2020-05-13, 11:59
Medlem
Tillbaka på svensk och fast mark igen. Kunde direkt konstatera att jag haft 200 procent rätt om Obducat. Dagens kurs på 64 öre är precis vad jag förvarande för redan runt nyår. Den som tog mig på orden har sparat mycket pengar. Den som följt bedragaren Aulis (Henry himself) råd har förlorat desto mer. I vissa fall mångmiljonbelopp, det vet jag, som istället gått till att bekosta vissa personers lyxliv.

Att hela Obducat är en bluff borde de flesta inse nu. De som har aktier kvar bör sälja snarast för det finns bara en väg kvar nu. KONKURS!! Möjligen blir det några stopp på 50, 40 och 30-örenivåerna innan, men jag kan garantera att KK är ett faktum innan hösten.

Hade jag tillhört den lurade skaran hade jag släppt ett koppel blodhundar efter de ansvariga bakom detta bedrägeri. Men den saken kanske Analyst Group (ni vet de där täta smågrabbarna vars plånböcker just länsats av Henry/Aulis) tar hand om.

Ta hand om er och sälj alla Obducatpapper fort!!!!!
Citera
2020-05-13, 13:20
Medlem
Hade helt missat att två ur styrelsen väljer att brådstörtat hoppa av uppdraget. Givetvis p g a att man inte vill solka ned sitt namn med det som snart komma skall. Jag antar att Möllerström då lämnar tillbaka de 500K aktier som Henry lånat honom med motivet att få det att se ut som ett insiderköp. Det är precis sådana saker som Henry använt sin depå av utlandsregistrerade B-aktier till. Bara att gå in på Fi.se och se att samtliga insiderköp i bolaget skett "utanför handelsplats". Lägg nu samman två och två och sälj tollet fort som attan.
Citera
2020-05-14, 11:06
Medlem
Det verkar som om Henry kör sitt paradnummer "tricket med det försvunna dokumentet" ännu en gång ( alla minns väl skandalen när han på en årsstämma ljög om en fullmakt han påstod fanns, men som tyvärr inte kunde visas upp).
Denna gång försöker Henry blåsa Västerviks kommun på kostnaden för att riva en av Bergstrands egna fastigheter.
I dag går vi under 60 öre och ni kan själva räkna ut var kursen hamnar om och när betalningar ställs in. Mycket stor varning för att äga Obducatpapper alltså!!

https://www.affarsliv.com/nyheter/vastervik/elva-ar-efter-algmordet-slapper-bok-om6260387.aspx

PS. Är det någon som sett en Sindre i verkligheten??? Nej, jag trodde väl det. Den maskinen existerar bara på ritpapperet.
Citera
2020-05-14, 11:48
Medlem
https://www.privataaffarer.se/articles/2004/06/07/rena-cirkusen-pa-obducats-stamma/

Rena cirkusen på Obducats stämma
Publicerad 2007-11-21 09:31

Obducats bolagsstämma i fredags slutade i kaos när det visade sig att styrelsen ljög om en fullmakt. Resultatet blev att en nyemission inställdes, en särskild granskningsman tillsattes och Aktiespararna kommer nu att anmäla företaget till tingsrätten. Akt

Det är Sydsvenska Dagbladet som skriver om en mycket speciell bolagsstämma i Obducat i fredags.
Det började med att en aktieägare krävde att få se en fullmakt från en ny tysk storägare som pä stämman skulle representeras av ordföranden Peter Jonsson.
Finanschefen Johan Boman hävdade då att fullmakten fanns i kassaskået på kontoret. Styrelsen uppmanades att hämta pappret. Då kröp det fram att det inte fanns något original.
– Det är just nu på väg med kurir från Tyskland, medgav Peter Jonsson enligt Sydsvenska Dagbladet.
Men kuriren han inte fram och styrelsen fick dra tillbaka sitt förslag om nyemission. Den ska dock tas upp igen vid en extrastämma inom kort.
Lögnen kring fullmakten kommer att bli ett fall för tingsrätten i Malmö. Aktiespararnas representant Leo Gillholm menar att han aldrig varit med om en ”större cirkus” förut med rena lögner från styrelse och ledning.
Bolaget fick överhuvudtaget mycket kritik för dålig information och en aktieägare fick stämman att godkänna tillsättningen av en särskild granskningsman som blev advokat Joakim Edoff från Setterwalls advokatbyrå i Göteborg Uppgiften blir bl a att granska vilka inbördes intressen det kan
finnas mellan Obducats största ägare, styrelseledamöter och revisor.
Trots den massiva kritiken fick styrelsen ansvarsfrihet. Det kritiserade styrelsen omvaldes också i sin helhet.

