2010-10-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Senaste om negs för egen del är att de tycks ha flyttat från huvud till fotsulor, vid attack badar jag fötterna i ljus samt som du rekomenderat borstar dem, det funkar bra.

RB rekommenderar att man går genom kroppen bit för bit, för att kolla om just attachments har flyttat sig. Fotsulor, händer, huvudet, solar plexus, rotchakrat och könschakrat är vanligaste problemområden.

Borstning är en ganska enkel övning eftersom man då märker om energin rör på sig/ändrar sig. Ibland kan det räcka med att rikta spetsen på en penna mot området där energin är.

Jag har också märkt att det poppar upp spontana fasta bilder av sådant som man tvångsmässigt fantiserar om när man kommer åt en neg-attachment. Samma sak när man gör en banishing ritual i ett rum där energin har fäst sig.
Citera
2010-10-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Ja, visst finns det kopplingar. Om man tar ex manikeism (som är en form av gnosticism) så finns det ju nära kopplingar till buddhism.

Varför tror du på återfödelse och inte Swedenborgs upplägg med flera himlar för allas specifika behov.
Citera
2010-10-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Varför tror du på återfödelse och inte Swedenborgs upplägg med flera himlar för allas specifika behov.

Jag tror personligen att det ene behöver inte nödvändigtvis motsäga eller utesluta det andra. Swedenborg var ju kristen så hans tolkningar av det han upplevde i sina syner osv blev ju präglat av hans kristna tro.
Personligen finner jag återfödelsetanken mer sannolik utifrån ett andligt evolutionsperspektiv. Jag har svårt att föreställa mig att ett enda liv är tillräckligt.
Citera
2010-10-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag tror personligen att det ene behöver inte nödvändigtvis motsäga eller utesluta det andra. Swedenborg var ju kristen så hans tolkningar av det han upplevde i sina syner osv blev ju präglat av hans kristna tro.
Personligen finner jag återfödelsetanken mer sannolik utifrån ett andligt evolutionsperspektiv. Jag har svårt att föreställa mig att ett enda liv är tillräckligt.

Ett oändligt liv ger en oändlig tidsaxel för att utveckla sig ...
Citera
2010-10-26, 15:12
Medlem
Intressant upplevelse igår. Efter att ha haft avsaknad av neg-relaterade symptom några dagar, kännt mig väldigt fokuserad osv, gjorde jag ritual igår kväll. När jag sedan skulle gå och lägga mig började känna rörelse kring tredje ögat. Känner en närvaro varpå en negativ energi slungas runt som en 8:a ungefär ovanför huvudet, samtidigt så hör/förnimmer jag vad som liknar ett splittrat människovrål som övergår i ett djuriskt lite vargliknande rytande, som från ett aggressivt trängt djur, det är som energin virvlar/snurrar runt. Sedan försvinner det. Antagligen lyckades jag tränga ut den negativa energin under ritualen då jag förde ned ljuset från Kether/Kronan, sedan trängde den in i mig igen.

Noterar sedan när jag går igenom mina drömmar att vissa igenkännbara mönster (som uppkommer när jag har symptom) återkommer, bl a sexuella, samt vissa skuld-relaterade. När jag vaknar känns det som det som är portalen i väster vibrerar svagt med en slags subtil vag oro. Vaknade med en viss oro. Det tonar långsamt bort.

I duschen sedan tränger sexuella tankar på igen som om de försöker locka in mig i ett visst obsessivt fantasiskapande mönster, jag kan tänka dem men ändå förhålla mig objektiv till dem. När neg-energierna är mer överskuggande, så känns det som man går på autopilot, man går in i dessa tankemönster och accepterar dem som om de är en del av en själv.
De sexuella tankarna och bilderna hänger sig kvar vagt i sinnet, men jag lyckas skjuta de ifrån mig.
Känner sedan tryck över könschakrat men lyckas trots detta "hålla händerna på täcket".
Citera
2010-10-26, 17:29
Medlem
echelonxs avatar
Galet är det. Jag brukar också få sexdrömmar i mitt fall tunga sexorgier när jag har problem. Jag hade det bland annat när min senaste neg satt på kronan. Ibland kan det vara fem eller flera kvinnor. Ofta känner jag en kraftig stimulans i könet för att jag ska komma snabbt.
Citera
2010-10-26, 17:34
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Galet är det. Jag brukar också få sexdrömmar i mitt fall tunga sexorgier när jag har problem. Jag hade det bland annat när min senaste neg satt på kronan. Ibland kan det vara fem eller flera kvinnor. Ofta känner jag en kraftig stimulans i könet för att jag ska komma snabbt.
Är det unga tjejer eller milfar? Är de blonda och har enorm hylla?
Surfar du mycket porr?
Citera
2010-10-26, 17:44
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Är det unga tjejer eller milfar? Är de blonda och har enorm hylla?
Surfar du mycket porr?

Det brukar vara blandat men oftast är det milfar med ordentlig hylla och med varierande hårfärg. De brukar ofta vara mulliga. Miljön brukar vara mörk och ganska äcklig med kvinnor som ligger runt mig överallt. Det känns mycket verkligt och det är som att känseln är ikopplad i drömmen. Det brukar inte vara så i mina andra drömmar.

