2018-07-04, 23:45
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeldasCastle
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
The Legend of Zelda: Spirit Tracks

Anledning:
The Legend of Zelda: The Wind Waker fick ju en HD remake på Wii U. De som kan tidslinjen vet ju att detta spelet utspelar sig före de båda spelen som jag eftersöker varsin remake av.

Sen skulle jag även vilja att spelen skulle få en mer bättre eller snarare en mer klassisk kontroll än vad de hade på DS.
Tyckte många gånger att touch funktionen gjorde så att spelen blev jobbigare att styra än vad andra spel i serien har varit.

Jag tror också dessa spel skulle uppskattas mer om de kom i en HD-remake. Det känns som att de inte riktigt uppnådde sin fulla potential på DS.
Citera
2018-07-06, 15:15
Medlem
EdvardGriegs avatar
En remake på Super Mario Bros vore najs. Musiken och ljudeffekterna skulle gärna få lämnas orörda medan man uppgraderar grafiken och ändrar POV. Sen skulle man kunna låta Toad prata istället för att låta text dyka upp ovanför skallen på honom.
Citera
2018-07-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Turrican II av den enkla anledningen att det är så otroligt nostalgiskt för mig. Det spelet är nog det som mest symboliserar min barndom, det och bubble bobble.

Ärligt talat så letar jag efter en A1200 att spela Turrican II på, men en Windows-remake hade gått lika bra så länge de inte förstör spelkänslan.
Håller med, underbart spel. Även musiken höll en klass för sig.
Citera
2018-07-06, 22:04
Medlem
WalterSullivans avatar
Silent Hill hela serien skulle få mig lyrisk.
Citera
2018-07-06, 22:08
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Mega man 2

4K. Samma musik och instrument men remastrad. Finns massor av värdelösa försök att modernisera. Men nej! Gör om gör rätt. Samma sak fadt 4K 60fps
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-07-06 kl. 22:11.
Citera
2018-07-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Spel som har fått en remake som ni ville ha
Age of Empires 1
Crash Bandicoot (hela Crash trilogin har fått en remake)
Shadow of the Colossus
Silent Hill 2
Silent Hill 3
Secret Of Mana
Final Fantasy XII

Folk ville ha en remake av Secret of Mana, folk ville inte ha en förnedring av Secret of Mana.

Personligen kan jag tycka att det finns otroligt många spel som släpptes i 3D-spelens begynnelse i mitten på 90-talet som man skulle vilja se en remake på ,eller åtminstone en remaster. Spel som fortfarande är skitbra men skitfula, såsom Legacy of Kain: Soul Reaver.
Citera
2018-07-07, 20:59
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Folk ville ha en remake av Secret of Mana, folk ville inte ha en förnedring av Secret of Mana.

Personligen kan jag tycka att det finns otroligt många spel som släpptes i 3D-spelens begynnelse i mitten på 90-talet som man skulle vilja se en remake på ,eller åtminstone en remaster. Spel som fortfarande är skitbra men skitfula, såsom Legacy of Kain: Soul Reaver.

Ja, många av spelen i den listan blev inte speciellt bra bemötta. Även det nya röstskådespeleriet i Silent Hill 2 och 3 ogillades.
Citera
2018-07-07, 21:27
Medlem
Star Trek Generations var det första spelet jag någonsin spelade på min egna dator, och då det är en genre jag håller varmt så vore det kul med en remake. Dock knappast troligt då det inte bara är grafik som behöver förbättras utan hela motorn behöver bytas ut.
Citera
2018-07-07, 21:58
Medlem
Denoms avatar
Spyro vore kul, spelade det som liten för länge sen.
Citera
2018-07-08, 00:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Legacy of Kain: Soul Reaver.
Oh! Det hade varit sjuhelvetes fett. Fast gärna även en något mer modern spelkontroll, jag minns den som lite styltig. Var det för att jag spelade ett tredjepersonsspel utan analogspakar?

Men grafiskt modernt. Tror att Viceral Games hade kunnat göra det bra. Synd bara att EA inte lät dom göra den typen av spel som dom var bra på.
Citera
2018-07-08, 01:01
Medlem
cobhc87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Spyro vore kul, spelade det som liten för länge sen.

Släpps i höst!

https://www.youtube.com/watch?v=SzhU4QzvPys
Citera
2018-07-08, 01:07
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobhc87
Släpps i höst!

https://www.youtube.com/watch?v=SzhU4QzvPys

Fast 750k views är inte mycket för spel som var så populärt, är inte folk intresserade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in