2020-06-12, 14:47
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Ca 35000 kr, men det var redan före 2010 så den biten är glömd. Men det hindrar inte att jag vill varna andra för att investera i en uppenbar bluff. Bolag som Obducat bör kastas ut från alla typer av börser, även NGM.

Trevligt att du läst alla mina inlägg, då har du lärt dig något om Henry/Aulis och hans affärsmetoder :-)

Men svara nu istället på varför du ljög om Obducats aktiekursutveckling??? Vem vill du lura??

PS. Skynda dig att svara, för vem vet hur länge till Obducat existerar :-)

Han menar nog pref-aktien som gått upp mycket. Men skit i det. Jag vill veta vad som driver dej rufus. Detta handlar ju inte om att varna andra. Finns massor av bolag att varna för. Det här är ju nån typ av hat eller besatthet. Som att stalka ett bolag typ. Vad har hänt? Vad har drivit dej till detta?
Citera
2020-06-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nack
Han menar nog pref-aktien som gått upp mycket. Men skit i det. Jag vill veta vad som driver dej rufus. Detta handlar ju inte om att varna andra. Finns massor av bolag att varna för. Det här är ju nån typ av hat eller besatthet. Som att stalka ett bolag typ. Vad har hänt? Vad har drivit dej till detta?

Jag tycker man ska varna andra när man vet att ett företag är en bluff. Inget konstigt med det och mödan med att skriva några inlägg är försumbar. Mot 25 öre! :-)
Citera
2020-06-13, 15:08
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ca 35000 kr, men det var redan före 2010 så den biten är glömd. Men det hindrar inte att jag vill varna andra för att investera i en uppenbar bluff. Bolag som Obducat bör kastas ut från alla typer av börser, även NGM.

Trevligt att du läst alla mina inlägg, då har du lärt dig något om Henry/Aulis och hans affärsmetoder :-)

Men svara nu istället på varför du ljög om Obducats aktiekursutveckling??? Vem vill du lura??

PS. Skynda dig att svara, för vem vet hur länge till Obducat existerar :-)
På Placera kan man läsa en massa kommentarer som motsäger det du skriver här på Flashback.
Citera
2020-06-13, 15:25
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Jag tycker man ska varna andra när man vet att ett företag är en bluff. Inget konstigt med det och mödan med att skriva några inlägg är försumbar. Mot 25 öre! :-)
Tror inte en sekund på det. Det här är nån personlig vendetta. Men låt gå, varna på bara
Citera
2020-06-24, 11:07
Medlem
Väcker frågan igen. Varför flyr seriöst affärsfolk Obducat efter bara några månader? Vad är det inom företaget man upptäckt och inte vill ställa upp på??

Vad upptäckte Lars Tilly som fick honom att lämna vd-jobbet efter bara några månader? Rena olagligheter? Tilly konstaterade efter sitt snabba avhopp att det är "bäst för mig att hålla mig på avstånd".
Tilly är för övrigt inte ensam om att ha hoppat av vd-jobbet snabbt, Sven Ek gjorde samma sak några år tidigare.

https://www.realtid.se/ras-obducat-efter-vd-avhopp

Ras för Obducat efter vd-avhopp
Lars Tilly som tidigare var hög Ericsson-chef, hoppar efter kort tid av jobbet som vd för elektronikföretaget Obducat vars aktie föll kraftigt.

Ian Hammar
Uppdaterad 2016-02-16
Publicerad 2010-06-28
Vid 15-tiden på måndagen hade aktien fallit 3 öre till 18 öre, vilket var en nedgång med 14-15 procent.

I november framkom att Tilly skulle bli vd i Obducat, vilket då betraktades som ett styrkebesked för Obducat att en hög Ericsson-chef tog jobbet.
Någon "quick fix" verkar det dock inte ha varit.
Under 2009 hade Obducat intäkter på 52 miljoner kronor och ett resultat på -52 miljoner kronor.
Under första kvartalet 2010 uppgick intäkterna till 13 miljoner kronor, vilket var en minskning med 17 procent. Resultatet blev -13 miljoner.
Hela Obducat är efter måndagens kursnedgång värt totalt cirka 100 miljoner kronor på börsen enligt Bloomberg.
Realtid.se får tag på Tilly.
Vad är orsaken till att du hoppar av?
– Eehhrmm, som det står i pressreleasen så är det jag och Obducats styrelse som gemensamt har kommit överens om det här.
Vems initiativ är det?
– Som sagt var så håller jag mig till formuleringen i pressreleasen; att det är en ömsesidig överenskommelse.
Aktieägare kanske undrar om du hoppar av för att du inte ser någon framtid för bolaget?
– Jag håller mig till pressreleasen och de formuleringar som står där tills vidare.
Har du något fallskärmsavtal?
– Det regleras i mitt avtal.
– Det är inget konstigt med det.
– Det är standardvillkor.
Får du typ en årslön i fallskärm?
– Jag vill inte kommentera det i dagsläget.
– Det kanske kommer att ges mer information om det senare, men inte nu.
– Jag håller mig till pressreleasen; att det här är en ömsesidig överenskommelse.
Vad anser du om Obducats utveckling under din vd-tid?
– Jaa, alltså...Det var en väldigt spännande och utmanande tid.
– Och det är en fantastisk teknik som företaget besitter tycker jag.
Då låter det inte som att du har tappat tron på bolaget?
– Jag vill inte kommentera det.
Har det varit någon konflikt?
– Det här är liksom en ömsesidig överenskommelse.
– Utöver det är det bäst för mig att "hålla mig på avstånd".
Realtid.se söker Obducats styrelseordförande Henri Bergstrand för mer information om avhoppet.
Inte heller Obducats tillförordnade vd Patrik Lundström var omedelbart anträffbar.
Det var han som var vd även innan Tilly tillträdde.
Lars Tilly utsågs i november 2009 till ny vd i Obducat med tillträde den 1 februari 2010.
Han var tidigare forskningschef på Ericsson i Lund, och har enligt Sydsvenska Dagbladet en bakgrund inom hårdvaruutveckling.
Tilly är teknologie doktor i halvledarfysik och var drivande bakom kommunikationsklustret Mobile Heights i Lund skriver tidningen.

