2018-01-27, 16:11
Medlem
zebra121s avatar
Efter gårdagens matcher har jumbon Nässjö blott tre segrar upp till slutspel. Fortsätter de med samma form kommer de definitivt spela Play Off. Jämtland-Uppsala och Umeå-Jämtland blir fina streckmatcher kommande vecka. Luleå och Dolphins springer iväg i toppen. Borås vet man fortfarande inte var man har tycker jag. Kul att se Borg och Pahlmblad i Kings.
Citera
2018-02-19, 19:37
Medlem
zebra121s avatar
Drygt tre veckor efter senaste inlägget och med ett kommande landslagsuppehåll kan vi konstatera att Nässjö tappat sin luft under vingarna och numera är ett slaget lag. För Uppsala brinner det i knutarna och de MÅSTE slå Umeå i nästa match för att ha en chans att jobba sig ikapp nämnda Umeå.

Tajt i mitten av tabellen med Borås, Jämtland, Kings och Umeå som vill positionera sig. Om Umeå slår Uppsala efter uppehållet vill jag hävda att slutspelslagen är klara. BC Luleå och Dolphins slåss om hemmaplansfördel Play Off ut.
Citera
2018-02-23, 20:52
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Sverige leder med 1 poäng med 2,5 sekunder kvar mot Turkiet

Och vinner!
Citera
2018-02-24, 05:56
Medlem
Hur stor var skrällen igår mot Turkiet? Någon som kan göra en parallell med fotboll eller hockey så man förstår hur stor den var

Tex som att AIK skulle slå Arsenal.
Citera
2018-02-24, 15:20
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Sverige leder med 1 poäng med 2,5 sekunder kvar mot Turkiet

Och vinner!

Det blev en ganska jobbigt med en hel sistaminut med 1 poängs ledning.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hur stor var skrällen igår mot Turkiet? Någon som kan göra en parallell med fotboll eller hockey så man förstår hur stor den var

Tex som att AIK skulle slå Arsenal.

Utan att veta hur hårt drabbat Turkiet var av idiot-spelformatet, som gör att NBA-/Euroleage-spelare inte kan delta, så tror jag din liknelse är rimlig. Skräll!

Turkiet är rankat som lag nr 13 i världen och Sverige som nr 53. Vilket är nivåskillnad som heter duga.

Spires såg riktigt bra ut btw.
Citera
2018-03-03, 12:28
Medlem
Ruggigt spännande avslutning på serien nu efter Nkpg seger mot Luleå igår. Känns inte som att ngt av lagen går rent sista matcherna, så mycket tyder väl ändå på att Luleå tar hem serien pga bättre inbördes(+8).

Södertälje har uppenbart problem och känns som att de inte riktigt har det där flytet i år för att gå långt, kommer bli svårt att lyckas få ihop det med Mbembas skada nu, om han ens kommer tillbaka.

Står nog följaktligen mellan Borås och Jämtland om tredjeplatsen och där är nog i mitt tycke Jämtland liiite hetare just nu, men har samtidigt 4 bortamatcher kvar att spela, svårt att sia om, men måste nog ändå säga Borås pga av spelschema.

Umeå lyckas nog hålla Uppsala bakom sig vilket ger en tabell som ser ut som följande:

Luleå
Norrköping
Borås
Jämtland
Södertälje
Umeå
Uppsala
Nässjö

Luleå o Nkpg direkt till semi.

I kvart
Borås-Umeå
Jämtland-Södertälje

Kand det här vara året då Jämtland går till semi för första gången?
Citera
2018-03-06, 21:23
Medlem
zebra121s avatar
Visst är det en spännande avslutning vi har att se fram emot. Frågan är inte om Uppsalas chanser rök ikväll i och med Umeås bortaseger i Borås?

Jämtland imponerar onekligen och fortsätter de detta spel kommer en semifinalplats att kvitteras in, det tror jag. Att dänga dit Dolphins med 20 poäng är respekt.

Umeå vill jag inte skriva av än avseende en högre placering än 6:a. Vet att de har minst två segrar mot Södertälje hittills och om det då innebär inbördes till slut så kan man mycket väl passera Kings.

Borås? Mycket möjligt att det kan avgöras i sista omgången om de placerar sig före Jämtland eller inte.
Citera
2018-03-15, 10:30
Medlem
cognacs avatar
Gratis sändning av Basketliga-matchen mellan Borås och BC Luleå ikväll, för den som är intresserad.

http://www.basketsverige.se/2018/03/15/18-30-premiar-for-courtside/

Tänkte titta själv om jag hinner. Har inte sett en BL-match sjukt länge.

Undrar varför man inte gjort så här tidigare och därmed locka mer tittare.
Fler tittare = fler potentiella abonnenter.
Citera
2018-03-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Gratis sändning av Basketliga-matchen mellan Borås och BC Luleå ikväll, för den som är intresserad.

http://www.basketsverige.se/2018/03/15/18-30-premiar-for-courtside/

Tänkte titta själv om jag hinner. Har inte sett en BL-match sjukt länge.

Undrar varför man inte gjort så här tidigare och därmed locka mer tittare.
Fler tittare = fler potentiella abonnenter.

