2011-03-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaquilleoneal
Vad anser ni utbölingar om plannjas namnbyte till LF?? Personligen tycker jag att det rent utav är förjävligt.
Jag har växt upp med plannja och kommer alltid säga det, men som sagt så skulle det vara kul vad en utomstående tycker om namnbytet?

Har också sagt Plannja hela mitt liv, men har redan vant mig vid LF.

LF/ LF basket är helt okej, men hela namnet är förjävligt.. Länsförsäkringar Basket Norrbotten... wait what?
Citera
2011-03-06, 11:09
Medlem
Shaquilleoneals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Har också sagt Plannja hela mitt liv, men har redan vant mig vid LF.

LF/ LF basket är helt okej, men hela namnet är förjävligt.. Länsförsäkringar Basket Norrbotten... wait what?

Håller med dig till viss del där, fast det värsta av allt är att dom har bytt gammelstads anrika, grön-vita färger mot blått och vitt! Dom hade väl kunnat ha kvar färgerna och ha en fet LF logga på dressen.

Något annat som stör mig är att dom framhäver norbotten så mycket. LF är ett lulelag! Inavlen i pite och dom andra norrländska hålorna har ju absolut inget med plannj..oj förlåt, LF att göra
Citera
2011-03-07, 14:58
Medlem
jag är väldigt tveksam till att plannja/lf ska kunna knipa guldet i år, noll förtroende till coachen bland spelarna, rudy gör mer harm then good då han är på banan, ali-oop passningar och långa treor kan vara roligt att kolla på men de vinner inga sm-guld. Om palmblad hittar tillbaka till formen och med en rudy som spelar med huvudet är det en helt annan femma, då har lf chans på guldet utan tvekan.

dragons mot norrköping i final är vad jag tippar, men det är alltid roligt om nått lag skräller
Citera
2011-03-07, 16:48
Medlem
Citat:
Håkan blev utsedd till ligans guard förra säsongen, eftersom han spelar alltid jämnt och preserar varje match. Även om det inte alltid syns i poängprotokollet. Tuvär så har han haft knäproblem denna säsong och är just nu på en rehab-träning och kommer inte tillbaka förran kring slutspelet(skulle jag tro).
Han är inte snabb eller atletisk och lever nästan helt på sin spelförsåelse och erfarenhet. Han har trots allt spelat ca 15 säsonger i ligan.

En annan grej som många klagar över om LF är att Martin Palmblad inte gör så mycket poäng. De som klagar verkar inte förstå att LF har många poängplockare och spelar dessutom defensivt vilket resulterar ofta i låga poängresultat...

Det stämmer att han fick den utmärkelsen, men anser att han iår inte varit någon direkt stjärna. Jag förstår att jag lite trampar dig på tårna när jag påstår det, då Håkan är legend i Luleå. Att han inte är en scorer är självklart, men vad jag sett så anser jag att LF blir så mycket sämre med Håkan på planen. Men respekterar din åsikt, då du säkert har bättre koll på LF än mig

Däremot anser jag att Palmblad ska ha en del skit för årets insatser. Du har helt rätt i att det finns ex antal flera scorers i LF, men tidigare säsonger har Martin varit mycket bättre och ifjol spelade han exempelvis med Rudy och Mitchell som får anses som bra poängplockare. Martin är enligt mig en av säsongens största besvikeler.
Citera
2011-03-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattraeven
jag är väldigt tveksam till att plannja/lf ska kunna knipa guldet i år, noll förtroende till coachen bland spelarna, rudy gör mer harm then good då han är på banan, ali-oop passningar och långa treor kan vara roligt att kolla på men de vinner inga sm-guld. Om palmblad hittar tillbaka till formen och med en rudy som spelar med huvudet är det en helt annan femma, då har lf chans på guldet utan tvekan.

dragons mot norrköping i final är vad jag tippar, men det är alltid roligt om nått lag skräller

