2007-11-23, 21:16
Medlem
TZAAs avatar
Jag tror väl inte egentligen på sådant som jag inte kan påvisa med vetenskapliga metoder men jag har tråkigt och råkade ut för något konstigt får en tid sedan som jag inte kan förklara:

Jag var ute på en skogspromenad när jag på håll såg att ljuset bröts i en slags cirkulär formation tvärsöver stigen. Jag trodde först att det var ett ovanligt stort spindelnät men när jag gick närmare så såg jag ingenting men när jag beträdde platsen där jag sätt ljuset brytas så kändes det plötsligt som om jag inte kunde röra mig och jag kände någon form av illvilig uppmärksamhet och hat samt lindriga kramper. Känslan gick nästan omeddelbart över och när jag lite osäkert vände mig om så varken så eller kände jag någonting. Jag gick sedan snabbt hem och reda då kändes hela händelsen mycket overklig och jag har sedan dess inte nämnt den för någon.

Jag vet inte vad det var och jag tror aldrig att jag kommer att få veta. Jag kan bara konstatera att jag, i fullständigt nyktert tillstånd, upplevde något mycket konstigt och mycket obehagligt.
Citera
2007-11-24, 00:22
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Och vad finns det som styrker att det skulle finnas NEGS? Hållbara bevis som kan granskas?

denna typ av väsenden tenderar att röra sig i sfärer vars existens varker går att bevisa eller falsifiera...
Citera
2007-11-24, 03:20
Bannlyst
Här har vi dem
Alltså, är ts seriös? Det låter som skitsnack i mina öron
Citera
2007-11-24, 15:13
Medlem
Tro't den som vill

Jag säger som Stenmark: "Det är inte lätt att förklar för dem som inte begrip nå't"

Jag menade naturligtvis inte alla fysiska och psykiska symptom är neg-relaterade, vad jag menade är att vissa symptom kan vara neg-relaterade . Döh!
Visst ska man utesluta fysiska och psykiska orsaker innan man säger att det är negs, vilket jag också har gjort.

Personligen anser jag mig vara väl insatt inom psychic self-defense, jag har läst böcker som Dion Fortunes "Psychic Self-Defense" och har jämfört mina egna hundratals upplevelser och "symptom" med dem som Robert Bruce och andra återger och sett klara och tydliga överensstämmelser.

Dessutom har två st healers som inte visste något om mig personligen verifierat att jag har problem med denna typ av väsen, även om de inte kallar dem negs, utan astrala vampyrer/parasiter. Bruces Neg-beteckning är bara ett paraply-begrepp för olika likartade väsen som incubi, succubi.

Jag skrev inte detta inlägg för att predika och övertyga icke-troende utan för att jag tänkte att de fanns de som upplevt samma fenomen. De som har efarenhet av astral resor har helt säkerligen upplevt dessa fenomen eller sett dessa väsen, då det lägre astrala är deras hemvist.

Jag rekommenderar de som är intresserade att läsa Robert Bruces böcker eller besöka hans site: www.astraldynamics.com. Sen får var och en tro vad den vill.
Citera
2007-11-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Om du kan tolka så självsäkert så undrar jag om du har egen erfarnhet av dessa fenomen. Jag betvivlar detta.

Jag har erfarenhet av detta som går tillbaka till barndomen. Det som gör det svårt att förstå fenomenen är att negs attackerar via illusioner, hypnotiskt, d.v.s. de attackerar i drömmar, fantasier, men deras spår är fysiska.

Du kan drabbas av infektioner, konstiga leverfläckar. Men det går att verifiera deras närvaro med hjälp av vissa metoder. Ett är att när en påtvingad bild dyker upp så kan man mentalt vända på den och se vad som finns på andra sidan. Är det negs inblandat finns det ofta insektsliknande stukturer, spindlar, etc. Då kan man testa att visualisera eld som bränner upp dessa.