Klockrent initiativ av Basketsverige.se. Som svar på din fråga om varför man inte gjort det tidigare är det nog så att den lilla ankdamm basketen i Sverige består av inte har vilja att rekrytera kunniga människor inom marknadsföring. Har haft en del med förbundet och ledare för vissa av klubbarna att göra, och tyvärr så har de en enorm övertro till sig själva samt är övertygade att basketen kommer sälja sig själv, har dock inte hänt på 60 år. De lägger fokus på fel saker, de stoltserar med att de är den mest jämställda sporten och har högst andel invandrare osv. vilket egentligen är helt irrelevant när arenorna ekar tomma.

Skulle behövas en "starke man" som man ofta ser i fotbolls och hockeyklubbarna, ngn som går in i organisationen för att tjäna pengar, inte för att ha en hobby. Se exv. Peter Hunt i IFK Norrköping, han älskar klubben men hade sannolikt aldrig gått in i den om han inte samtidigt såg en möjlighet att profitera på den. Måste få folket till arenorna, kommer folket, går klubben bra och då tjänar ledningen pengar. Det är tänket man sannolikt måste ha.

En liten Rant såhär på fredagsförmiddagen:P
Citera
2018-03-24, 09:22
Medlem
zebra121s avatar
Efter förbundets beslut att INTE ge Södertälje någon mer bestraffning än skitsumman 15.000 kr verkar både Borås och BC Luleå öppet visa sitt missnöje. Kan faktiskt förstå dem på ett sätt. Är det för att Södertälje är en maktfaktor samt ligger geografiskt nära Stockholm som man vill "mildra fallet" och inte ge några avdrag för poäng?

Tycker det är ganska svagt av förbundet att smeka medhårs.

Får detta konsekvenser måhända?

Sista omgången på tisdag. Om Jämtland besegrar Borås kommer de lagen mötas i kvartsfinal oavsett hur det går mellan Umeå och Södertälje. Själv tror jag Södertälje besegrar Umeå. På frågan om det då räcker för att bli trea är jag kluven. Jämtland kan absolut slå Borås b) men vill man det? Ja det tror jag. Torskar Borås så blir de 6:a oavsett så Borås lär komma heltaggat trots deras usla form. Jämtland bör säkert vilja möta Borås. Umeå vs Södertälje vore något eller varför inte Borås vs Södertälje i en infekterad kvart?
Citera
2018-04-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Efter förbundets beslut att INTE ge Södertälje någon mer bestraffning än skitsumman 15.000 kr verkar både Borås och BC Luleå öppet visa sitt missnöje. Kan faktiskt förstå dem på ett sätt. Är det för att Södertälje är en maktfaktor samt ligger geografiskt nära Stockholm som man vill "mildra fallet" och inte ge några avdrag för poäng?

Tycker det är ganska svagt av förbundet att smeka medhårs.

Får detta konsekvenser måhända?

Sista omgången på tisdag. Om Jämtland besegrar Borås kommer de lagen mötas i kvartsfinal oavsett hur det går mellan Umeå och Södertälje. Själv tror jag Södertälje besegrar Umeå. På frågan om det då räcker för att bli trea är jag kluven. Jämtland kan absolut slå Borås b) men vill man det? Ja det tror jag. Torskar Borås så blir de 6:a oavsett så Borås lär komma heltaggat trots deras usla form. Jämtland bör säkert vilja möta Borås. Umeå vs Södertälje vore något eller varför inte Borås vs Södertälje i en infekterad kvart?

Lite sent svar kanske men angående Södertälje-incidenten tycker jag nog ändå förbundet gjorde rätt. Problemet var vad de skrivit i regelverket, jag menar 100k per match, hade skickat Södertälje rätt ner i källaren och hade sannolikt aldrig kommit tillbaka. Ur ett juridiskt perspektiv tycker jag även man bör titta på vad som hänt om Södertälje hade gjort rätt. Barnes hade fått förlängt arbetstillstånd som jag förstår det, så sportsligt hade det blivit samma sak, poängavdrag hade INTE varit en logisk slutsats. Summan hit eller dit tycker jag inte är så viktig. Det Borås höll på med mot matchen mot Norrköping såg bara patetiskt ut, de var missnöjda med att de låg under med 20 poäng. Hade ju inte gått ut om de ledde matchen menar jag. Ska tillägga att jag avskyr Södertälje som lag.

Efter dagens kvartsfinaler lutar det väl åt att det blir Norrköping-Borås och Luleå- Södertälje i semi. Norrköping bör slå ut Borås medan Södertälje kan få Luleå att slita lite. Kanske dags att svenska lagen slutar anlita Prostran. I tre slutspel har han vikt ner sig totalt i Norrköping, Luleå och idag för Jämtland.
Citera
2018-04-05, 04:12
Medlem
I Måndags (Annandag Påsk) vann Köping Stars över Djurgården i Superettan och blev klara för spel i Basketligan nästa säsong. Vi har väntat 36 år på att något ska hända med basketen här i Köping och den här säsongen har varit helt fantastisk, 22/1 i matchstatistik med fyra matcher kvar och platsen i basketligan säkrad. Inte gjorde det ont att det var Djurgården man vann över heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in