2018-06-14, 01:02
Medlem
Theme Park World (1999). PC-spel. Det fick ju en slags uppföljare i form av Theme Park Inc (2001), men det hade en annan utformning. Det var annorlunda. Jag fastnade aldrig för Rollercoaster Tycoon-serien heller. Det som jag skulle vilja se är typ Theme Park World 2, med nya åkattraktioner, nya butiker, nya spelstånd och nya banor.
Citera
2018-06-20, 11:19
Medlem
shorty81s avatar
Det vore väldigt häftigt med Darksiders 2 i nytt och fräscht.
Darksiders II - Know Death
Senast redigerad av shorty81 2018-06-20 kl. 11:25.
Citera
2018-06-23, 13:54
Medlem
Finns bara ett spel jag verkligen vill återse, Full Throttle.
Citera
2018-06-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindtrixarn
Finns bara ett spel jag verkligen vill återse, Full Throttle.

Det har faktiskt fått en remaster.
http://fullthrottle.doublefine.com/
Citera
2018-06-23, 14:25
Medlem
Fenotyps avatar
"I have no mouth and I must scream", kanske.
Citera
2018-06-23, 23:03
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Theme Park World (1999). PC-spel. Det fick ju en slags uppföljare i form av Theme Park Inc (2001), men det hade en annan utformning. Det var annorlunda. Jag fastnade aldrig för Rollercoaster Tycoon-serien heller. Det som jag skulle vilja se är typ Theme Park World 2, med nya åkattraktioner, nya butiker, nya spelstånd och nya banor.

Team park World såg skrämmande fult ut redan på sin tid mot RCT, en tvåa skulle absolut kunna bli en hit
Citera
2018-06-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Team park World såg skrämmande fult ut redan på sin tid mot RCT, en tvåa skulle absolut kunna bli en hit

Själv har jag alltid tyckt tvärtom, att RCT var skrämmande fult och det var en av anledningarna till varför jag aldrig fastnade för det.

För mig handlar det inte om rent grafiskt/utseende heller. Jag spelar fortfarande Theme Park World, men det är inte riktigt samma sak när man har varvat spelet så att säga. Klarat av alla banor, och klarat av att få varenda gyllene biljett som är möjlig att få. Samt vet hur man ska gå tillväga för att få röda minussiffror och riskera att gå i konkurs. Just därför hade det varit kul med en tvåa, så att man förhoppningsvis kan få en förbättrad variant med mer variation och nytt utbud på banor, karuseller etc.
Citera
2018-06-27, 09:08
Medlem
Zelda link to the past
ChronoTrigger
Citera
2018-06-27, 12:23
Medlem
Soluss avatar
Turrican II av den enkla anledningen att det är så otroligt nostalgiskt för mig. Det spelet är nog det som mest symboliserar min barndom, det och bubble bobble.

Ärligt talat så letar jag efter en A1200 att spela Turrican II på, men en Windows-remake hade gått lika bra så länge de inte förstör spelkänslan.
Citera
2018-07-03, 02:14
Medlem
MiniDiscs avatar
Nu när så många spel ska få eller har fått en remake så roade jag mig att matcha dessa med tidigare inlägg i tråden.

Spel som ska få remakes som ni ville ha
Spyro 2 Gateway To Glimmer (hela Spyro trilogin ska få en remake)
Final fantasy 7
Resident Evil 2

Spel som har fått en remake som ni ville ha
Age of Empires 1
Crash Bandicoot (hela Crash trilogin har fått en remake)
Shadow of the Colossus
Silent Hill 2
Silent Hill 3
Secret Of Mana
Final Fantasy XII

Det jag själv skulle vilja se är en remake på Ghost in the Shell till PS1 då det är en mycket unikt tredjepersonsskjutarspel som det inte finns några moderna motsvarigheter till.
Citera
2018-07-04, 12:33
Medlem
Opilus5500s avatar
KKND 1 vill nog också se remake på =) de skulle kunna bli hur bra som helst =)
Citera
2018-07-04, 23:41
Medlem
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
The Legend of Zelda: Spirit Tracks

Anledning:
The Legend of Zelda: The Wind Waker fick ju en HD remake på Wii U. De som kan tidslinjen vet ju att detta spelet utspelar sig före de båda spelen som jag eftersöker varsin remake av.

Sen skulle jag även vilja att spelen skulle få en mer bättre eller snarare en mer klassisk kontroll än vad de hade på DS.
Tyckte många gånger att touch funktionen gjorde så att spelen blev jobbigare att styra än vad andra spel i serien har varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in