2017-07-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenniswilson
Bergyboy känner du jakten sluta sudda bort saker som redan finns dokumenterade din sopa.

Vad menar du med "sudda"? Tänker du för aktieägarföreningens första hemsida där Obducatledningen hade ett flertal signaturer (nu tänker jag inte på Aulis) som inför konvertibellanseringen 2007 spottade ut propaganda, och detta med föreningsstyrelsens goda minne. Jag vill nog hävda att föreningen bildades på uppdrag av Bergstrand. Det vore t ex intressant att veta hur en och samma person kan sitta på två olika poster i föreningens första styrelse. Det är något för alla kvarvarande Obducatare att grunna över.
Klart är att det är alldeles för mycket som inte stämmer med Obducat, Aulis och aktieägarföreningen. Att det sedan dyker upp en ny styrelseordförande som står med ena benet i graven visar ju att det inte bedrivs någon affärsverksamhet alls i bolaget. Det vore knappast vägen att gå för ett bolag med en ljus framtid och ett ärligt uppsåt.
Det är nästan så jag måste köpa mig lite O-aktier igen enbart för att kunna följa diskussionen på föreningens sida när katastrofen väl är ett faktum. Det kommer att bli underhållning på hög nivå :-)
Citera
2017-07-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Vad menar du med "sudda"? Tänker du för aktieägarföreningens första hemsida där Obducatledningen hade ett flertal signaturer (nu tänker jag inte på Aulis) som inför konvertibellanseringen 2007 spottade ut propaganda, och detta med föreningsstyrelsens goda minne. Jag vill nog hävda att föreningen bildades på uppdrag av Bergstrand. Det vore t ex intressant att veta hur en och samma person kan sitta på två olika poster i föreningens första styrelse. Det är något för alla kvarvarande Obducatare att grunna över.
Klart är att det är alldeles för mycket som inte stämmer med Obducat, Aulis och aktieägarföreningen. Att det sedan dyker upp en ny styrelseordförande som står med ena benet i graven visar ju att det inte bedrivs någon affärsverksamhet alls i bolaget. Det vore knappast vägen att gå för ett bolag med en ljus framtid och ett ärligt uppsåt.
Det är nästan så jag måste köpa mig lite O-aktier igen enbart för att kunna följa diskussionen på föreningens sida när katastrofen väl är ett faktum. Det kommer att bli underhållning på hög nivå :-)
Underhållning har det varit men det är inte många som har sett en korr mellan ***** och fondens fuling. Storprästen har lurat många
Citera
2017-07-27, 17:20
Medlem
En EMI till er kommer i augusti.
1 kr
Citera
2017-07-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenniswilson
En EMI till er kommer i augusti.
1 kr

Det blir ett tufft uppdrag för Aulis att få igenom den. Han får nog ringa gamle kompisen Bergstrand och begära påökt.
Citera
2017-08-02, 08:52
Medlem
Man tycker att aktieägarna förtjänar en smäll på käften så det vaknar från sin bubbla.
Konkursade bluffbolaget och corpfirman Strict Equity har en direktlina in till en avgående Henryboy.
Slump slump slump slump noooooooooooooooo korr finns och det fina är det här kommer fälla ENI lika proggat som Bergyboys avgång var *****.
Upplösningen kommer snart ****** snipp snapp snut så var sagan slut.
Quisslingen
Citera
2017-08-02, 12:21
Medlem
"Upplösningen kommer snart ****** snipp snapp snut så var sagan slut."

Det tror jag med. Att det blir konkurs har varit klart sedan Bergstrands avgång. Det kommer att bli en festlig historia att följa i någon skånsk/västsvensk tingsrätt. Förutom Bergstrand, Lundström och O:s styrelse får nog även Aulis och aktieföreningens ordföring Skåning (utan vilka Bergstrand aldrig hade kunnat driva detta bedrägeri så långt som han gjort) räkna med att sitta bland de åtalade. Det vore på tiden.
Titta på Obducat i ett ovanifrån-perspektiv och bedrägeriet och vilka som är skyldiga blir väldigt tydligt.
Citera
2017-08-02, 20:45
Medlem
Det är bara Bergyboy med sina sjuka polarens krimkontakter som sitter löst Patrik är bara en blåst wannabe som fuskat sig genom livet och kommer vara svartlistad och snart arbetslös men flyr till asien är ett bra ställe att låta allt lugna ner sig på. Aktieägarna Aulis och Skåning är bara blåsta på hela sitt livs sparkapital men det hade inte Bergyboy en tanke på det kan jag garantera. De använder helt utan känslor andra helt iskallt beräknat och har hört ett liten kvitterfågel säga att det är lite payback time mot bolaget nu när fonden säljer de tänker inte på att maxa vinsterna. De ska sänka bolaget och likvidera Bergyboys stora ägande. Stackaren kommer aldrig omvandla sina aktier så han kan sälja men alla andra stackare följer med. Snipp snapp snut tuttuttut bedrägerroteln.
Citera
2017-08-04, 16:06
Medlem
http://www.realtid.se/mats-lofgrens-comeback
http://blog.zaramis.se/2012/06/21/panaxia-securitys-tidigare-huvudagare-misstankta-for-ekobrott/

Corpverksamhet så lätt utan check fina vänner fin korr Bergyboy.
Bergyboy och vänner.................tutututututut har inte avanzianerna med Aulis i spets grävt fram sanningen om varför Bergyboy avgick.
Citera
2017-08-07, 20:33
Medlem
Korkade aktieägare försvarar Bergyboy och det är humor när man läser korren och det är inte darkwebb
Spelet bakom GFG det finns lurade personer som vet Bergyboys spel och de spelar med samma mynt
1 112 650 aktier kvar 7 augusti
1 kr är årets bästa köpläget sen kommer förnedringen mer får ni inte veta nu
Citera
2017-08-11, 11:47
Medlem
Hur menar du nu Tennis? Att kursen vänder vid 1 kr, men att det är Bergstrand som sedan blir förnedrad? Jag har svårt att se att kursen ska vända öht. Men för aktieägarnas del hoppas jag att bolaget överlever.
Citera
2017-08-11, 16:23
Medlem
Nej kursen vänder inte på 1 kr men aktieägarna tror den gör det men det kommer inte vända men de kommer fortsätta köpa.
KK
Citera
2017-08-12, 09:45
Medlem
Bergyboy bluffar med kreti och pleti och alla står snart långflabbade och ser då vilken mög han och obducat varit polletten ramlar ner men spara den för det är det enda ni får.
Senast redigerad av tenniswilson 2017-08-12 kl. 09:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in