https://www.eetimes.com/obducat-byter-vd-igen/

Obducat byter vd – igen

Obducats vd Sven Ek lämnar sin post efter bara en månad. Han ersätts av bolagets marknadschef Patrik Lundström, som blir Obducats fjärde vd på lite drygt ett år.

Sven Ek, tidigare vice vd för Svedala Industrier, anger persoliga skäl för avhoppet.
— Blir det inte rätt, är det bättre att agera snabbt. Efter några veckor har han ju inte hunnit sätta sig in i bolaget och börja vidta förändringar, säger Obducats styrelseordförande och huvudägare Henri Bergstrand till Dagens Industri. Han försäkrar att småägarna inte har någon anledning att oroa sig.
Patrik Lundberg blir tillförordnad vd, men det är definitivt ingen nödlösning, betonar Henri Bergstrand.

Även Trelleborgs starke man Kjell Nilsson valde att snabbt lämna Obducat. Varför??

https://news.cision.com/se/obducat/r...omval,c2140909

OBDUCAT BEKRÄFTAR ATT KJELL NILSSON AVBÖJT OMVAL
ONS, JUN 05, 2002 17:24 CET
Med anledning av dagens artikel i Dagens Industri bekräftar Obducat AB (publ) att varken Kjell Nilsson eller Sven Ek står till förfogande som styrelseledamöter för omval respektive nyval vid Obducats ordinarie bolagsstämma den 10 juni.
Citera
2020-06-25, 15:06
Medlem
Är det Henry som säljer via EPB?? :-)
Citera
2020-07-01, 19:46
Medlem
Rufus har antagligen torskat stort på Obducat och blivit sjuk efter det.

Obducat upp 45% på 2 dgr. Order igår på 6.6 mille och en utlovad nyhet om en revolutionerande teknik inom kort. Nya partners i Jpn. Nu börjar islossningen!
Citera
2020-07-02, 10:11
Medlem
Och ner som en pannkaka i dag igen :-), kommer att stänga på nedåt 90 öre i dag. Revolutionerande teknik my ass. Det enda revolutionerande med Obducat är tekniken (den enda man har) hur man lurar en fattig bajare på pengar, och den vet ju du väldigt mycket om Kenta. Ordern till "institutet" i Japan är bara ännu ett illusionstrick av Henry Houdini.
Citera
2020-07-02, 17:59
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Och ner som en pannkaka i dag igen :-), kommer att stänga på nedåt 90 öre i dag. Revolutionerande teknik my ass. Det enda revolutionerande med Obducat är tekniken (den enda man har) hur man lurar en fattig bajare på pengar, och den vet ju du väldigt mycket om Kenta. Ordern till "institutet" i Japan är bara ännu ett illusionstrick av Henry Houdini.
Berätta mer om den revolutionerande tekniken tack!
Citera
2020-07-07, 16:48
Medlem
Citat:

Du har otur när du skriver/tänker. Nu Obducat på plus105% på 2 V. Alla inväntar nu nyheten meden nyutvecklade tekniken som ska presenteras inom kort. Så Rufus, du är en loser!
Citera
2020-07-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentaa57
Du har otur när du skriver/tänker. Nu Obducat på plus105% på 2 V. Alla inväntar nu nyheten meden nyutvecklade tekniken som ska presenteras inom kort. Så Rufus, du är en loser!

Vi ser kontraktet som ett bevis på Obducats ledande position inom den nanolitografiska sfären och vi kommer dessutom snart att offentliggöra ny revolutionerande teknologisk utveckling som kommer att stärka vår position ytterligare”,

Ovan sagt av Patrik L fören veckasen. Idag ytterliggare en order från Indien. Ligger självklart fulltankad.
Citera
2020-07-07, 23:35
Medlem
Om att blanda människor och idéer - en kort historia om TopoChip

Jan de Boer

Nederländerna, 25 februari 2020

Under hans vägledning överges mikromoldning av fasseparation som strategi för att producera chips eftersom arken inte är tillräckligt platta för avbildningsändamål. Roman föreslår istället varm prägling och etablerar detta på MESA + renrum med Obducat-maskinen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in