2007-11-25, 18:06
Medlem
zoobits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
haha, cyberduck? nu har jag använt mac i snart två år men ändå fattar jag inte mkt om vad du snackar om?
Det är ett FTP-program som klarar SFTP och lite annat. Använder det för att komma åt min skivarea i skolan hemmifrån. Smultron ska tydligen gör så att jag kan öppna filerna direkt i cyberduck och editera direkt på servern. Så slipper jag ladda upp filer efter att jag ändrat i dem.
Citera
2007-11-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoobit
Det är ett FTP-program som klarar SFTP och lite annat. Använder det för att komma åt min skivarea i skolan hemmifrån. Smultron ska tydligen gör så att jag kan öppna filerna direkt i cyberduck och editera direkt på servern. Så slipper jag ladda upp filer efter att jag ändrat i dem.

okej lite klokare vart jag, men har du ingen annan idé än lingon?
Citera
2007-11-25, 18:36
Medlem
Kan man ställa in QS så att man kan söka upp filer i datorn?, om man vill byta låt i iTunes skriver man vad låten heter i QS.
Citera
2007-11-25, 18:53
Medlem
zoobits avatar
Citat:
okej lite klokare vart jag, men har du ingen annan idé än lingon?
Jag vet inte vad lingon är. Vad är det?
Citera
2007-11-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trino
Kan man ställa in QS så att man kan söka upp filer i datorn?, om man vill byta låt i iTunes skriver man vad låten heter i QS.

ja det kan du du kan "nästan" göra allt med quicksilver!

Citat:
Ursprungligen postat av zoobit
Jag vet inte vad lingon är. Vad är det?

ett program som gör så att andra program är på hela tiden. alltså om ett program möjligt vis stänger av sig själv så sätter lingon igång det igen :P några tips på sådana program?
Citera
2007-11-25, 19:43
Medlem
Men berätta hur jag ställer in så att det jag vill fungerar då. Så man kan söka på låtar i QS och få dem spelade i iTunes.
Citera
2007-11-25, 19:47
Medlem
Citat:
Men berätta hur jag ställer in så att det jag vill fungerar då. Så man kan söka på låtar i QS och få dem spelade i iTunes.

läs på länken jag skrev först i ämnet.

annars så trycker du upp quicksilver söker itunes trycker högerpil så finns det där.. men det finns ju annars också snabb kommando för itunes.. men jag rekommenderar fortfarande länken...
Citera
2007-11-25, 20:18
Medlem
berdans avatar
Citat:
men det där lingon programmet funkade inte?
när jag tryckte på det hände inget?
Tog du hem rätt version? 2.x funkar bara i Leopard, kör du Tiger är det 1.2.1 som gäller.
Citera
2007-11-25, 21:46
Medlem
Nemans avatar
Någon som vet om kan tömma papperskorgen med Quicksilver, isåfall hur?
Citera
2007-11-25, 22:01
Medlem
Citat:

Om du vill byta till nästa spår i iTunes skriver du bara next. (resp. play, pause, etc).
Citera
2007-11-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Någon som vet om kan tömma papperskorgen med Quicksilver, isåfall hur?

öppna quicksilver> tryck punkt så text läget kommer fram> skriv in (rm -Rf ~/.Trash/*) utan ()> TAB> run a text command in terminal.. done!

det är inte det effektivaste sättet kan jag lova ska kolla lite till om jag hittar något lättar..
Citera
2007-11-25, 22:42
Medlem
Citat:
öppna quicksilver> tryck punkt så text läget kommer fram> skriv in (rm -Rf ~/.Trash/*) utan ()> TAB> run a text command in terminal.. done!

det är inte det effektivaste sättet kan jag lova ska kolla lite till om jag hittar något lättar..

Fan, det där hinner du ju inte skriva i quicksilver Den börjar ju om om man väntar för länge med att skriva något. Kanske bara jag som är långsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in