2007-11-24, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Det skulle vara intressant att veta vad han har doktorerat i och var. Det skulle inte frvna mig om han har en doktorstitel i genocid frn universitetet i Jerusalem kompletterat med litet praktiska studier med en Uzi p Vstbanken.

Enligt Wikipedia har han en doktorstitel i nutritional ethnomedicine frn Berkeley.

Citat:
He holds master's degrees in medical botany and medical anthropology and earned a Ph.D. from the University of California, Berkeley, in nutritional ethnomedicine.

Angende hans intelligens kan man ven lsa fljande:

Citat:
As Michael Weiner, he has written a number of books on herbal medicine and homeopathy.

Tror man p homeopati r man inte srskilt intelligent, skriver man bcker om dess frtjnster r man en lurendrejare.

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0895294125
Nu var min frga snarast av retorisk, sarkastisk natur, annars hade jag skt p Wikipedia sjlv; men tack fr svaret i alla fall! Jag kan nu i alla fall slnga i Democrats ansikte att hans hjlte r doktor i kvacksalveri!
Citera
2007-11-24, 19:50
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Que? Var i hela friden namn hittar du ngot pstende om hennes utseende i mitt inlgg? Jag tnkte bara p att konservativa personer oftast r vldigt pryda med kldes-koder och liknande ( kritstrecks byxdress, typ ), och hr satt hon och nstan visade trosorna i en kort-kort klnning. Jag fann det litet motsgelsefullt!

Jaha, ja frlt, jag drar frhastade slutsatser ibland
Citera
2007-11-24, 21:26
Medlem
Doktor Porks avatar
Man mste helt klart sga att Michael Savage har valt en jvligt passande pseudonym. Jag har lyssnat igenom brjan av ett par klipp med honom och jag har mycket svrt att lyssna klart p dem. De tycks bygga p att endast brutalt frnedra de som ringer in med hjlp av hans medievana utan att egentligen komma med ngra slipade intelektuella argument. Kort och gott, debatten ligger p sandldeniv. Om han hade haft ngra ambitioner med att vara seris kunde han lta de som ringer in f prata p mer n enstaka sekunder s att han faktiskt frstr vad det r de verkligen vill ha sagt. Men visst, om han hade varit mer seris hade han inte heller ftt lika mnga lyssnare...
Citera
2007-11-24, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Man mste helt klart sga att Michael Savage har valt en jvligt passande pseudonym. Jag har lyssnat igenom brjan av ett par klipp med honom och jag har mycket svrt att lyssna klart p dem. De tycks bygga p att endast brutalt frnedra de som ringer in med hjlp av hans medievana utan att egentligen komma med ngra slipade intelektuella argument. Kort och gott, debatten ligger p sandldeniv. Om han hade haft ngra ambitioner med att vara seris kunde han lta de som ringer in f prata p mer n enstaka sekunder s att han faktiskt frstr vad det r de verkligen vill ha sagt. Men visst, om han hade varit mer seris hade han inte heller ftt lika mnga lyssnare...
Pseudonym? "Savage", menar du? Du har inte rkat p detta efternamn frr? Det stavas "Savicz" i Polen och "Savic" i forna Jugoslavien, allts ett slaviskt efternamn.
Visst bygger det hela p att utnyttja vl invanda argument om och om igen, och trycka ner de som ringer i skorna. Frmodligen med teknikens hjlp ocks, "besvrliga" uppringare kopplas skert bort eller strs s att de inte kan replikera ordentligt. Allting r hger-populism ut i fingerspetsarna och "fair play" ut genom fnstret!
Det stavas p-r-o-p-a-g-a-n-d-a. Fox r ju knda fr sdant falskspel, s varfr bli upprrd?
Citera
2007-11-24, 21:42
Medlem
Det r inte ofta jag skriver ngot hr men Ann Coulter r en av mina favoriter att lyssna p. Det r ju uppenbart att hon spelar ver fr att slja sina bcker och fr att bli inbjuden till olika nyhetsprogram (gratis reklam).

Fr ett tag sedan kallade hon den vlfriserade demokratiska president-kandidaten John Edwards fr "Faggot" och satt sedan och skrt fr Sean Hannity hur mycket hennes bokfrsljning kade varje gng hon loggade in p sitt amazon konto veckan efter.

Lste hennes bok "How to Talk to a Liberal if you must" och den r underhllande s lnge du inte tar den p allvar, om du gr det blir du nog minst sagt upprrd...
Citera
2007-11-24, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KezoGranen
Det r inte ofta jag skriver ngot hr men Ann Coulter r en av mina favoriter att lyssna p. Det r ju uppenbart att hon spelar ver fr att slja sina bcker och fr att bli inbjuden till olika nyhetsprogram (gratis reklam).
Det frklarar frmodligen den kort-korta klnningen ocks, allt fr att chockera ( och slja fler bcker ), all publicitet r bra!

Citat:
Fr ett tag sedan kallade hon den vlfriserade demokratiska president-kandidaten John Edwards fr "Faggot" och satt sedan och skrt fr Sean Hannity hur mycket hennes bokfrsljning kade varje gng hon loggade in p sitt amazon konto veckan efter.
Det kan bara fungera i det skenheligt religisa U.S.A.! Om ngon skulle kalla Alfons Renis "bg" i Sverige s skulle ingen s mycket som hja p gonbrynen.

Citat:
Lste hennes bok "How to Talk to a Liberal if you must" och den r underhllande s lnge du inte tar den p allvar, om du gr det blir du nog minst sagt upprrd...
Tror knappast att ens folkpartister skulle bli upprrda, det hr r Sverige, folk vnder p sig och somnar om!
Citera
2007-11-24, 21:54
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KezoGranen

Det enda jag hrt av henne r boken som nmns ovan men jag tycker hon r rolig om n pfrestande i lngden fr att hon r s enkelsprig. Utrikespolitiken r svr att haka p som svensk och det religisa r inte min grej men hon stller mycket p nda och visar p politikers skenhelighet, tminstone de liberalas. Det tycker jag r en viktigt uppgift. Jag nskar att de fanns ngra som kunde ta den rollen i Sverige.
Citera
2015-07-22, 21:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
A Special Evening with Ann Coulter 7/16/15

A Special Evening with Ann Coulter 7/16/15

Ja vad tycker ni om videon och henne insats i den nstan en timme lnga utfrgningen/intervjun?

Har ni lst eller tnker lsa hennes nyligen utkomna bok Adios America?
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-22 kl. 21:32.
Citera
2015-07-23, 16:09
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hr hennes officiella hemsida
Citera
2015-07-23, 16:14
Medlem
lampross avatar
Ann Coulter r en turbo-republikan, marginellt kontroversiell men i vrigt ngot av en titan och teknokrat.

Visst behvs sdana som hon (metapolitiskt) och Donald Trump (realpolitiskt) fr att flytta fokus och lyfta frgor men de r inte helt i takt med tiden.

Coulter kan formulera sig och bygga varumrke.
Citera
2015-07-23, 16:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ngot t.ex. svenskt universitet borde bjuda in henne att tala fast hon r nog fr politiskt inkorrekt fr att det skall komma p frga.
Citera
2015-07-29, 22:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vissa menar att hon skulle kunna bli Donald Trumps pressekreterare men det vore nog ett steg fr lngt ven fr Trump. Hon r ju nnu mera frisprkig n han och ngot fr over the top rent politiskt fast p ett underhllande stt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in