2017-05-11, 15:14
Medlem
Tenniswilson!
Vad vet du om signaturen Aulis som under ca 15 år pumpat olika börsforum fulla med olika länkar om saker han påstår berör Obducat? Agerar han på uppdrag av Bergstrand?
Citera
2017-05-11, 16:45
Medlem
Om 2 månader är gamla nyheter så kommer 2 år vara ett kort fängelsestraff.
Om du visste hur Bergyboy blåst ägarna genom Global Financial Group och hans dödspolare från stricttiden så skulle du inte sitta och käfta om KC för det kommer man tappa.
Vem ska göra affärer med kriminella finansgangsters när det här kommer rullas upp.
Du är förvarnad
Aulis från det gamla vcw? nej jag tror han var en storägare som gått på allt Bergyboy tutat i honom.
Citera
2017-05-11, 18:30
Medlem
Durgas avatar
" KC för det kommer man tappa"

Är du dum förutom rättshaverist
K-C har 11 patent där man hänvisar till Obducats teknik och du tror att dom ska börja om med en annan leverantör, ho ho ekar det när du tänker.

Skit du i tekniken och håll dej till ditt Bergstrands hat du.
Håller dock med då det gäller B, men korrupta företagsledare är inget nytt och som sagt han är avpolletterad , för min del får han gärna skaka galler berör varken mej eller företaget.
Citera
2017-05-16, 16:32
Medlem
Bergyboy vet att spåren inte kunde sopas igen det blev klart idag.
Citera
2017-05-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenniswilson
Bergyboy vet att spåren inte kunde sopas igen det blev klart idag.

Vad tänker du då på? Har du några detaljer?
Citera
2017-05-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Vad tänker du då på? Har du några detaljer?

Det är en kopia av http://www.expressen.se/dinapengar/pension/forsvunne-affarsmannens-liv-i-londons-lyxkvarter/
Det är en avancerad penningtvätt som man dolt i fondverksamhet med innehav som är svåra och komplexa att värdera och det är svårt att utreda då delar av verksamheterna är skrivna i skatteparadis. Anklagade personer bakom finns skrivna i ******* och ***************** men det är en dimridå. Skillnaden från FalconFunds är att här är de involverade flera inte en mastermind och trådarna leder ner i investeringarna de gjort och du kan säkert nu förstå var en tråd leder och till vem.
Citera
2017-05-27, 16:34
Medlem
LucNNs avatar
Kommer slänga in mig på denna. Verkar sjukt spännande. Ska ligga i den lång tid. Kommer åka direkt till stjärnorna.
Citera
2017-05-30, 16:20
Medlem
Själv slängde jag mig ut ur aktien på 3 kr. Även om tenniswilsons snack var just bara snack så ligger genombrottet på andra sidan 2020, det är helt uppenbart efter gårdagens stämma.
Köper möjligen tillbaka för 1 kr vid den kommande nyemissionen i höst. Allra smartast är nog att helt enkelt invänta en riktigt massproduktionsorder innan man köper. Visserligen missar man kanske 20-30 procents uppgång i början, men det kvittar ju om uppgången i slutändan ändå ska räknas i tusentals procent.
Better safe than sorry, och i fallet Obducat är det många som blivit riktigt "sorry" genom åren. Jag tänker inte bli en av dem som sitter fjättrad vid denna aktie och hela tiden försöker intala sig själva att: "Det är ingen bluff. HB ljuger inte. Aulis har ett ärligt uppsåt. Det är ingen bluff."
Intressant teknik, men för mycket skumma rockader kring företaget och dess ledning för att det ska kännas seriöst.
Citera
2017-06-01, 00:32
Medlem
Vi får se
Citera
2017-06-01, 09:51
Medlem
Durgas avatar
Detta ligger utanför "Det är ingen bluff. HB ljuger inte. Aulis har ett ärligt uppsåt. Det är ingen bluff." trix och fix detta är på riktigt.

Us patent 1 Juni 2017

Method for Increasing the Permeability of an Epithelial Barrier

Kimberly-Clark Worldwide, Inc.

Filed: January 24, 2017

0195] An Obducat NIL-Eitre.RTM.6 nanoimprinter was used to form nanopatterns on a variety of polymer substrates. External water was used as coolant. The UV module utilized a single pulsed lamp at a wave length of between 200 and 1000 nanometers at 1.8 W/cm.sup.2. A UV filter of 250-400 nanometers was used. The exposure area was 6 inches with a maximum temperature of 200.degree. C. and 80 Bar. The nanoimprinter included a semi-automatic separation unit and automatic controlled demolding.

http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-...1=AND&d=PG01&s1=obducat&OS=obducat&RS=obducat
Citera
2017-06-01, 17:27
Medlem
Aulis arbetar övertid ser jag. Han brukar ju göra det när Obducat behöver pengar. :-)
Sådana där patent går det 13 av på dussinet och inget av dem har hittills gett Obducat en enda industriorder. Det är den trista verkligheten.
Återvänder som sagt vid 1-kronasnivån, för dit är aktien på väg, vare sig Aulis vill eller inte. I en aktie som Obducat ska man inte ha tålamod, man ska släppa skiten i lägen som nu och sedan gå in när och om saker och ting är på plats på riktigt.
Med de Bergstrandska affärsmetoderna kan det mycket väl också bli så att det är ENI som blir vinnaren genom att de manövrerar till sig viktiga patent. Bara en gissning i det blå, men långt ifrån orealistisk. ENI har ju t ex verksamhet i Hongkong. https://relationshipscience.com/european-nano-invest-hong-kong-ltd-o87006526
Överger diskussionen här nu då jag som sagt inte äger några O-aktier längre.
Lycka till dock!
Citera
2017-07-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Aulis arbetar övertid ser jag. Han brukar ju göra det när Obducat behöver pengar. :-)
Sådana där patent går det 13 av på dussinet och inget av dem har hittills gett Obducat en enda industriorder. Det är den trista verkligheten.
Återvänder som sagt vid 1-kronasnivån, för dit är aktien på väg, vare sig Aulis vill eller inte. I en aktie som Obducat ska man inte ha tålamod, man ska släppa skiten i lägen som nu och sedan gå in när och om saker och ting är på plats på riktigt.
Med de Bergstrandska affärsmetoderna kan det mycket väl också bli så att det är ENI som blir vinnaren genom att de manövrerar till sig viktiga patent. Bara en gissning i det blå, men långt ifrån orealistisk. ENI har ju t ex verksamhet i Hongkong. https://relationshipscience.com/european-nano-invest-hong-kong-ltd-o87006526
Överger diskussionen här nu då jag som sagt inte äger några O-aktier längre.
Lycka till dock!

Bergyboy känner du jakten sluta sudda bort saker som redan finns dokumenterade din sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in