I vissa drömmar jag har observerat kan det stå en naken kvinna framför mig. Jag känner då ett starkt tryck att öka storleken på brösten. Jag lägger händerna på brösten och det känns precis som ett vanligt bröst men skillnaden är att jag ökar storleken på brösten hur jag vill.

Jag surfade inte särskilt mycket porr när jag hade drömmarna vad jag vet utan det kom efteråt alldelles nyligen. Rent allmänt så sysslar jag inte särskilt mycket med porr.

Men nu när neg:en är borttagen har jag dragit upp en hel del p-rullar i 720/1080p för att testa och känner inte ett särskilt starkt drag att dra ner jylfen.
Senast redigerad av echelonx 2010-10-26 kl. 17:52.
Citera
2010-10-26, 17:57
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Det brukar vara blandat men oftast är det milfar med ordentlig hylla och med varierande hårfärg. De brukar ofta vara mulliga. Miljön brukar vara mörk och ganska äcklig med kvinnor som ligger runt mig överallt. Det känns mycket verkligt och det är som att känseln är ikopplad i drömmen. Det brukar inte vara så i mina andra drömmar.

I vissa drömmar jag har observerat kan det stå en naken kvinna framför mig. Jag känner då ett starkt tryck att öka storleken på brösten. Jag lägger händerna på brösten och det känns precis som ett vanligt bröst men skillnaden är att jag ökar storleken på brösten hur jag vill.

Jag surfade inte särskilt mycket porr när jag hade drömmarna vad jag vet utan det kom efteråt alldelles nyligen. Rent allmänt så sysslar jag inte särskilt mycket med porr.

Men nu när neg:en är borttagen har jag dragit upp en hel del p-rullar i 720/1080p för att testa och känner inte ett särskilt starkt drag att dra ner jylfen.
Du har inte funderat på att få dig ett nyp istället? Tror det hade varit en aningen rakare väg mot lösningen angående din fundering om varför du flöjtar.
De kan faktiskt vara kul att prata med också, sliddjuren.
Citera
2010-10-26, 18:18
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Du har inte funderat på att få dig ett nyp istället? Tror det hade varit en aningen rakare väg mot lösningen angående din fundering om varför du flöjtar.
De kan faktiskt vara kul att prata med också, sliddjuren.

Jag känner inget drag att få mig varken ett nyp eller dra en runk längre men det kan nog ligga lite i det du säger. Jag har ju inte fått ett nyp som du säger på ett tag. Innan kunde jag känna både och. Nu ser jag mer harmoniskt på kvinnor. Jag har tänkt i de banorna ja men jag är rätt säker att många symptom har orsakats av mina negs. Jag brukar ofta tänka på de här drömmarna i mörk, skitig miljö med lätt tjocka kvinnor som ligger överallt med en väldigt märklig kittlande stimulans av könsorganet.

Jag har även haft en väldigt solklar neg sexdröm där jag befann mig i ett rum som liknade mitt men det verkade tillhöra en övergiven lägenhet eller ett övergivet hus. Det var väldigt mörkt och en kvinna erbjöds mig som sedan klär av sig. Jag vill sedan därifrån och när jag misstänker situationen så ser jag en mörk skuggentitet som för handen rakt i mitt huvud medans jag ligger i en säng och jag får sedan en form av ström som går i hjärtchakrat och jag hamnar sedan i sömnparalys.
Senast redigerad av echelonx 2010-10-26 kl. 18:24.
Citera
2010-10-26, 21:57
Medlem
Citat:
Jag känner inget drag att få mig varken ett nyp eller dra en runk längre men det kan nog ligga lite i det du säger. Jag har ju inte fått ett nyp som du säger på ett tag. Innan kunde jag känna både och. Nu ser jag mer harmoniskt på kvinnor. Jag har tänkt i de banorna ja men jag är rätt säker att många symptom har orsakats av mina negs. Jag brukar ofta tänka på de här drömmarna i mörk, skitig miljö med lätt tjocka kvinnor som ligger överallt med en väldigt märklig kittlande stimulans av könsorganet.

Jag har även haft en väldigt solklar neg sexdröm där jag befann mig i ett rum som liknade mitt men det verkade tillhöra en övergiven lägenhet eller ett övergivet hus. Det var väldigt mörkt och en kvinna erbjöds mig som sedan klär av sig. Jag vill sedan därifrån och när jag misstänker situationen så ser jag en mörk skuggentitet som för handen rakt i mitt huvud medans jag ligger i en säng och jag får sedan en form av ström som går i hjärtchakrat och jag hamnar sedan i sömnparalys.

Jag har haft astral upplevelser där en attraktiv naken kvinna med långt hår uppenbarar sig när jag ska kyssa henne, så smälter hennes ansikte helt som en slemmig silveraktig olja, och en entitet lurar förstås bakom, och illusionen bryts.

Har även haft rena porrinfluerade drömmar också där xxx-scener spelas upp, samtidigt är det en konstig murrig, ruffig atmosfär, som på porrbio från 70-talet.
Alla erotiska scener är dock alltid ganska mainstream, inget direkt avvikande.
Det är mera atmosfären som är konstig och bisarr.

Det knäppaste jag upplevt var en dubblett av mig som skulle rida "piggy back" på mig. Enligt RB så förekommer sådana neg upplevelser.
Citera
2010-10-26, 22:17
Medlem
Nja.. Den här tråden har ändrat karaktär tror jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in