Ett annat knep är att mentalt borsta ett område som känns konstigt, känner man en konstig darrande känsla som följd av detta, kan detta indikera neg-närvaro.
Nja har knappt nån erfarenhet alls (förutom en astral häxa eller nåt), men jag läser mycket om ämnet. Det jag menar är att man inte ska vara rädd för dom eller tro att dom har någon slags makt över människan, eftersom dom vad jag anser är en del av psyket enligt samma princip som mardrömmar. Visst kan man försöka försvara sig mot dom genom diverse ritualer men det är att behandla symtomen och inte sjukdomen.
Citera
2007-11-26, 16:36
Medlem
Roten till "det onda"

Problemet med negs är att de använder trauman som fungerar som ett slags "hål" i astralkroppen. Dessa trauman kan vara äkta (något personen upplevt påriktigt som en bilolycka) eller "skapade", dvs en neg kan skapa ett falskt minne. Dessa "hål" använder sedan negs psykologiskt för att attackera dig. Ett knep är att försöka komma åt dessa "hål", genom terapi eller meditation, och behandla "traumat", läka det. Sålunda har man gjort det svårare för den parasiterande neggen.

Negs attackerar på följande sätt:
1) psykologiskt (du har fobi för ormar, eller du är fixerad vid storbystade tjejer, jag tar bara ett ex. på det. Neggen stilumerar dig hypnotiskt att antingen bli rädd, eller upphetsad för x, för att rädslan, skuldkänslan och/eller lusten får dig att avge en energi som neggen livnär sig på)

2) energi-mässigt (neggen har etablerat s.k. core attachment points i din aura, som ett slags energikrokar, som den manipulerar och därmed gör att den kan attackera dig och tränga genom ditt energi-försvar d.v.s. auran)

För att motverka detta, bör du som neg-infekterad (för negs kan liknas vid ett slags intelligent virus) ändra din energi-nivå, dels att du förändrar din hem-miljö, ditt medvetande (höjer det genom att ägna dig åt högre andliga aktiviteter som meditation, bön, osjälviskt arbete - eftersom detta är sammankopplat med vissa högre energier som negs ogillar eller inte tål.
Vissa symboler som det likformiga korset ex. är kopplad till en energi som negs starkt ogillar. Viss andlig musik, mantran som renar, kan hjälpa till).

Men det stora botemedlet är: självkännedom, förbättrad självkänsla. Eftersom negs utnyttjar låg självkänsla, självhat, osv. Missbrukare och psykiskt sjuka personer kan ha neg-problem, eftersom de dels saknar naturliga spärrar, liksom ett självdestruktivt beteende. Men sedan är frågan vad är hönan eller ägget?

Problemet med negs är att deras attacker kan vara som ett knytnävsslag eller subtila så att du inte märker det, de kan få makten över dig emotionellt på ett fördolt sätt. Negs vill vara dolda, eftersom de attackerar genom illusioner, lögner. De vill besätta dig, vill ha dig som värd, men de vill att du ska förneka deras existens, eftersom på så sätt knyter de dig starkare till sig.
Man ska utesluta fysiska och psykologiska orsaker, inte man säger att man har ett neg-problem, men kunskapen om negs har ökat, eftersom många är drabbade och många har delat med sig av sina upplevelser.
Troligen har detta att göra med andligt medvetande, att människan på ett sätt påverkar sin andliga miljö felaktigt, eller att man karmiskt dragit på sig dessa energier.
Man ska inte kalla negs "onda" utan se dem som negativt polära, disharmoniska energi-former av varierande intelligens.
Genom att gradvis evolvera högre så kan vi alla eliminera riskerna att drabbas eller åtminstone minska problemet.
När negs väl etablerat sig är de mycket svåra att bli av med, eftersom de känner dig bättre än du gör själv. Därför är självkännedom av största vikt, så i detta avseende håller jag med dig, mayhem.
Men det handlar inte om att acceptera negsen som delar av sig själv, utan att förstå sina inre ärr och läka dem, så att negsen utestängs.
Auran måste stärkas.

Yoga, Tai chi, qi gong, kan vara bra så länge inte du genererar mer av fel energi, om du utvecklar mer paranormala förmågor, kan negsen attackera dig genom denna medialitet.