PS: Riktigt roligt att IRL betrakta hur Henry försöker hantera situationen med att flytta bluffordrar fram och tillbaka på köpsidan. Lite popcornläge faktiskt :-)
Senast redigerad av RufusTFirefly 2020-05-14 kl. 11:51.
Citera
2020-05-14, 12:01
Medlem
Vad upptäckte Lars Tilly som fick honom att lämna vd-jobbet efter bara några månader? Rena olagligheter? Tilly konstaterade efter sitt snabba avhopp att det är "bäst för mig att hålla mig på avstånd".
Tilly är för övrigt inte ensam om att ha hoppat av vd-jobbet snabbt, Sven Ek gjorde samma sak några år tidigare.

https://www.realtid.se/ras-obducat-efter-vd-avhopp

Ras för Obducat efter vd-avhopp
Lars Tilly som tidigare var hög Ericsson-chef, hoppar efter kort tid av jobbet som vd för elektronikföretaget Obducat vars aktie föll kraftigt.

Ian Hammar
Uppdaterad 2016-02-16
Publicerad 2010-06-28
Vid 15-tiden på måndagen hade aktien fallit 3 öre till 18 öre, vilket var en nedgång med 14-15 procent.

I november framkom att Tilly skulle bli vd i Obducat, vilket då betraktades som ett styrkebesked för Obducat att en hög Ericsson-chef tog jobbet.
Någon "quick fix" verkar det dock inte ha varit.
Under 2009 hade Obducat intäkter på 52 miljoner kronor och ett resultat på -52 miljoner kronor.
Under första kvartalet 2010 uppgick intäkterna till 13 miljoner kronor, vilket var en minskning med 17 procent. Resultatet blev -13 miljoner.
Hela Obducat är efter måndagens kursnedgång värt totalt cirka 100 miljoner kronor på börsen enligt Bloomberg.
Realtid.se får tag på Tilly.
Vad är orsaken till att du hoppar av?
– Eehhrmm, som det står i pressreleasen så är det jag och Obducats styrelse som gemensamt har kommit överens om det här.
Vems initiativ är det?
– Som sagt var så håller jag mig till formuleringen i pressreleasen; att det är en ömsesidig överenskommelse.
Aktieägare kanske undrar om du hoppar av för att du inte ser någon framtid för bolaget?
– Jag håller mig till pressreleasen och de formuleringar som står där tills vidare.
Har du något fallskärmsavtal?
– Det regleras i mitt avtal.
– Det är inget konstigt med det.
– Det är standardvillkor.
Får du typ en årslön i fallskärm?
– Jag vill inte kommentera det i dagsläget.
– Det kanske kommer att ges mer information om det senare, men inte nu.
– Jag håller mig till pressreleasen; att det här är en ömsesidig överenskommelse.
Vad anser du om Obducats utveckling under din vd-tid?
– Jaa, alltså...Det var en väldigt spännande och utmanande tid.
– Och det är en fantastisk teknik som företaget besitter tycker jag.
Då låter det inte som att du har tappat tron på bolaget?
– Jag vill inte kommentera det.
Har det varit någon konflikt?
– Det här är liksom en ömsesidig överenskommelse.
– Utöver det är det bäst för mig att "hålla mig på avstånd".
Realtid.se söker Obducats styrelseordförande Henri Bergstrand för mer information om avhoppet.
Inte heller Obducats tillförordnade vd Patrik Lundström var omedelbart anträffbar.
Det var han som var vd även innan Tilly tillträdde.
Lars Tilly utsågs i november 2009 till ny vd i Obducat med tillträde den 1 februari 2010.
Han var tidigare forskningschef på Ericsson i Lund, och har enligt Sydsvenska Dagbladet en bakgrund inom hårdvaruutveckling.
Tilly är teknologie doktor i halvledarfysik och var drivande bakom kommunikationsklustret Mobile Heights i Lund skriver tidningen.
Citera
2020-05-14, 12:07
Medlem
https://www.eetimes.com/obducat-byter-vd-igen/

Obducat byter vd – igen

Obducats vd Sven Ek lämnar sin post efter bara en månad. Han ersätts av bolagets marknadschef Patrik Lundström, som blir Obducats fjärde vd på lite drygt ett år.

Sven Ek, tidigare vice vd för Svedala Industrier, anger persoliga skäl för avhoppet.
— Blir det inte rätt, är det bättre att agera snabbt. Efter några veckor har han ju inte hunnit sätta sig in i bolaget och börja vidta förändringar, säger Obducats styrelseordförande och huvudägare Henri Bergstrand till Dagens Industri. Han försäkrar att småägarna inte har någon anledning att oroa sig.
Patrik Lundberg blir tillförordnad vd, men det är definitivt ingen nödlösning, betonar Henri Bergstrand.

