Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-24, 19:33
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
Ja, varför måste alla män hata parmiddagar??
Citera
2007-11-24, 19:38
  #2
Medlem
blåljuss avatar
Jag tycker det är kul om jag gillar det andra paret.
Citera
2007-11-24, 19:40
  #3
Medlem
dumms avatar
Hatar alla män middagar? Jag gör inte det, är väl en 20 årig pojke ungefär men tycker det är kul att träffa folk lite softare än bara fester ibland
Citera
2007-11-24, 19:40
  #4
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Naaaeee asså, parmiddagar är hemskt om man är ensam singel på dom.. elelr deras kompis dom skall para ihop en med är gräsligt ugly.
Citera
2007-11-24, 19:41
  #5
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, varför måste alla män hata parmiddagar??

Har aldrig förstått det. Förutsatt att man gillar paret man skall dinera med är det bara trevligt. Skulle tro att det främst är ett fenomen hos yngre osäkra män som inte kan känna sig bekväma i sociala sammanhang med alkohol inblandat om det inte är 'hemma hos polarn med grabbarna'.
Citera
2007-11-24, 19:43
  #6
Medlem
Mimss avatar
vi har aldrig parmiddag,
dels för att jag tycker det är så larvigt, stelt och tillgjort.
men också därför att jag och mina vänner är så fruktansvärt ofina att vi inte vet hur man skall bete sig på sådana där påhitt..
neej här kör vi vinkvällar och annat avslappnat
Citera
2007-11-24, 20:10
  #7
Medlem
ashess avatar
Jag e kvinna och har inte mycket till övers för parmiddagar om inte alla inblandade känner varandra ungefär lika väl, om ni förstår vad jag menar...
Dvs, inte av den typen som när ett tjej eller killgäng ordnar middag för att deras partner ska lära känna varandra och börja umgås.

Tycker att det lätt kan bli lite av en "titta på oss vad lyckliga och jämställda och hälsosamma vi är" paren emellan där främst tjejerna eldar på tugget.

"Johan sköter ALL disk och tvätt, jag e så dålig på det och det är skönt att slippa"

"Varje fredag får jag presenter och en välplanerad överaskningsmiddag av Fredrik på någon av stans dyrare restauranger"

And so on and so on....
Citera
2007-11-24, 20:39
  #8
Medlem
Sillberts avatar
Förmodligen för att de flesta män associerar parmiddag med "tjejens kompis och hennes kille", eftersom de flesta parmiddagar initieras av just tjejen.

Jag kan uppskatta parmiddagar om det andra paret är på samma våglängd, men om jag ska vara ärlig så umgås jag mycket hellre med mina kompisar utan deras flickvänner - tyvärr.
Citera
2007-11-24, 21:31
  #9
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, varför måste alla män hata parmiddagar??

Det känns påtvingat på nåt sätt men det behöver inte vara så om man redan känner paret man ska träffa. Det är viktigt att veta var man har varandra I guess.
Citera
2007-11-24, 23:23
  #10
Medlem
jumpcuts avatar
Varför måste alla par som man går på parmiddagar med vara efterblivna mongon? skulle din pojkvän lika gärna kunna fråga sig.

Går jag på parmiddag med MIN kompis och hans flickvän är det lugnt för min del, men det är sällan jag blir kompis med min flickväns kompisars respektive.
Citera
2007-11-24, 23:45
  #11
Medlem
Stephaniuss avatar
Parmiddagar är vidrigt, liksom att börja umgås med sina barns kompisars föräldrar, man måste upprätthålla en fasad och kan inte vara sig själv.

Det känns som att den sista biten av mig själv skall våldtas, jag får inte ens välja vilka kompisar jag skall ha utan jag måste bli kompis med min tjejs kompisar och deras pojkvänner, verkligen vidrigt.
Vissa människor, verkar dock tycka att det är praktisk, att umgås med andra par.
Jag och min fru har våra egna kompisar och gemensamma kompisar, vissa av hennes kompisar vägrar jag umgås med! Det funkar bra för oss.

Bara en sådan sak som menlösa samtalsämnen och skryt, skapar ju panikångest, på parmiddagen. Man har liksom letat upp ett lämpligt par som man skall bli "vän" med.

Steffe
Citera
2007-11-25, 01:24
  #12
Medlem
FreshCheeses avatar
Jag kan tycka att parmiddagar påminner om när barn leker mamma-pappa-barn. En form av tillställning för att bekräfta att man är vuxen och ordentlig. Lill-gammalt helt enkelt - oavsett ålder. Men det är kanske för att det finns en variant, som nämnts ovan, där alla deltagare inte känner varandra lika väl och som mynnar ut i någon sorts get-together för att bräcka varandra i vuxenhet, lycka, framgång och status.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback