2021-08-12, 05:00
Medlem
Sverige spelar VM-kval mot Portugal i morgon för den som är intresserad! Enligt bookmarkers är det en match vi bör vinna, men ändå ingen superlätt uppgift. Sen möter vi Luxemburg på lördag, Portugal igen på måndag och sen Luxemburg igen på onsdag nästa vecka, alla matcher börjar 19:00. De två lag som slutar bäst av dessa 3 som grupp C består av går vidare till nästa kvalrunda.
Citera
2021-08-16, 21:00
Bannlyst
Efter att ha sett kvällens match också är man förvånad att de förlorade den första mot Portugal. Men nu får de chansen att visa upp i det riktiga VM-kvalet. Som rankad 57 nation är alla kval nyttiga för de duktiga ungdomar som vi faktiskt får fram.
Citera
2021-08-18, 12:38
Medlem
Köping Stars hade en öppen träning i går i nya hallen (KBS) där fansen fick möta laget och ledarstaben. Alla var på plats utom Zane Martin som kommer i veckan. Helt klart är att det kommer att bli ett lyft att se på basket i den nya arenan, det är mer utrymme fler toaletter, kiosker och enligt spelarna så var det golv man köpt in bättre än något annat golv i ligan och det låter ju bra. Köping har pga av att man ska spela i KBS fått lov att justera speltiderna en aning mot tidigare säsonger. Kvällsmatcherna kommer att börja kl 19:30 och det blir inga Lördagsmatcher. Det ska enligt vad jag fick höra vara en överenskommelse med innebandyklubbarna, golvet kommer att läggas ut av Köpings FF som är en fotbollsförening i stan och det är ju ett bra sätt att hjälpas åt klubbar emellan.
När det gäller laget så har jag än så länge ingen uppfattning om hur bra Köping kommer att bli, det är svårt efter två träningar och inga träningsmatcher. Köping kommer att åka till Luleå första helfen i September för en träningsturnering där Luleå, Köping, Umeå och Jämtland deltar.
Citera
2021-08-18, 19:34
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omegletroll
Efter att ha sett kvällens match också är man förvånad att de förlorade den första mot Portugal. Men nu får de chansen att visa upp i det riktiga VM-kvalet. Som rankad 57 nation är alla kval nyttiga för de duktiga ungdomar som vi faktiskt får fram.

Håller med dig om man ser på andra halvleken, men i första såg det ganska jämt ut.
Portugal störde Sveriges anfall mycket bättre i första HL.

Trådfråga: Någon som vet varför Marcus Eriksson inte spelade?
Citera
2021-09-02, 15:42
Medlem
Beaver14s avatar
Jerebko klar för NBA igen! Kul, även om det hade varit bra att ha honom med i kommande VM-kval.

Han vill inte säga vilken klubb dock. Vad tror vi?
Citera
2021-09-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jerebko klar för NBA igen! Kul, även om det hade varit bra att ha honom med i kommande VM-kval.

Han vill inte säga vilken klubb dock. Vad tror vi?
Tydligen stämde inte den uppgiften…
Citera
2021-09-05, 03:53
Medlem
Jag tror att han kommer att spela i NBA kommande säsong och att han just nu tränar/förhandlar med någon klubb. Han kommer nog inte att skriva på en klubb som inte har ambitionen att gå till slutspel och i förlängningen gå hela vägen. Enligt hans egen utsago sedan tidigare så är det enbart spel i någon toppklubb som är intressant. Det återstår att se.
Citera
2021-09-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Jag tror att han kommer att spela i NBA kommande säsong och att han just nu tränar/förhandlar med någon klubb. Han kommer nog inte att skriva på en klubb som inte har ambitionen att gå till slutspel och i förlängningen gå hela vägen. Enligt hans egen utsago sedan tidigare så är det enbart spel i någon toppklubb som är intressant. Det återstår att se.

Tror du han kommer få en sån klubb? Var vill man se honom, som svensk och som NBA-fan?
Citera
2021-09-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Tror du han kommer få en sån klubb? Var vill man se honom, som svensk och som NBA-fan?