Även Trelleborgs starke man Kjell Nilsson valde att snabbt lämna Obducat. Varför??

https://news.cision.com/se/obducat/r/obducat-bekraftar-att-kjell-nilsson-avbojt-omval,c2140909

OBDUCAT BEKRÄFTAR ATT KJELL NILSSON AVBÖJT OMVAL
ONS, JUN 05, 2002 17:24 CET
Med anledning av dagens artikel i Dagens Industri bekräftar Obducat AB (publ) att varken Kjell Nilsson eller Sven Ek står till förfogande som styrelseledamöter för omval respektive nyval vid Obducats ordinarie bolagsstämma den 10 juni.
Citera
2020-05-14, 12:33
Medlem
En fråga man bör ställa sig angående Tillys avhopp är varför Obducatföreningen inte kontaktat honom för att ta reda på orsaken. Det föreningen istället gjorde var att baktala och smutskasta Tilly. På vems uppdrag undrar man?
Ha i åtanke att Henry aldrig kunnat driva denna bluff så långt utan två saker: Aulis och inflytande över föreningen så att kritiken därifrån kunde hanteras och kritiska medlemmar uteslutas. Så vitt jag förstått saken skapades föreningen mer eller mindre på initiativ av Henry själv.
Citera
2020-05-29, 13:06
Medlem
Se nu till att lämna Obducatpapperen snabbt. När S:t Hanseldarna tänds längs Öresunds kuster vid midsommar kommer kursen att ligga på cirka 35 öre, om ens det. Företaget har ingen verksamhet vid sidan av emissionerna och alla samarbetspartners har lämnat efter mycket kort tid, precis som de två seriösa vd:s bolaget haft vilka bägge lämnade skutan efter rekordkort tid då man insett att det hela bara var en bluff.
Ni som tror att patenten är värda en förmögenhet, fråga er istället varför mannen bakom dessa, Babak Heidari, valde att brådstörtat lämna Obducat och har i dag inte ens intressen i ENI. Avstod han från dessa "miljardpatent" frivilligt, eller är det kanske så att han han visste att patenten aldrig kommer att få något värde.
Sug på den karamellen under helgen.
Citera
2020-06-11, 08:31
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Se nu till att lämna Obducatpapperen snabbt. När S:t Hanseldarna tänds längs Öresunds kuster vid midsommar kommer kursen att ligga på cirka 35 öre, om ens det.
Från placera, någon med användarnamnet hma78
Citat:
Mycket goda nyheter för Obducat och ett erkännande nu när Sofusa med hjälp av Obducats patenterade IPS och STU teknik blir Sorrentos produktkandidat mot ledgångsreumatism, bara i Sverige säkert några hundra tusen med besvär och räknas som en folksjukdom, tekniken blir även kandidat mot Cancer behandling

Aktien har gått +55,5% den senaste veckan. Ångrar du dig inte nu Rufus?
Citera
2020-06-11, 13:47
Medlem
Varför ljuger du? Är du Aulis (Henry)? Aktien har gått från 0,72 öre till 0,775 öre den senaste veckan och det blir inga 55 %. Skolkade du från matten i skolan? Att försöka föra folk bakom ljuset har alltid varit Henrys/Aulis signum.
Vad gäller Sorrento så kan jag lova dig att Obducat inte längre har något med deras vaccinplåsterutveckling att göra. Garanterat!
Roade mig med att läsa PM frå¨mn gårdagens stämma och allt handlade om hur mycket arvoden de tre (!!) i styrelsen ska ha. Dessutom utgick arvoden för styrelseutskottens möten (vad gör dom???). Antagligen har Henry skapat ett flertal enmansutskott så han kan peppra bolaget med fakturor och skaffa sig en fin årslön den vägen utöver det redan feta styrelsearvoden han har.
Så, nej, för mig finns verkligen inget att ångra. Låt oss höras igen här om två månader så får vi se vem som har rätt och fel. Om bolaget ens existerar då :-)
Citera
2020-06-12, 00:27
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Låt oss höras igen här om två månader så får vi se vem som har rätt och fel. Om bolaget ens existerar då :-)
"Om bolaget ens existerar", så har du avslutat många av dina inlägg här de senaste två åren.
Hur mycket back gick du i den här aktien?
Citera
2020-06-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
"Om bolaget ens existerar", så har du avslutat många av dina inlägg här de senaste två åren.
Hur mycket back gick du i den här aktien?

Ca 35000 kr, men det var redan före 2010 så den biten är glömd. Men det hindrar inte att jag vill varna andra för att investera i en uppenbar bluff. Bolag som Obducat bör kastas ut från alla typer av börser, även NGM.

Trevligt att du läst alla mina inlägg, då har du lärt dig något om Henry/Aulis och hans affärsmetoder :-)

Men svara nu istället på varför du ljög om Obducats aktiekursutveckling??? Vem vill du lura??

PS. Skynda dig att svara, för vem vet hur länge till Obducat existerar :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in