Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Jo, en sådan linje är ju inte svår att ordna. Men ni har ju en renodlad baskethall, tillskillnad mot ex. Sundsvall. Men bygget av den nya hallen låter klockrent. Riktigt kul

Jo

flera hundra miljoner kanske var lite överdrivet men det är så jag vill komma ihåg det (läste det nångång i höstas 2010) men tror de var ca 100 miljer som var upprustning och sånt av vattenledningar osv. Sen skulle taket höjas för att få platser för mer åskådare. Skulle även byggas en resutrang i samma byggnad med mera. Tror det kan bli galet faktiskt.
Du föresten, har du någon aning om ni kommer göra några störra ändringar i eran trupp? Era stommar i laget börjar bli sig till åren nu. Fred är väl 40?, Jocke 32, Andrew och Gee är 30+ ? Såg att specielt Fred hade problem att hålla sig med Liam i finalen. Fintade lätt av sig Fred och sänkte öppna treor.
Mitchell, Gee och Jocke klarar väl iofs åtminstonde 3 säsonger till. Dee Auyba borde starta i finalerna tycker jag, nästan bara han som verkligen krigar.
Barton vill föresten ha tillbaka Crille Ryan till LF. Det var tydligen #1 på önskelistan just nu.
Han har verkligen utvecklats denna säsong. Han sänkte ju nästan LF själv, ibland fick han springa i ca 30 poäng på layups och enstaka treor. Han är en ganska svår match-up, eftersom han är en 1.95 pointguard med fin speed.
Ursäkta om det blir en lång text. Men läste just något som gjorde mig lite förbannad på Kurirens basketblogg. Skribenten skrev vilka han trodde skulle vara kvar till nästa år:
Emil Salon? Njae. Woodbury? Nej.
Levett? Tveksamt. Gustav Nyström? Knappast
Levett är den spelare som dag in och dag ut kämpat varje match, tagit flest returer och spelat bäst föesvar i hela laget, hela säsongen. Han är listad som 1.94, är förmodligen någon cm större, konkurerar om returerna med Åkesson, Rosendahl m.m.
Sen förstår jag inte varför det inte skulle finnas plats för en skytt som t.ex Salon. Hellre har jag Salon på bänken istället för Jonathan Larsson som spelat totalt 15 min under säsongen eller nått. Eller Gustav Nyström? kanske en av de bästa på att pressa hela banan (saknar dock offensivt spel men kan DUNKA

)