2017-09-09, 22:41
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Så vilka lag kan utmana Spanien i Em? Kan Litauen, Slovenien eller Ryssland klara av det?

Har ju följt Finlands matcher o dom skulle behöva ett par spelare till av högklass för det blir väldigt många minuter på Markkanen o Koponen. Men jag hoppas verkligen att dom kan vinna över Italien o ta sig till kvartsfinalen.

både Litauen och Frankrike utslagna nu skulle säga Serbien kan vara en utmanare.
Citera
2017-09-13, 23:54
Medlem
Varför är intresset så svagt för pågående EM? Aftonbladet har inte uppdaterat deras basketnyheter sedan Finland åkte ut..
Citera
2017-09-17, 10:32
Medlem
Hunden007s avatar
Slovenien - Serbien i final. kommer bli en rolig match med 2 roliga länder. någon som också tänker se?
Citera
2017-09-17, 23:10
Medlem
Hunden007s avatar
En riktigt bra final! Grattis Slovenien!
Citera
2017-10-12, 21:05
Medlem
Någon som kikar på: Olympiakos vs Baskonia? Hon som intervjuar är så jävla entusiastisk 😂
Citera
2017-11-11, 09:46
Medlem
zebra121s avatar
Ingen som diskuterar SBL här inne?

Borås Basket ser vasst ut och leder just nu serien. Umeå har imponerat i slutet och krossade Södertälje igår.
Nässjö och Uppsala har det jobbigt och BC Luleå växlar upp.

Tankar?
Citera
2017-11-16, 23:40
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ingen som diskuterar SBL här inne?

Borås Basket ser vasst ut och leder just nu serien. Umeå har imponerat i slutet och krossade Södertälje igår.
Nässjö och Uppsala har det jobbigt och BC Luleå växlar upp.

Tankar?

Jag försöker följa svensk herrbasket i sin helhet, vilket inkluderar landslaget, u-landslagen, collage,
NBA, utlandsproffs och SBL.

Om jag skulle tippa årets mästare skulle det bli i följande ordning:
Luleå
Borås
Kings (Hade hamnat högre med Vedran)
Norrköping

Lite kul att två svenskar toppar poängligan i år. Gaddefors och Nordström på över 20 pinnar vardera.
Har inte sett det på dom ca 10 år som jag följt ligan. Får se om det består.
Citera
2018-01-14, 10:45
Medlem
zebra121s avatar
Verkar som att du inte är helt fel ute iaf. Luleå ser ramstarkt ut och lär definitivt spela SM-Final framåt våren. Dolphins och Kings har ryckt upp sig ochjag tror att de är främsta utmanarna till BC Luleå.

Nässjö har vaknat medan Umeå och Jämtland går riktigt dåligt atm. Uppsala har inte givit upp.
Citera
2018-01-20, 00:20
Medlem
Norrköping börjar på allvar se ut som en utmanare nu efter deras seger ikväll mot Luleå, på bortaplan dessutom. Som jag ser det var detta en försmak på sm-finalerna framåt vårkanten, vilket i sådan fall kommer bli en intressant historia, Norrköpings struktur mot Luleås gladbasket.
Södertälje kan väl iof blanda sig i fortfarande, lite beroende på hur A. Lindqvist kommer tillbaka från sin skada, men är ju en kvalitetsspelare så ska nog inte vara några problem. Frågetecknet hos Tälje är väl snarare isf hur Degernäs på coachbänken hanterar ett slutspel, känns som ett betydligt svagare lag sedan Bosnic lämnade.
Borås, Jämtland osv kan säkert ställa till lite problem för någon av favoriterna i slutspelet, men känns för svaga för att på allvar kunna anses som en guldkandidat.
Citera
2018-01-20, 19:47
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggsi
Norrköping börjar på allvar se ut som en utmanare nu efter deras seger ikväll mot Luleå, på bortaplan dessutom. Som jag ser det var detta en försmak på sm-finalerna framåt vårkanten, vilket i sådan fall kommer bli en intressant historia, Norrköpings struktur mot Luleås gladbasket.
Södertälje kan väl iof blanda sig i fortfarande, lite beroende på hur A. Lindqvist kommer tillbaka från sin skada, men är ju en kvalitetsspelare så ska nog inte vara några problem. Frågetecknet hos Tälje är väl snarare isf hur Degernäs på coachbänken hanterar ett slutspel, känns som ett betydligt svagare lag sedan Bosnic lämnade.
Borås, Jämtland osv kan säkert ställa till lite problem för någon av favoriterna i slutspelet, men känns för svaga för att på allvar kunna anses som en guldkandidat.

Enig med dig i tankarna kring SM-Final. Höjer också ett varningens finger för Södertälje. De har trampat igång rejält och klädde av Jämtland ikväll. Ett Jämtland som lever farligt. Fyra raka torskar som kommer bli fem i nästa omgång. Skärper sig inte JB kan tom. Nässjö komma ikapp.
Citera
2018-01-21, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Enig med dig i tankarna kring SM-Final. Höjer också ett varningens finger för Södertälje. De har trampat igång rejält och klädde av Jämtland ikväll. Ett Jämtland som lever farligt. Fyra raka torskar som kommer bli fem i nästa omgång. Skärper sig inte JB kan tom. Nässjö komma ikapp.

Ne Södertälje kan man ju självklart inte räkna bort, har väl varit i 6 raka finaler om jag inte missminner mig?

Fiaskofinnen i Jämtland får väl ta på sig en stor del av bördan varför det går så dåligt för dem. Samtidigt så räcker det ju inte med tre eller fyra bra importer (vilket de inte har) för att kunna börja prata om semifinal som de gjorde innan säsongen, krävs ju bra svenskt material också. Är väl egentligen bara Nässjö som har sämre svensk stomme än Jämtland, och kanske Umeå, men de har ju ändå ett par tongivande i Andre Nilsson och Saleman. Nej, Jämtland får det nog svårt, ser både Uppsala och Umeå som bättre just nu:P
Citera
2018-01-21, 10:08
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggsi
Ne Södertälje kan man ju självklart inte räkna bort, har väl varit i 6 raka finaler om jag inte missminner mig?

Fiaskofinnen i Jämtland får väl ta på sig en stor del av bördan varför det går så dåligt för dem. Samtidigt så räcker det ju inte med tre eller fyra bra importer (vilket de inte har) för att kunna börja prata om semifinal som de gjorde innan säsongen, krävs ju bra svenskt material också. Är väl egentligen bara Nässjö som har sämre svensk stomme än Jämtland, och kanske Umeå, men de har ju ändå ett par tongivande i Andre Nilsson och Saleman. Nej, Jämtland får det nog svårt, ser både Uppsala och Umeå som bättre just nu:P

Håller med dig. Jämtland kommer troligen sluta 6a eller 7a i min bok.
Umeå är ett lurigt lag som man inte riktigt vet var man har tycker jag. Nu tog de en blytung seger senast mot Uppsala och känslan är att Umeå, Uppsala och Jämtland gör upp om den sista slutspelsplatsen om detta fortsätter. Nässjö måste ta in en hel del men är en liten outsider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in