Jag skulle vilja se honom i Golden State Warriors, men vad som är realistiskt vet jag inte. Han har ju tackat nej till flera erbjudanden från Euroleague-klubbar då han hellre vill tillbaka till NBA.
Citera
2021-09-06, 14:28
Medlem
[quote=kirespappapa|77156924]Jag skulle vilja se honom i Golden State Warriors, men vad som är realistiskt vet jag inte. Han har ju tackat nej till flera erbjudanden från Euroleague-klubbar då han hellre vill tillbaka till NBA.[/QUO

Jonas säljer sin villa i Onsala, 29 miljoner ska han ha för den. Det kanske inte betyder något men det stärker mitt tips att en flytt utomlands är aktuell. Blir det USA eller ....?
Citera
2021-09-23, 10:26
Medlem
Dålig fart här i tråden men nu när basketligan startar tänkte jag ändå försöka mig på ett tips.

1. Norrköping
2. Jämtland
3. Södertälje

4. Borås
5. Luleå
6. Nässjö

7. Köping
8. Umeå

9. Fryshuset

Ser ligan som rätt lätt att tippa i år (peppar peppar) där det finns fyra tydliga grupperingar. Norrköping, Jämtland och Södertälje kan redan räkna in en varsin semifinal-plats i princip. Ser Tälje som starkare än Jämtland men de har många gamla kroppar och kommer ta det lugnt i grundserien.

Borås, Luleå och Nässjö får slåss om den sista semifinal-platsen där kanske Borås har kommit längst i sitt lagbygge. Nässjö siktar på repris från förra året och har lyckats behålla stommen medan Luleå är smala men kan bli spetsiga med tur om importerna håller måttet.

Det enda köping och Umeå har att spela om är huruvida de ska möta Norrköping eller Jämtland i kvartsfinal.

Fryshuset vinner max en match och får skärpa till sig om de ska vara i ligan framöver.
Citera
2021-09-23, 11:34
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggsi
Dålig fart här i tråden men nu när basketligan startar tänkte jag ändå försöka mig på ett tips.

1. Norrköping
2. Jämtland
3. Södertälje

4. Borås
5. Luleå
6. Nässjö

7. Köping
8. Umeå

9. Fryshuset

Ser ligan som rätt lätt att tippa i år (peppar peppar) där det finns fyra tydliga grupperingar. Norrköping, Jämtland och Södertälje kan redan räkna in en varsin semifinal-plats i princip. Ser Tälje som starkare än Jämtland men de har många gamla kroppar och kommer ta det lugnt i grundserien.

Borås, Luleå och Nässjö får slåss om den sista semifinal-platsen där kanske Borås har kommit längst i sitt lagbygge. Nässjö siktar på repris från förra året och har lyckats behålla stommen medan Luleå är smala men kan bli spetsiga med tur om importerna håller måttet.

Det enda köping och Umeå har att spela om är huruvida de ska möta Norrköping eller Jämtland i kvartsfinal.

Fryshuset vinner max en match och får skärpa till sig om de ska vara i ligan framöver.

Sedan Wetterbygden lämnade herrligan har jag tappat intresse för tråden, då det ju är herrarna som är i fokus här. Av det lilla jag ändå följt kan jag väl instämma i ditt tips. Fryshuset vann visserligen en träningsmatch mot Wetterbygden, numera ett förväntat mittenlag i superettan. Men de vann med 15p (typ, kommer inte ihåg exakt) och då saknade WB flera spelare. Följer Umeå lite tack vare att Balibrea är där. Men de har ju tappat både Peleg och Dawit och kan inte se att de har någon chans att vara bättre än ifjol, så en nästjumboplats är på sin plats.

Men damligan är ju fortsatt intressant och efter att ha sett en del av lagen under försäsongen tror jag att serien kommer att vara väldigt oförutsägbar på förhand. Visst, Luleå och Umeå (typ de lagen jag inte sett nåt av) kommer ju alltid vara i toppen. Men därefter är det numera jävligt öppet mellan Alvik, SBBK, Wetterbygden, Högsbo och Norrköping. Två intressanta nykomlingar i Östersund och Borås, där Borås imponerade i försäsongsturneringen i Huskvarna och kan nog ta några segrar i serien.

Jag kommer att följa damligan mer än herrligan i år, det är en sak som är säker.

Hörde förresten rykte om att man vill utöka herrligan till 12 lag nästa år, vilket innebär att 3 från SE ska upp. Spontant känns det inte som att det kommer innebära en kvalitetshöjning av Ligan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in