Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Det stämmer att han fick den utmärkelsen, men anser att han iår inte varit någon direkt stjärna. Jag förstår att jag lite trampar dig på tårna när jag påstår det, då Håkan är legend i Luleå. Att han inte är en scorer är självklart, men vad jag sett så anser jag att LF blir så mycket sämre med Håkan på planen. Men respekterar din åsikt, då du säkert har bättre koll på LF än mig
Däremot anser jag att Palmblad ska ha en del skit för årets insatser. Du har helt rätt i att det finns ex antal flera scorers i LF, men tidigare säsonger har Martin varit mycket bättre och ifjol spelade han exempelvis med Rudy och Mitchell som får anses som bra poängplockare. Martin är enligt mig en av säsongens största besvikeler.

De flesta matcher så har man knappt märkt någon skillnad när Håkan har pointen eller Rudy, eftersom båda har för- och nackdelar. När Rudy spelar så går det snabbt och han är ständigt ett offensivt hot. Men han kastar bort alldeles för mycket bollar så det jämnar ut sig, då Håkan spelare lugnare och gör betydligt färre turnovers.
Martin har skjutit rätt bra procent, men det är bara att han inte tagit så många skott.
Men han skjuter betydligt fler skott nu på sistonde vilket har resulterat i mera poäng.
Han hade 4 treor och en FET reverse-tvåhandsdunk senast mot Uppsala.