta både Luleå och Södertälje och det är tuffare. Kan påverka om Jackson blir borta med stukningen han åkte på idag.

Håller med dig.
I botten är det desto mer lurigt. Ett lag kommer åka ur direkt och i och med att det inte finns något Uppsala i år så är frågan: Vilket hyfsat gäng degraderas? Nässjö och Djurgården ser svagast ut i min bok. Smålänningarnas enda seger har kommit i ett sekunddrama mot Jämtland. Umeå lever halvfarligt oxå samt att årets Jämtland inte går att lita på. De är sämre än ifjol, så är det bara. Dolphins stretar på ändå, räcker det för att undvika de två sista platserna? Jag tror det.

Köping och Wetterbygden har en helt annan slagkraft denna säsong och lär sluta fyra eller femma.
I det nedre skiktet får Jämtland, Djurgården, Nässjö, Umeå och Dolphins slåss om att inte åka ur, det är vad jag tror. Kan blir rysligt jämnt mellan att degraderas och att sluta på sjundeplats t.e.x.
Top 3 är nog vigd åt SBBK, Luleå och Borås.
Citera
2019-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Mäktig vinst av Wetterbygden mot Södertälje igår. Södertälje såg matchen igenom ut som det klart bättre laget, och det är de nog över en hel säsong. Men Wetterbygden kämpade sig igenom hela matchen och lyckades med detaljerna i slutet.

Av inledningen kan jag säga att jag tycker att Luleå framstår som klar favorit. Södertälje har ju bara spelat en match så svårt att döma, men de kommer att vara bra. De har också en importplats att fylla.

Borås har inte imponerat i inledningen. I Jämtland råder det kris.
Umeå kommer få en jobbig säsong.
Nässjö, Djurgården och Norrköping kommer blanda lyckoträffar med bottennapp.

Den stora överraskningen hittills är ju Köping. Jag tippade dem som jumbo. Sa att importerna har ett alldeles för tungt lass att dra. Det har dem, men än så länge har de gjort det med bravur. När dessutom Larsson och Axelsson bidrar som de gjort hittills så har de en förstafemma som verkar kunna hota många lag.
Wetterbygden vann väl mot Södertälje eftersom Dino Pitas straffkast som han satte inte registrerades?
Citera
2019-10-30, 13:05
Medlem
Wetterbygden och Köping i topp efter åtta respektive sju spelade matcher. Som Köpingssuporter har jag svårt att ta in att detta verkligen händer. Det är jävligt roligt att både Köping och Wetterbygden lyckades ta sig upp i SBL samtidigt och ännu roligare att båda klubbarna lyckas så bra. Jag har ett hjärta i bäde Köping och Wetterbygden då jag är född och uppvuxen i Köping och har bott några år i Huskvarna och spelade lite basket då, inte på någon högre nivå utan enbart med Brahe Baskets u-lag. Jag är också i den åldern att jag minns när Köping spelade i Elitserien säsongen 1981-82, och på den tiden spelade i princip alla ungdomar i Köping basket. Därför är det inte så konstigt att läktarna är fyllda varje hemmamatch. Det är sjukt att tänka på hur mycket folk man tryckte in i KB-hallen på den tiden. Idag får man ta in 635 åskådare men publikrekordet är ca 1300 personer. Nästa säsong kommer Köping (förhoppningsvis) att kunna spela i den nya sporthallen som håller på att byggas här i Köping.
Innan säsongen tippade jag att Köping skulle klara kontraktet och kunna ta en slutspelsplats typ plats sju eller åtta, och jag tänker inte ändra det tipset ännu trots att säsongen börjat som den gjort. Jag tror att Södertälje, Luleå och Borås kommer att vara bland de tre fyra bästa lagen när serien är slutspelad, sen kan nog Wetterbygden blanda sig in bland topp fyra. Får Köping ha alla spelarna friska och skadefria så borde en slutspelsplats vara realistisk.
Citera
2019-10-30, 16:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Wetterbygden vann väl mot Södertälje eftersom Dino Pitas straffkast som han satte inte registrerades?

Självklart var det en stor miss som gjordes av kommissarien (förbundets utsända "chef" över sekretariatet). Det går ju dock inte att säga att de vann pga missen, matchbilden hade däremot kanske blivit annorlunda vilket kunnat ge en annan utgång.
Citera
2019-10-30, 16:21
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Wetterbygden och Köping i topp efter åtta respektive sju spelade matcher. Som Köpingssuporter har jag svårt att ta in att detta verkligen händer. Det är jävligt roligt att både Köping och Wetterbygden lyckades ta sig upp i SBL samtidigt och ännu roligare att båda klubbarna lyckas så bra. Jag har ett hjärta i bäde Köping och Wetterbygden då jag är född och uppvuxen i Köping och har bott några år i Huskvarna och spelade lite basket då, inte på någon högre nivå utan enbart med Brahe Baskets u-lag. Jag är också i den åldern att jag minns när Köping spelade i Elitserien säsongen 1981-82, och på den tiden spelade i princip alla ungdomar i Köping basket. Därför är det inte så konstigt att läktarna är fyllda varje hemmamatch. Det är sjukt att tänka på hur mycket folk man tryckte in i KB-hallen på den tiden. Idag får man ta in 635 åskådare men publikrekordet är ca 1300 personer. Nästa säsong kommer Köping (förhoppningsvis) att kunna spela i den nya sporthallen som håller på att byggas här i Köping.
Innan säsongen tippade jag att Köping skulle klara kontraktet och kunna ta en slutspelsplats typ plats sju eller åtta, och jag tänker inte ändra det tipset ännu trots att säsongen börjat som den gjort. Jag tror att Södertälje, Luleå och Borås kommer att vara bland de tre fyra bästa lagen när serien är slutspelad, sen kan nog Wetterbygden blanda sig in bland topp fyra. Får Köping ha alla spelarna friska och skadefria så borde en slutspelsplats vara realistisk.

Jag tippade Köping sist 😁
Wetterbygden som fyra.
Jag får nog revidera mitt tips gällande Köping. Men tror ändå att Wetterbygden är starkare av de två sett till truppbredd, de har fler som kan producera helt enkelt.

Det är ju tidigt än men det är fan inte så självklart att Luleå kommer vara given i topp 3 så som de spelar nu. Jag tror dock redan att vi kan säga att topp 5 kommer bestå av de som nu ligger 1-5, Wetterbygden, Köping, Borås, Luleå och Södertälje.

De andra lagen har av olika anledningar sådana brister att de inte är några topplag i år. Det är möjligt att Jämtland kan få ordning på saker och fightas om en femteplats.

Jag tror att Djurgården får, likt Köping och Wetterbygden första året, fokusera på att hålla sig kvar. De kommer att fightas med Nässjö och Umeå om plats 8-10.

PS. Ty Sabin är inte från denna jord
Citera
2019-11-01, 21:34
Medlem
zebra121s avatar
Djurgården ser knappast SBL-mässigt ut?

Bottenmöte med Nässjö i Stockholm till veckan. Spännande fajt.
Citera
2019-11-05, 21:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Djurgården ser knappast SBL-mässigt ut?

Bottenmöte med Nässjö i Stockholm till veckan. Spännande fajt.

Lätt seger för Nässjö, krisen total i Djurgården.
Umeå gör inga supporters glada..
Wetterbygden cementerar tabellens två skikt genom att slå Jämtland enkelt till slut, efter att inte alls spelat försvar i första halvlek. (Jag räknar Södertälje till tabellens övre skikt trots att de står på 3/3 i nuläget.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in