Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-21, 22:25
Medlem
Crossmacks avatar
Vad tycks hom henne?

Jag kan ge er ett citat:

"Frankly, I'm not a big fan of the first ammendment."

I samanhanget, har det demokratiska partiet rätt att uttrycka sig?

Hon är författare, journalist, politisk kommentator i USA och konservativ som ut av helvete. Känd för svidande sarkasmer och att hon hatar det demokratiska partiet.
Citera
2007-11-21, 22:39
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Vad tycks hom henne?

Jag kan ge er ett citat:

"Frankly, I'm not a big fan of the first ammendment."

I samanhanget, har det demokratiska partiet rätt att uttrycka sig?

Hon är författare, journalist, politisk kommentator i USA och konservativ som ut av helvete. Känd för svidande sarkasmer och att hon hatar det demokratiska partiet.

Har svårt för den där debatten eller snarare debattklimatet där Ann Coulter och andra konservativa har verbal catfight med Al Franken och andra liberala debattörer. Uppriktigt talat tycker jag hon inte är riktigt klok.
Citera
2007-11-21, 22:50
Medlem
tpotss avatar
Instämmer med ovanstående. Människan är inte riktigt frisk. Lyssna särskilt på hennes argument mot Rage Against the Machine, finns nog på youtube.
Citera
2007-11-21, 23:32
Moderator
rotadents avatar
Hon är samtidigt lite fascinerande. Hur snabbt skulle en människa som hon bli avfärdad som knäppgök i Sverige? I USA är hon väl avskydd av många, men säkert älskad av lika många och får ju faktiskt vara i TV.
Citera
2007-11-21, 23:41
Medlem
Ankdammsmans avatar
Hon påminner om Marita Ulvskog.
Citera
2007-11-21, 23:52
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Hon påminner om Marita Ulvskog.

Marita Ulvskogs antites?
Citera
2007-11-22, 00:04
Medlem
Ankdammsmans avatar
Sorry, det var otydligt av mig.

Vad jag menar är att Coulters debatteknik och hånfulla attityd mot politiska motståndare påminner om Marita Ulvskogs. De ger samma obehagliga intryck.
Citera
2007-11-22, 00:09
Moderator
rotadents avatar
Ja, det är ju en klassisk härskarteknik som en feminist skulle säga. Även om hon nog inte skulle tillskriva en kvinna den... Det är nog tyvärr något som finns i alla läger, men jag kan tycka att det ger ett sällsynt dåligt intryck.
Citera
2007-11-22, 08:31
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Hur snabbt skulle en människa som hon bli avfärdad som knäppgök i Sverige?
Det beror på vilket politiskt läger h*n tillhör.

Annars tycker jag att liknelsen med Marita Ulvskog är träffande. Och hon får som bekant vara med lite varstans i Sverige...
Citera
2007-11-22, 18:52
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Hur snabbt skulle en människa som hon bli avfärdad som knäppgök i Sverige?

Antagligen rätt så på direkten. Hon beskriver sig själv som "Först Kristen, sedan Konsevativ" och uppenbarligen ser hon ner på människor som inte är kristna och tycker att alla borde konvertera till den kristna religionen. Och det känns ju inte som om någon med en sådan agenda skulle få något större politiskt inflytande här.
Citera
2007-11-22, 20:21
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Sorry, det var otydligt av mig.

Vad jag menar är att Coulters debatteknik och hånfulla attityd mot politiska motståndare påminner om Marita Ulvskogs. De ger samma obehagliga intryck.

Båda ger samma slags borderline-vibbar, människor man hålla en bit ifrån sig.
Citera
2007-11-22, 20:47
Medlem
Democrats avatar
Jag gillar Ann Coulter. Hon är en bris i det politiskt korrekta Amerikanska klimatet.

Radioprataren Michael Savage är också jävligt rolig. Han är också sjukt intellektuell vilket gör det roligare. Michael Savage har det tredje största radioprogrammet i USA på en radiostation som ägs av Fox News. Michael Savage program är en blandning av kritik mot invandring, Islam, homosexuella, amerikanska minoriter. Han är också jude, har en doktorstitel och stödjer Israel

Här är några roliga disskussioner Savage har hamnat i

http://www.youtube.com/watch?v=Zq8wvG7p1c4
Savage sågar amerikanska immigrationspolitik, mexikanerna

http://www.youtube.com/watch?v=pi-HP_oHZFU
Savage sågar Afrika,svarta och Muslimer i en disskussion med en Muslim

http://www.youtube.com/watch?v=6AUbPB0NAIw
Michael Savage disskuterar Islam med en muslim

http://www.youtube.com/watch?v=6jgczneWu9s
Michael Savage sågar ännu flera muslimer

Michael Savage är underbar. Jag älskar honom och flashback borde älska honom också. Han är motsatsen till Täppas Fågelberg fast 1000 gånger bättre och sen har ju Savage rätt i typ allt han säger!

Sen har vi ju Michelle Malkin och den i Sverige mest kända. O"reiliy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in