2007-11-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Fan, det där hinner du ju inte skriva i quicksilver Den börjar ju om om man väntar för länge med att skriva något. Kanske bara jag som är långsam.

du ska trycka punkt innan du skriver då kommer du in i text mode och du kan skriva hur mkt du vill.

och med run command in terminal behöver du ju bara skriva terminal och sen gå neråt i listan..

ett tredje alternativ finns ju i i inställningar>command>"reset search in" och så ändrar du bara.
Citera
2007-11-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
du ska trycka punkt innan du skriver då kommer du in i text mode och du kan skriva hur mkt du vill.

och med run command in terminal behöver du ju bara skriva terminal och sen gå neråt i listan..

ett tredje alternativ finns ju i i inställningar>command>"reset search in" och så ändrar du bara.

Aha, tack så mycket
Citera
2007-11-25, 23:28
Medlem
hur gör jag så att quicksilver alltid är på med lingon då?
Citera
2007-11-26, 07:12
Medlem
berdans avatar
Citat:
öppna quicksilver> tryck punkt så text läget kommer fram> skriv in (rm -Rf ~/.Trash/*) utan ()> TAB> run a text command in terminal.. done!

det är inte det effektivaste sättet kan jag lova ska kolla lite till om jag hittar något lättar..
Varför inte bara köra "Empty Trash"? För att den ska funka krävs installation av pluginnet Extra Scripts, vilket även ger snabbkommandon för exv omstart, utmatning av skivor och så vidare.
Citera
2007-11-26, 07:19
Medlem
berdans avatar
Citat:
hur gör jag så att quicksilver alltid är på med lingon då?
Nu kör jag Leopard (och därmed Leopard-versionen av Lingon), så vissa saker är säkert annorlunda mot Tiger-versionen.
  1. Skapa en ny agent som "My agents" (börjar köras när man själv loggar in)
  2. Hitta på ett (unikt) namn, exempelvis com.mittnamn.Quicksilver
  3. Peka ut sökvägen till Quicksilver, vanligtvis /Applications/Quicksilver.app
  4. Välj "Keep it running all the time no matter what happens"
  5. Logga ut och in igen

Enklast kan vara att testa med något annat lite mer synligt program först, exempelvis Kalkylatorn eller TextEdit, för att se så det verkligen fungerar.
Citera
2007-11-26, 07:27
Medlem
berdans avatar
Citat:
varför kommer det inte fram bilder eller .doc filer när jag söker?
Såg först nu frågan i trådstarten...

Gissningsvis har du inte Quicksilver inställt så att de filerna inkluderas QS egna katalog. Som standard inkluderas enbart ~/Dokument, inga underkataloger till den.

Du kan lösa det här genom att gå in i QS inställningar, välja Catalog, Custom, trycka på +, lägga till en "File & Folder Scanner", peka ut katalogen du vill att QS ska söka i. I utrullningsmenyn som kommer fram, välj "Include Contents: Folder Contents" och markera även "Omit source item". Efter en scanning av katalogen (klick på snurr-ikonen nere till höger) borde du få upp vilka filer/kataloger den hittar i Contents.

Vill du att QS ska hitta saker i undermappar också väljer du helt enkelt ett annat djup (Depth) i Source Options.
Citera
2007-11-26, 11:39
Medlem
Det fungerade förut att skriva next, pause osv men det fungerar inte längre:s Sedan Leopard installationen fungerar som sagt inte kommandot, den säger att det inte finns.
Citera
2007-11-26, 15:01
Medlem
Citat:
Nu kör jag Leopard (och därmed Leopard-versionen av Lingon), så vissa saker är säkert annorlunda mot Tiger-versionen.
  1. Skapa en ny agent som "My agents" (börjar köras när man själv loggar in)
  2. Hitta på ett (unikt) namn, exempelvis com.mittnamn.Quicksilver
  3. Peka ut sökvägen till Quicksilver, vanligtvis /Applications/Quicksilver.app
  4. Välj "Keep it running all the time no matter what happens"
  5. Logga ut och in igen

nu fungerar det tror jag men måste jag ha lingon igång heltiden eller?
Citera
2007-11-26, 18:40
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trino
Det fungerade förut att skriva next, pause osv men det fungerar inte längre:s Sedan Leopard installationen fungerar som sagt inte kommandot, den säger att det inte finns.

Är iTunes modulen installerad?
Citera
2007-11-27, 07:39
Medlem
berdans avatar
Citat:
nu fungerar det tror jag men måste jag ha lingon igång heltiden eller?
Nej.
Citera
2008-10-08, 20:57
Medlem
Kivans avatar
Hur lägger jag till Applescripts i Quicksilver?
Citera
2009-07-08, 19:12
Medlem
toydolls avatar
Återupplivar denna tråd lite då jag inte hittar någon bättre.

Problemet är att när jag söker efter skivverktyg så hittar den ingenting utan jag blir tvungen att söka på disc utility för att få någon träff. Likadant med t ex kalkylatorn, då måste jag skriva calculator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in