2025-08-28, 16:00
Medlem
Sverige kommer inte att vinna någon match i detta mästerskap, men det är roligt att dom är med typ.
Citera
2025-08-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Sverige kommer inte att vinna någon match i detta mästerskap, men det är roligt att dom är med typ.

Kan definitivt bli vinster mot Storbritannien och Montenegro.
Citera
2025-08-29, 11:14
Medlem
Bartman777s avatar
Hej på er!
Jag följer inte basket mer än att jag ibland tittat på mästerskap, eller slöglott på någon NBA-match på natten. Men jag kan typ ingenting...

Kan någon svara på ungefär hur lång en match brukar vara, allt som allt med periodpauser etc.?
Citera
2025-08-30, 10:23
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hej på er!
Jag följer inte basket mer än att jag ibland tittat på mästerskap, eller slöglott på någon NBA-match på natten. Men jag kan typ ingenting...

Kan någon svara på ungefär hur lång en match brukar vara, allt som allt med periodpauser etc.?

1 tim 45 min till 2 timmar ungefär, beroende på vad som sker i matchen.

FIBA-matcher alltså. I NBA får du räkna med 3 timmar pga längre speltid och sjukt långa och många reklampauser.
Citera
2025-08-30, 11:35
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

FIBA-matcher alltså. I NBA får du räkna med 3 timmar pga längre speltid och sjukt långa och många reklampauser.
Tackar!
Jag såg tillslut också på svtplay's hemsida att gårdagens sändning skulle vara lite drygt 2 timmar också
Basket är lite småintressant att kolla på ändå ibland.
Citera
2025-08-30, 14:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

TRE TIMMAR i NBA? Det låter helt galet.
Citera
2025-08-30, 16:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
TRE TIMMAR i NBA? Det låter helt galet.

Ja. För det första spelar de 4x12 vilket ju nästan ger en period mer än FIBA. En period (utan timeouts) tar väl ca 20 minuter effektiv tid.

Sen har varje lag 7 timeouts per match jmf 5 i FIBA. Till det är det två TV-timeouts med period. I FIBA varar varje time-out 1 minut (några sekunder mer).

I NBA kan en time-out vara 4 minuter pga tv-reklam/ska hinnas göras nåt event i arenan. Det är mer fokus på allt runtomkring själva matchen i NBA jmf med FIBA.
Jag tittar aldrig på en NBA-match live av detta skäl.
Citera
2025-09-03, 15:28
Medlem
Sverige tar sig vidare i EM trots att man bara vinner en match. Tack vare att Storbritannien vinner mot Montenegro så går Sverige vidare och är bland de sexton bästa basketnationerna i Europa. Har Sverige haft en så pass bra ranking tidigare ?
Det är ett härligt lyft för Svensk basket!
Citera
2025-09-03, 18:43
Medlem
Men dagens tapp måste de lära sig av.
Citera
2025-09-06, 11:48
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Sverige tar sig vidare i EM trots att man bara vinner en match. Tack vare att Storbritannien vinner mot Montenegro så går Sverige vidare och är bland de sexton bästa basketnationerna i Europa. Har Sverige haft en så pass bra ranking tidigare ?
Det är ett härligt lyft för Svensk basket!

Vilket Kalle Anka-mästerskap där en seger och fyra förluster och dessutom icke inbördes på Montenegro gör att man på ett bananskal är i åttondelsfinal.
Hur fan är det möjligt?
Montenegro slog ju Sverige??

Basket kommer aldrig bli seriöst. Att man dessutom får en poäng för förlust?
Citera
2025-09-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Vilket Kalle Anka-mästerskap där en seger och fyra förluster och dessutom icke inbördes på Montenegro gör att man på ett bananskal är i åttondelsfinal.
Hur fan är det möjligt?
Montenegro slog ju Sverige??

Basket kommer aldrig bli seriöst. Att man dessutom får en poäng för förlust?

Montenegro hade ju också en seger och fyra förluster varför ska dem gå vidare då? Man tilldelas en poäng för spelad match och inte för en förlust.
Citera
2025-09-06, 13:59
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crinkan
Montenegro hade ju också en seger och fyra förluster varför ska dem gå vidare då? Man tilldelas en poäng för spelad match och inte för en förlust.

Montenegro slog ju Sverige.

Kalle Anka all over. Ska lag i SBL Herr oxå få en poäng per spelad match?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in