Citat:
Ursprungligen postat av
tenniswilson
Vad menar du med "sudda"? Tänker du för aktieägarföreningens första hemsida där Obducatledningen hade ett flertal signaturer (nu tänker jag inte på Aulis) som inför konvertibellanseringen 2007 spottade ut propaganda, och detta med föreningsstyrelsens goda minne. Jag vill nog hävda att föreningen bildades på uppdrag av Bergstrand. Det vore t ex intressant att veta hur en och samma person kan sitta på två olika poster i föreningens första styrelse. Det är något för alla kvarvarande Obducatare att grunna över.
Klart är att det är alldeles för mycket som inte stämmer med Obducat, Aulis och aktieägarföreningen. Att det sedan dyker upp en ny styrelseordförande som står med ena benet i graven visar ju att det inte bedrivs någon affärsverksamhet alls i bolaget. Det vore knappast vägen att gå för ett bolag med en ljus framtid och ett ärligt uppsåt.
Det är nästan så jag måste köpa mig lite O-aktier igen enbart för att kunna följa diskussionen på föreningens sida när katastrofen väl är ett faktum. Det kommer att bli underhållning på hög nivå :-)