2022-08-02, 21:06
Medlem
Reko45s avatar
assassins creed unity.

jag behöver inte säga så mkt mer än att spelet hade/har mkt potential men hindras av fördröjningar i stridssystemet och park or:en, buggar och glitchar (dock är det patchat sen release och klart spelbart idag). Under dessa problem finns ett bra spel som aldrig nådde sin potential tyvärr och borde skipas rättvisa.
Senast redigerad av Reko45 2022-08-02 kl. 21:31.
Citera
2022-08-02, 21:17
Medlem
Jag vet att det redan gjorts en remaster utav Blood 1, men en riktig remake med 3D grafik hade varit riktigt nice!
Senast redigerad av Profec 2022-08-02 kl. 21:19.
Citera
2022-08-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag vet att det redan gjorts en remaster utav Blood 1, men en riktig remake med 3D grafik hade varit riktigt nice!

De släppte Blood 2 i 3D och jag tyckte 3D grafiken förstörde spelet. Men jag förstår att du menar modern grafik. Något exempel på spel du jämför med?
Personligen tycker jag pixelgrafiken i Blood gör att miljöerna ser sådär skitiga ut. Man känner nästan lukten av gammalt blod, bajs och urin. Görs det såhär bra så tycker jag nog pixelgrafiken ska vara kvar. Men hade aldrig sagt nej till en ny remaster.
Citera
2022-08-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
De släppte Blood 2 i 3D och jag tyckte 3D grafiken förstörde spelet. Men jag förstår att du menar modern grafik. Något exempel på spel du jämför med?
Personligen tycker jag pixelgrafiken i Blood gör att miljöerna ser sådär skitiga ut. Man känner nästan lukten av gammalt blod, bajs och urin. Görs det såhär bra så tycker jag nog pixelgrafiken ska vara kvar. Men hade aldrig sagt nej till en ny remaster.

Jo det har du ändå rätt i. Spelade igenom Blood 1 förra sommaren och det var lika underhållande och brutalt som jag minns det från 1997. Fick köpa remaster-versionen från Gog för mitt originalspel höll på att bugga som fan på windows 10. Men det kostade bara 40kr och det var värt varenda krona kan jag säga. Riktigt underhållande spel!

Blood 2 spelade jag dock aldrig men av det jag har sett av det spelet så ser det inte alls lika tilltalande ut som ettan.

Det var när jag såg en såkallad "fan remake" av Blood 1 som jag tyckte det vore häftigt med en ny version av Blood 1 i modern grafik.

Denna var det jag såg:

https://www.youtube.com/watch?v=BSXSQ1IymhE
Citera
2022-08-04, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jo det har du ändå rätt i. Spelade igenom Blood 1 förra sommaren och det var lika underhållande och brutalt som jag minns det från 1997. Fick köpa remaster-versionen från Gog för mitt originalspel höll på att bugga som fan på windows 10. Men det kostade bara 40kr och det var värt varenda krona kan jag säga. Riktigt underhållande spel!

Blood 2 spelade jag dock aldrig men av det jag har sett av det spelet så ser det inte alls lika tilltalande ut som ettan.

Det var när jag såg en såkallad "fan remake" av Blood 1 som jag tyckte det vore häftigt med en ny version av Blood 1 i modern grafik.

Denna var det jag såg:

https://www.youtube.com/watch?v=BSXSQ1IymhE

Du ska nog vara glad över att du missade 2an. Minns vilken besvikelse det spelet var redan då. Det påminde inte mycket om 1an och saknade allt som gjorde 1an bra.

En sådan version hade varit cool som du länkade!
Citera
2022-08-16, 13:09
Jag hade gärna sett en remake på flertalet klassiska cRPGs i modern tappning. Typ Baldur's Gate-serien samt Planescape: Torment är de två jag kommer att tänka på. Hade gärna sett PS:T i samma tappning som Disco Elysium, dvs inga fighter och mer fokus på dialoger och "pussel".
Citera
2022-08-16, 16:22
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Jag hade gärna sett en remake på flertalet klassiska cRPGs i modern tappning. Typ Baldur's Gate-serien samt Planescape: Torment är de två jag kommer att tänka på. Hade gärna sett PS:T i samma tappning som Disco Elysium, dvs inga fighter och mer fokus på dialoger och "pussel".

BG hade vart roligt men då vill jag ha kvar det i isomtrisk stil. Tror det hade blivit alldeles för svårt att få det att verka levande så som speciellt tvåan är om det tillexempel hade gjorts i tredjepersons eller första persons 3d.
Citera
2022-08-16, 16:30
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
BG hade vart roligt men då vill jag ha kvar det i isomtrisk stil. Tror det hade blivit alldeles för svårt att få det att verka levande så som speciellt tvåan är om det tillexempel hade gjorts i tredjepersons eller första persons 3d.

Isometrisk 2D, dvs samma stil, hade varit ett måste. Möjligen att man kör med samma stil som i Pillars of Eternity.
Citera
2022-08-30, 19:30
Medlem
Chronicle of Riddick.

Fy sjutton vad den var före sin tid.
Citera
2023-06-05, 20:04
Medlem
Opilus5500s avatar
Minns spelserien sudden strike1, 2 som släpptes början av 2001 tror det var! Skulle vara riktigt skoj spela dem med bättre grafik och bättre ljud och även nya uppdrag och möjligen flera länder kunna välja emellan. Jag vet att släpptes Sudden strike 3 men grafiken blev riktigt kass 3d och kändes dåligt!!
Sudden strike 1-2 med snyggare grafik ungefär som vi såg med Commander Conquer remaken som släpptes för några årsen.
Lägg in bättre map editor där vi kan skapa egna uppdrag också, skulle vara välkommet också!
Citera
2023-06-06, 01:08
Medlem
anomaligns avatar
Det vore kul om Dreamfall: The Longest Journey, eller Dreamfall Chapters fick en ordentlig remake.

Det känns som det finns mycket outnyttjad potential i dessa spel. De kändes som väldigt nära att vara väldigt bra. (Länge sen jag spelade dem så kan inte beskriva det konkretare än så.)
Citera
2023-06-06, 14:48
Medlem
Paperboi! Som vi spelade bort timmar på det i lågstadiet på c64. Kanonspel! Nu kommer man kunna cykla och undvika hinder och kasta tidningar i first person! lounging!
Senast redigerad av Bowlaren77 2023-06-06 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in