Alltså: självkännedom, kunskap om dessa fenomen, höja medvetandet, öka sin självrespekt, och utveckla en krigaranda. Slå tillbaka mot dessa som de fiender de är, men gör det med sunt förnuft, kunskap och med hjälp av det högre jaget.
Citera
2007-11-27, 08:03
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Eftersom negs utnyttjar låg självkänsla, självhat, osv. Missbrukare och psykiskt sjuka personer kan ha neg-problem, eftersom de dels saknar naturliga spärrar, liksom ett självdestruktivt beteende.

Hmm, inget av det stämmer in på mig, måste vara något annat då? Eller vad tror du?

Förövrigt, kul med en ny medlem som inte skriver enbart strunt! Hoppas du kommer göra en lång och trogen karriär här.
Citera
2007-11-27, 12:16
Medlem
Negs attackerar gärna mediala personer

Negs dras också till barn, tonåringar i puberteten och mediala personer, då dessa avger en viss energi som negs vill komma åt.
Så Krafse det kan vara negs du är drabbade av, om du känner dig dränerad på energi, och upplever obehagliga atmosfärer.

Negs ger sig också på hela familjer, om familjemedlemmarna har en liknande medial känslighet exempelvis. Jag har en viss naturlig medialitet och likaså min mamma och vi har båda drabbats av negs oberoende av varandra.

Vad jag menar med att missbrukare och psykiskt sjuka ofta har en neg-problematik är att de ofta har ett försvagat försvar som följd av deras sjukdom och därav är de lämpligt byte för negs.

Det är också viktigt att poängtera att negs är av olika typer, vissa attackerar i stundens hetta, andra går från person till person, en del vill bara ha en värd, osv.
Citera
2008-03-08, 01:45
Medlem
Krafses avatar
Jag har efter denna tråden försökt hålla stenkoll på dessa negs, (vet ej om de verkligen finns men skit samma) och känner mig absolut bättre. Jag har inte varit sådär överjävligt trött på flera veckor nu, (har annars varit så nästan varenda dag i 6 år) trots att jag lever exakt som innan.

Någonstans ifrån kommer orden - "Haha, tror du att du blir av med oss med hjälp av det där ljuset?" jag vet inte varifrån dessa orden kommer, har gått och klurat på det hela dagen men kommer verkligen inte på det. Känns som om det kommer djupt inifrån, någonstans. :/ Kanske från en dröm? Den som sa det var en energisugande jävel iaf, det minns jag tydligt och blev lite sur när den förmedlade det.

Jaja, det är bara att fortsätta, hittils har det gått skitbra och gett gott resultat så..
Citera
2008-03-09, 14:35
Medlem
Jag tycker synd om er. Verklighetsbefriade människor.
Citera
2008-03-09, 17:44
Medlem
t u ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag har efter denna tråden försökt hålla stenkoll på dessa negs, (vet ej om de verkligen finns men skit samma) och känner mig absolut bättre. Jag har inte varit sådär överjävligt trött på flera veckor nu, (har annars varit så nästan varenda dag i 6 år) trots att jag lever exakt som innan.

Någonstans ifrån kommer orden - "Haha, tror du att du blir av med oss med hjälp av det där ljuset?" jag vet inte varifrån dessa orden kommer, har gått och klurat på det hela dagen men kommer verkligen inte på det. Känns som om det kommer djupt inifrån, någonstans. :/ Kanske från en dröm? Den som sa det var en energisugande jävel iaf, det minns jag tydligt och blev lite sur när den förmedlade det.

Jaja, det är bara att fortsätta, hittils har det gått skitbra och gett gott resultat så..

Varifrån tror du egentligen att orden kommer?
Om jag säger: tänk INTE på en rosa elefant. Vad tänker du på?

Jaja, hjälper det dig är det väl bara att fortsätta , lycka till!
Citera
2008-03-10, 05:46
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t u s
Varifrån tror du egentligen att orden kommer?
Om jag säger: tänk INTE på en rosa elefant. Vad tänker du på?

Jaja, hjälper det dig är det väl bara att fortsätta , lycka till!

Ingen aning, jag tänker dock på en rosa elefant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in