Anser inte att LFs guld eller icke guld hänger på enskilda spelare. LF har en stomme som är grym utifrån alla positioner iprincip. Får Kenttä ihop alla lagdelar blir de livsfarliga. Dock håller jag sjklart med om att en sådan spelare som Rudy är jätteviktig, men fler spelare som måste leverera under ett slutspel än Rudy och Palmblad.
Citera
2011-03-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Det stämmer att han fick den utmärkelsen, men anser att han iår inte varit någon direkt stjärna. Jag förstår att jag lite trampar dig på tårna när jag påstår det, då Håkan är legend i Luleå. Att han inte är en scorer är självklart, men vad jag sett så anser jag att LF blir så mycket sämre med Håkan på planen. Men respekterar din åsikt, då du säkert har bättre koll på LF än mig

Däremot anser jag att Palmblad ska ha en del skit för årets insatser. Du har helt rätt i att det finns ex antal flera scorers i LF, men tidigare säsonger har Martin varit mycket bättre och ifjol spelade han exempelvis med Rudy och Mitchell som får anses som bra poängplockare. Martin är enligt mig en av säsongens största besvikeler.

De flesta matcher så har man knappt märkt någon skillnad när Håkan har pointen eller Rudy, eftersom båda har för- och nackdelar. När Rudy spelar så går det snabbt och han är ständigt ett offensivt hot. Men han kastar bort alldeles för mycket bollar så det jämnar ut sig, då Håkan spelare lugnare och gör betydligt färre turnovers.

Martin har skjutit rätt bra procent, men det är bara att han inte tagit så många skott.
Men han skjuter betydligt fler skott nu på sistonde vilket har resulterat i mera poäng.
Han hade 4 treor och en FET reverse-tvåhandsdunk senast mot Uppsala.
Citera
2011-03-08, 10:15
Medlem
Shaquilleoneals avatar
Citat:
Martin har skjutit rätt bra procent, men det är bara att han inte tagit så många skott.
Men han skjuter betydligt fler skott nu på sistonde vilket har resulterat i mera poäng.

Skjutit rätt bra procent??? Han skjuter fan mer john wayn i westernfilm och missar mer än indianerna i den! Sant dock att han var bra mot uppsala men hans procent är allt under godkänt
Citera
2011-03-08, 10:54
Medlem
Citat:
De flesta matcher så har man knappt märkt någon skillnad när Håkan har pointen eller Rudy, eftersom båda har för- och nackdelar. När Rudy spelar så går det snabbt och han är ständigt ett offensivt hot. Men han kastar bort alldeles för mycket bollar så det jämnar ut sig, då Håkan spelare lugnare och gör betydligt färre turnovers.

Som sagt har jag inte följt LF lika mycket som dig iår, men av det jag sett har jag inte imponerats av Håkan. Precis som du säger så är det bra med variation på pointen. Kan dra paralleller till Dolphins där vi har Gaida som är en väldigt slowspelande point och Gervin/Mitchell
som är mer av den snabba typen.

Jo, rent poängmässigt har han steppat upp sig, och såg vissa delar av LF-Uppsala på svenskbaskettelevision. Dock missade jag dunken du skrev om :/ Martin är en spelare som är mycket mer än en duktig skytt. En atlet som jag önskar att se mera utav än vad jag sett hittills iår.
Citera
2011-03-08, 21:46
Medlem
Citat:
Skjutit rätt bra procent??? Han skjuter fan mer john wayn i westernfilm och missar mer än indianerna i den! Sant dock att han var bra mot uppsala men hans procent är allt under godkänt

Han sköt över 80% första borta-matchen mot Norrköping och 100% mot Uppsala då LF slog dem 103-76 eller liknanade.(han hade 20-26 poäng i dessa matcher) Vad jag har sett så har han mest dribblat omkring och tappat bollarna i de matcher där han gjort lite poäng, utan att riktigt skjuta nåra skott. Dessutom brukar han ta många onödiga fouls.

