Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Till dig också. Byt umgänge. Vad har ni för polare som bara skryter hela tiden. Och det gör de väl inte bara på parmiddagarna i så fall. Eller menar ni att alla trevliga människor blir otrevliga och börjar skryta på parmiddagarna.
Det finns gott om folk som hamnar i någon slags kukmätartävling så fort de hamnar i liknande situationer.
Har du aldrig hört hönsmammor sitta på caféer och snacka om hur deras ungar minsann är bäst, mest och hela tiden tidigast utvecklad på dagis?
Så jävla efterblivet. Jag tycker det är så skönt när man träffar folk som riktigt luktar prettopitt och kläcker att "nej, jag pluggar komvux på distans, sitter hemma hela dagarna och har knappt en krona till mitt namn för tillfället". De vet liksom inte hur de ska förhålla sig till det... Personer som inte går att tala med utan att någon hela tiden ska vara värst.
Hade en vän som var sådan. Han frågade hur det hade varit på min tvåveckorssemester i Filippinerna, knappt hann jag berätta hur jag reagerade när vi landat i Manila innan han håller en flera minuter monolog om hur han haft det på sina semestrar... Jag ignorerar det och fortsätter några meningar till innan han gör samma sak igen. Sen när jag skiter i att fortsätta berätta om det han frågat om börjar han tala om annat. Varför fråga om saker man uppenbarligen inte bryr sig? Eller var det bara för att få berätta att han minsann är bättre? Lite som folk som frågar om man är tatuerad. Brukar alltid säga "ja" och sen inget mer, få frågor som är så genomskinliga som den nämligen (förutsatt att man inte har synliga gaddningar och frågan lyder "har du fler")