Trots att han spelat dåligt så snittar han ändå drygt 10 poäng under säsongen.Kan liknas vid att Rudy snittar drygt 15 (ja, han snittar många fler returer/assists) och Emil Salon ca 8.5.
Citera
2011-03-08, 23:31
Medlem
Shaquilleoneals avatar
Citat:
Han sköt över 80% första borta-matchen mot Norrköping och 100% mot Uppsala då LF slog dem 103-76 eller liknanade.(han hade 20-26 poäng i dessa matcher) Vad jag har sett så har han mest dribblat omkring och tappat bollarna i de matcher där han gjort lite poäng, utan att riktigt skjuta nåra skott. Dessutom brukar han ta många onödiga fouls.

Trots att han spelat dåligt så snittar han ändå drygt 10 poäng under säsongen.Kan liknas vid att Rudy snittar drygt 15 (ja, han snittar många fler returer/assists) och Emil Salon ca 8.5.

Jaa jaa visst, nån match då och då spelar han bra men i det långa loppet har han spelat skitdåligt, iaf i pontushallen.

http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=5767509&entry=5794499

http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=5739269

http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=5731268

etc.etc

Eller den här: http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=5744177 inte häller åkesson har varit särskilt bra den här säsongen. Fast det är ju allmänt känt att LF är en talangdödare, men att det skulle gå ut över landslags män är ju oroande ...
Citera
2011-03-09, 19:26
Medlem
Citat:
Jaa jaa visst, nån match då och då spelar han bra men i det långa loppet har han spelat skitdåligt, iaf i pontushallen.

http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=5767509&entry=5794499

http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=5739269

http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=5731268

etc.etc

Eller den här: http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=5744177 inte häller åkesson har varit särskilt bra den här säsongen. Fast det är ju allmänt känt att LF är en talangdödare, men att det skulle gå ut över landslags män är ju oroande ...

Jag är inte orolig att Palmblad inte kommer prestera under slutspelet. Han har bevisat flera gånger att han kan score:a 20 "any given night" och måste alltid ses som ett offensivt-hot av motståndarna även om han inte nödvändigtvis gör mycket poäng. Det öppnar upp spelet för många och ifall Martin kan spela som han gjorde senast mot Uppsala så har LF en stor chans. (Med hans spel mot Uppsala menar jag att inte bara skjuta treor, utan även attackera korgen och passa bollen..) Strunt samma om han gör poäng eller inte. Inte precis ont om poängplockare i LF.

Samma med Johan. Både Martin och Johan har spelat mer än godkänt försvar, vilket är LFs viktigaste del i deras gameplan. Tycker de som skriver Krönikorna är alldeles för poängkåta.
Citera
2011-03-10, 10:03
Medlem
Citat:
Jag är inte orolig att Palmblad inte kommer prestera under slutspelet. Han har bevisat flera gånger att han kan score:a 20 "any given night" och måste alltid ses som ett offensivt-hot av motståndarna även om han inte nödvändigtvis gör mycket poäng. Det öppnar upp spelet för många och ifall Martin kan spela som han gjorde senast mot Uppsala så har LF en stor chans. (Med hans spel mot Uppsala menar jag att inte bara skjuta treor, utan även attackera korgen och passa bollen..) Strunt samma om han gör poäng eller inte. Inte precis ont om poängplockare i LF.

Samma med Johan. Både Martin och Johan har spelat mer än godkänt försvar, vilket är LFs viktigaste del i deras gameplan. Tycker de som skriver Krönikorna är alldeles för poängkåta.

Att Martin kommer prestera får vi verkligen hoppas, för då är han en mycket rolig basketspelare att titta på, men som jag förstår dig rätt så menar du att Martin so far inte haft en misslyckad/mindre lyckad säsong? Då känner jag direkt att din bedömning är en aning subjektiv eller har han presterat det som ni räknade att få utav han när han skrev på för LF?

Sen att krönikörer är poängkåta faller sig ganska naturligt. Den breda massan vill se en poängrik basket, där bra och korrekt utförd defence inte uppskattas. Där skiljer sig just hobby-supporten ifrån den riktiga nörden och Martins fina insatser i defence får ingen uppmärksamhet, tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in